דילוג לתוכן הראשי

לגעת באוכל. הכי כיף לגעת באוכל (-:








לגעת באוכל. תמיד כיף לגעת באוכל.
היה לי העונג להצטרף לאירוע בלוגרים מקסים בסניף החדש של "לגעת באוכל", סניף שלישי במספר, שממוקם בקניון אבנת בפ"ת.
חובבי אוכל שכמותי, שנכנסים לחנות שכזו, מרגישים שהעיניים שלהם נוצצות, כמו ילד שנכנס לחנות צעצועים ענקית, או לחילופין, כמו מהמר שנכנס לקזינו (-:





במרכז החנות יש עמדה עגולה, שבו מתארחים שפים, שעושים הדגמות. גם אנחנו קיבלנו הדגמה משף המקום, מוטי חיים, שהדגים לנו הכנה של "ספרינג רול", שהם דפי אורז דקיקים ממולאים בירקות, דגים, וגבינות:






קרוב לשולחן העגול נמצאת מחלקת תבלינים מדהימה, חליטות תה מיוחדות, ואגף הפירות היבשים, שאי אפשר לעבור לידו בלי ממש "לגעת באוכל" (-:








עוד אגף שאני ממש ממש אוהבת הוא "אגף הזיתים". כל הסוגים, כל הצבעים, וכמו כל המקום הזה. צבעוני ומקסים:




אל הסיור התלווה אלינו אחד מבעלי "לגעת באוכל", צביקה קרובי, שהסביר לנו על המחלקות, והציג בפנינו את האנשים שמאחוריהן.
מחלקת "שירת היין", בניהולו של יואב שוורץ, טעמנו יינות, וקיבלנו הסברים מעניינים. במחלקה יש חבית שניתן למלא מתוכה בקבוקים, וגם לעטר אותם במדבקה עם הקדשה אישית. הקונספט של "לגעת באוכל" נשמר גם פה, ויש טעימות וסדנאות יין:


המשכנו עם צביקה למחלקה שאני הכי אוהבת. עוגות, עוגיות, שוקולדים, לחמים. "מחלקת הפחמימות המופלאות", בניהולו של איציק תג'ר, אדם מקסים וחייכני במיוחד, התגלתה כמחלקה עם מאפים איכותיים של המותג "AMARETTI". אמרטי הן עוגיות שקדים נפלאות, ואני כמובן דאגתי לבחון את טעמן. נהדרות:





מאפים, רבותיי, מאפים!! (-:




והמתוקים, אחחחחח, המתוקים (או שבעצם הן בכלל "מתוקות"), בכל מקרה, הן טעימות, כל אחת מהעוגיות הנפלאות האלו:






והשוקולדים המקסימים, שהם בעצם "תכשיטי שוקולד" נהדרים, שמייצרת אפרת ליבפרוינד:




גם עבודות הסוכר היפיפיות של ורדה בראון נמכרות ב-"AMARETTI", ובכלל, במחלקה הזו נהנתי לבלות קצת יותר זמן, ולגעת, ולגעת, ולגעת באוכל (-:



המחלקה הבאה שבה ביקרנו היתה מחלקת הקפה, בניהולו של שלמה שטרן, שכתב את הספר "מדריך הקפה".
בשבילי, אחת עם הפרעת קפה ידועה, ואימת הבריסטות, מחלקה מקצועית של קפה היא חוויה נפלאה. סוף סוף מישהו יודע להכין לי את הקפה בדיוק כמו שאני אוהבת (-:




הקפה המצויין, עם החלבה פיסטוק שאני כ"כ אוהבת, היו בדיוק במקום ובזמן:




משם עברנו למחלקת הגבינות הנפלאה של "מחלבת מרקוביץ', שמנהל אהרון מרקוביץ', שהתגלה כאדם מקסים, שרק רצה "לפנק, לפנק, לפנק". הוא נתן לנו לטעום המון גבינות, הכין לנו יוגורט תאנים מיוחד וטעים, וסיפר לנו על הגבינות המיוחדות שהוא ממציא, כמו הגבינה עם התאנים. טעמנו ריקוטה מדהימה, גבינת ברי שבמרכזה רוקפור, גבינה מצופה בעלי גפן, וגבינה עם אגוזים. טעמנו, וטעמנו, וטעמנו, ולא היתה גבינה אחת שלא התענגנו עליה (-:






הגענו למחלקת הפסטות המקסימה שבסניף, רגע לפני שנכנסנו לסדנה להכנת רביולי. במחלקה האיטלקית היו פסטות מכל הסוגים והמינים, כולל פסטות טריות שארוזות בחנקן כדי לשמור על טריותן, ואותי כבשה פסטת הסלק. אדומה, ברור (-:




ואז נכנסנו לסדנה. בסניף "לגעת באוכל" מתקיימות סדנאות שונות ומגוונות, במה שקרוי "אקדמיה קולינארית". בחדר המרווח שבו מתקיימות הסדנאות חיכה לנו השף מנה שטרום, שלימד אותנו להכין רביולי גבינות ברוטב עגבניות (-: 




המתכון:




שלבי ההכנה, בתמונות:





אחרי "פרוייקט רביולי" אכלנו את מנת הרביולי עם ניוקי ברוטב ערמונים ופטריות פורצ'יני, וספגטי עם לימון ושמנת:




החוויה ב"לגעת באוכל" היתה מושלמת. נהנתי מכל רגע במקום המקסים הזה. חזרתי לשם בשבוע שעבר כדי לקנות סכינים מקצועיים, כמתנות חג. אם שכחתי לציין שמוכרים שם כלי בישול ואפייה מקצועיים, כמו גם חומרי גלם מכל הסוגים והמינים, גם לבישול מקצועי, אז זה המקום להזכיר שבעצם, לכל חובב אוכל, יש שם פשוט הכל, וכל מה שצריך זה לבוא,
ו"לגעת באוכל" (-:

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)