דילוג לתוכן הראשי

יומיים של טיול בצפון, חלק ב'. ריינג'רים ובוץ, בירת בוטיק, מסעדת שף, לינה כפרית.

אחרי ביקור מקסים בצפת, שסוקר בפוסט הקודם, אספנו את עצמנו, ונסענו להתמקם בקיבוץ מלכיה, המקום שבו עמדנו לבלות את הלילה. 
אחרי כשעה של מנוחה במלכיה, יצאנו לארוחת ערב וסיור במרכז המבקרים של מבשלת הבירה "באטרפליי", מבשלת בירה בוטיק, בקיבוץ דלתון:

  
מבשלת הבירה   Butterflay הוקמה על-יד האחים סופר. רם ובן הם חלק משלישית אחים בני 29, בני קיבוץ ברעם. יחד, האחים  למדו יננות במכללת תל חי ולאחר שנים של עשיית יין התחילו להתנסות גם בבישול בירה. מה שהתחיל כתחביב של בישול בבית "שעלה בכמה סירים שרופים", הפך עד מהרה לעשייה יצירתית מתוך מגמה להגיע למוצר איכותי.
המבשלה מייצרת מגוון בירות המביאות לידי ביטוי סגנונות שונים המאופיינים בטעמים, צבעים וארומות ייחודיות.
המים הינם המרכיב העיקרי בכל בירה, ובמבשלה משתמשים במים שמקורם במעיינות רמת דלתון שבגליל העליון(שלמרגלות הר מירון) והם אלו שמעניקים לבירות את טעמה ואופייה המיוחד.
הלתת הינו לתת איכותי ביותר שנבחר בקפידה מהיצרנים המובילים בעולם ונשמר בתנאים אידיאלים השומרים על איכותיות.


שוק הבירה בישראל מגלגל כ-150 מיליון דולרים בשנה. שוק הבירה בישראל הוא שוק עונתי, ש70%-60% מהמכירות הן בחודשי הקיץ. הנשים מהוות כ-40 אחוז מקהל הצרכנים. כמות הבירה הנמכרת בישראל היא כמאה מיליון ליטרים בשנה, שזו צריכה ממוצעת לנפש של כ 14-15ליטרים בשנה. מחירי בירות לאגר בממוצע עומדות על  8 שקלים ומחירי בירות איכותיות (בירות אייל) נעים בין 13 ל 20 ש"ח.
במבשלת הבירה Butterfly שבדלתון הכריזו על מהלך חסר תקדים, במהלכו יוזלו מחירי הבירה, כך שלצרכן הישראלי תהיה האופציה לרכוש בירת אייל בוטיקית ישראלית ואיכותית במחיר שובר שוק.
בעקבות החלטה זו, תימכר בירת Butterfly 330 מ"ל
במחיר של 8 ₪ בלבד!!
במבשלת באטרפליי נמצאת גם מסעדה כשרה, שבה אכלנו ארוחת ערב. הארוחה לא היתה העניין העיקרי בביקור, והיתה די "רגילה", בשבילה לא הייתי נוסעת לדלתון, אבל בשביל הבירות בהחלט כן (-:



עייפים אך מרוצים מיום עמוס בחוויות נסענו חזרה לקיבוץ מלכיה, ללינת לילה.
"מלון מטיילים מלכיה" שייך לרשת "מלונות מטיילים".
 קבוצת מלונות מטיילים, בבעלות בת חן וטל ישועה, הינה קבוצת מלונות אירוח כפרי, המשלבים  פורטל מידע אינטרנטי נרחב, עיתון מטיילים חודשי במייל ומרכזי מידע בקבלת המלון. הפורטל משרת מידי שנה מעל 110,000 גולשים בשנה בשלוש שפות: עברית, רוסית ואנגלית, מתעדכן באופן יומיומי ומהווה מעולה לתכנון החופשה עוד מהבית.
עד היום הפעילה הרשת שני מלונות מטיילים לאירוח כפרי:
בקיבוץ אילון ובקיבוץ גשר הזיו.
המלונות מציעים חווית אירוח לתייר ולמשפחה המטיילת הכוללים חדרים בגדלים שונים, חצר מטופחת המאפשרת מפגשים קבוצתיים, אפשרות לברביקיו ,
אזור גלישה באינטרנט אלחוטי ושרות מקסים ולבבי.
כרטיס האורח של המלון מאפשר קבלת הנחות ברוב המסעדות והאטרקציות באזור.
התעוררנו לבוקר עם ערפל מקסים במיוחד:


ארוחת הבוקר נערכה בבית הקפה של מלון המטיילים, והיתה מצויינת. טריה מאד, מגוונת, והיה בה מכל טוב,
עם שירות נפלא ומזמין במיוחד.
ככה זה נראה שם, בבוקר במלון המטיילים בקיבוץ מלכיה:


יום עמוס בפעילות עמד בפנינו, והכיף עמד להתחיל. שתי אטרקציות חיכו לנו: טיול טרקטורונים וסדנת בישול בשר במסעדת שף מקסימה.
היה יום קר וגשום.
טיול הטרקטורונים הפך לחוויה קפואה, בוצית ונהדרת.
אין כמו בוץ, והרבה ממנו!!!


טרקטורוני עמק החולה ממוקמים בצומת מחניים ומעניקים פעילויות מגוונות בתחום האקסטרים. הפעילויות מתאימות לכל המשפחה(והחלטתי שאני חייבת לקחת את הילדים לשם לטיול בוץ), וגם לזוגות, קבוצות, ארגונים וועדי עובדים.
כלי הרכב(ריינג'רים) היו חדישים, אוטומטיים, קלים לתפעול ואידיאלים לשטח. אפילו הבנות הכי פחדניות צלחו את המסלול בקלות ובשלום (-: (ולא, אני לא הייתי מהן) (-:
כמובן שיש ביטוח לכל אחד מנוסעי הרכב, והצוות היה לבבי מאד, והטיול בשטח באמת היה "שווה" במיוחד, ומצחיק, גם (-:

אין ספק, היה שמח!

טרקטורוני עמק החולה מציעים מגוון טיולי זריחה, שקיעה, יום ולילה, טיולים קצרים של שעה ועד טיולים ארוכים הנמשכים לאורך כל היום. הם גם היחידים שמציעים טיול טרקטורונים ליער בירייה, קברי צדיקים ונחל מחניים – הטיול אורך בין שעה לשעה וחצי.
טרקטורוני עמק החולה, כביש 90 צומת מחניים,
טל: 054-770588, 054-770699
 
אחרי "המסע המפרך", והקור שחדר לנו לעצמות, הגיע הזמן להתפנק בארוחה טובה.
הגענו למסעדה במקום מקסים. אני, כהרגלי, שומעת "כשרה", ונכנסת לויברציות. לא יודעת איך ולמה, כשרות תמיד פוגמת לי בהנאה.
מסתבר שהפעם טעיתי. מסתבר שיש כשרות מעולות,
וזו בהחלט אחת מהן!
ארנולד'ס.
תזכרו את השם, וכשתהיו באזור נתיב השיירה(סמוך לצומת כברי), ממש מומלץ להיכנס. ממש. 
האמת, גם אם לא תהיו באזור, מומלץ לבקר שם (-:
המסעדה נפתחה ע"י השף אורי ארנון, והיא מוגדרת כ"מסעדת גורמה כשרה". אכן כך (-:
ב'ארנולד'ס' תפריט ביסטרו גלילי, עם נגיעות צרפתיות וים תיכוניות. דגש חזק הושם על תפריט יינות ישראליים עשיר ורחב, המתאימים לאופי האוכל והמקום ועל בירות איכות מהחבית המתבשלות במקום, קינוחים איכותיים, וסורבטים תוצרת הבית.
פתחנו עם יין מעולה של טפרברג:


המשכנו בסדנת בשר. הכנו תבשיל קדרה, ופוקאצ'ות, וגם קיבלנו הסברים על הכנת בשר בצורות שונות:


 סדנת הבשר היתה נפלאה, ועל טעמו של הבשר אני בכלל לא מדברת ((-: נהדר. פשוט נהדר!




אחרי שהכנו את הבשר, התיישבנו לאכול. הכל, אבל ממש הכל, היה טעים. סלטים מצויינים, חומוס משובח והפוקצ'ה, שלשתי במו ידי (-:





ואז הגענו לעיקר(יות). אוי, זה היה תענוג:













לקינוח של היומיים הנהדרים האלו בצפון, התענגתי על פרפה חלבה, שאני כ"כ אוהבת:




וברור, איך אפשר בלי שוקולד? (((-:

'ארנולד'ס', מושב נתיב השיירה, טלפון: 9443399–057



תגובות

  1. פוסט מהמם ביופיו, גורם לי להצטער עוד יותר שלא הצטרפתי...

    השבמחק
  2. פוסט ותמונות אליפות ....

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)