דילוג לתוכן הראשי

איסתירא בלגינא קיש קיש קריא, אבל זה דווקא קיש חכם (-:



"קיש" הוא מאפה עגול, פתוח ומלוח, שבבסיסו בצק פריך המכוסה מלית עשויה שמנת טרייה, ביצים, ירק וגבינות. הוא טעים, מזין ומשביע ולכן מותאם לכל ארוחות היום: בוקר, צהריים וערב.
מתאים לכל היום? מזין? חם? טעים? אז יאללה, בואו איתי למסע בארץ הקישים, "קישריה".  יהיה שמח (-:


בקישריה כל אחד מרכיב לעצמו את הקיש שלו. יצירתיות זה שם המשחק. קישים במגוון טעמים לא רגילים, שנאפים במקום, לצד ארוחות בוקר עשירות, מיצים טבעיים, קפה משובח, ועוד פינוקים. כל הקישים נאפים במקום, ומוגשים חמים ומפתים לשולחן. אפשר למצוא קישים מכל הסוגים: מלוחים, מתוקים, בטעמים כמו בטטה צ'ילי וקוקוס, פלפלים קשקבל ופסטו, בצלים מקורמלים, עגבניות מיובשות, זיתים שחורים ופרמז'ן ועוד. הקישים מגיעים בארבעה גדלים: משפחתי, זוגי, אישי ומיניקיש. האמת, המיניקיש הזה הורס. דווקא בגלל שהוא כזה קטן וחמוד, אפשר לאכול ממנו עוד, ועוד, ועוד, ולגוון בכל פעם עם טעם אחר. הוזמנתי לארוחת קישים בממלכת הקיש. כמו תמיד, אני נותנת לתמונות לדבר. הן עושות את זה הרבה יותר טוב ממני (-:
שלב ראשון-תבחרו מה בא לכם בקיש: תרד ומנגולד? בצלים מקורמלים? עגבניות צלויות בשמן זית? פלפלים קלויים? חצילים, בטטות, פטריות? ואיזו גבינה בא לכם? מוצרלה? פטה? קממבר? רוקפור? קשקבל? קצח? שום? צ'ילי? פסטו? זיתים? פיסטוק? זעתר? מה שבא לכם-יש (-:


ככה זה נראה, בשלבים המקסימים של ההכנה:

























לא ויתרנו על קינוחי שוקולד. 
לראות איך מכינים את המתוקים זו בכלל חוויה, במיוחד לחובבי שוקולד כמוני:









בשלב הזה נעשיתי רעבה. הריחות התחילו למלא את חלל האוויר,
והגיע הזמן להכניס את החגיגה הצבעונית הזו לתנור:









אני אוהבת פשטידות, קישים, ומאפים "תנוריים" בכלל.
בשבילי זה מקום אידיאלי להגדרה של "ארוחת צהריים קלילה".
הארוחה העסקית של "קישריה" כוללת קיש אישי, סלט קצוץ מתובל או סלט עלים ירוק, וקפוצ'נו קטן או מיץ טרי, ועולה 39 ש"ח:


קיש אישי, בגודל טבעי (בערך) (-:


עד סוף חודש יוני הקישריה במבצע גם על ארוחות בוקר: 19 ש"ח בלבד!! הארוחה כוללת שני מיניקישים, מיץ טרי/קפה, וירקות טריים פרוסים בשמן זית. שווה, בהתחשב בעובדה שרק כוס קפה עולה בסביבות 12 ש"ח (-:
ועכשיו, קיש סיום מדליק: ה"קישריה" הבינה שלאנשים לפעמים בא קיש בבית. ערכה חדשה ומדליקה במיוחד, שנקראת "תקיש בעצמך", מאפשרת לכל אחד לבחור את הקיש שבא לו, ולקחת להכנה בבית. הערכה כוללת את הקיש, את חומרי המילוי שבוחר הלקוח, שקית זילוף לציפוי, והוראות הכנה. רעיון חמוד לגמרי, וזה הרגע להצטער שאני לא גרה בגבעתיים. אהמממ....נכון שיש סניף גם בהרצל/לילינבלום, אבל שם לא הייתי רוצה לגור (-:




היה ערב מענג, רק קישקשתא היה חסר.
לא נורא, גם הבן שלו, קיש, סיפק את הסחורה (-:


תגובות

  1. מוכנה לחזור לאכול שוב...

    השבמחק
  2. גמני, מרינה(-: קמתי הבוקר, וחיממתי את קיש השוקולד שלקחתי לדרך. אחד הבן שלי אכל, אחד אני. כיף על הבוקר, וזה יוצא נפלא אחרי חימום במיקרו, שזה ממש הפתיע אותי |(-:

    השבמחק
  3. אני לקחתי טייק אוואי :))

    השבמחק
  4. פוסט נהדר על מקום מקסים
    אני מכיר אותם מההתחלה והם רק משתבחים עם הזמן.

    השבמחק
  5. הדר, גם אני לקחתי, עם שוקולד, לילדים (-:

    השבמחק
  6. ביג-ג'ק, תודה (-:בהחלט מקום חמוד לאללה (-:

    השבמחק
  7. אני משמין רק מלראות שון......

    השבמחק
  8. טירן, תגיד תודה שזה מה שקורה אצלך...אני משמינה מלאכול ולראות יחד (-:

    השבמחק
  9. ואי ואי ואי אין זה נראה סוף הדרך ...מתה על קישקושים חחחח איפה זה ??

    השבמחק
  10. קציעה, יש שני סניפים. אחד בגבעתיים, ואחד בהרצל/לילינבלום. כנסי לאתר של "קישריה" באינטרנט, תמצאי את כל הפרטים (-:

    השבמחק
  11. אנונימי19 מאי, 2011 17:05

    שכחת להוסיף שיש להם גם עמוד מדליק בפייסבוק. :)

    השבמחק
  12. איזה כיף של תמונות ופוסט מדליק!!
    שונית יצא מדהים!

    ניסים ויוספה

    השבמחק
  13. פוסט מקסים
    התמונות אליפות, ראיתי אותך מתהלבת ומצלמת עוד ועוד- ובהחלט היה שווה!

    השבמחק
  14. ניסים ויוספה, היה מקסים אצלכם, ולכן יצא פוסט מקסים!! הקישים היו מעולים, גם הקיש שהכנתי בבית יצא ממש נפלא (-: תודה לכם!

    השבמחק
  15. שונית וייס26 מאי, 2011 00:30

    תודה, מיה (-: כשאני מצלמת אוכל אני מתלהבת (-:

    השבמחק
  16. שונית וייס26 מאי, 2011 00:31

    תודה, דודי (-: גם אני אוהבת אותו (-:

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)