דילוג לתוכן הראשי

מרק אפונה מהמם. הגירסה הקלה, המהירה והטעימה שלי(-:









כמה פעמים קורה לכם שאתם חוזרים הביתה, וכל מה שבא לכם זו צלחת מרק מענגת ומחממת?

כמה פעמים קרה לכם, שזה בדיוק מה שרציתם, כאן ועכשיו, אבל לא היה לכם מספיק כוח לעמוד במטבח, לשטוף ירקות, לקצוץ, ולחכות שעה ויותר למרק שיתבשל?

אני מניחה שלכל אחד מאיתנו זה קרה מתישהו.
לי זה קורה לא מעט(-:
מרק מאבקה אין סיכוי שאני אוכלת. בכלל, אני לא חובבת של אבקות עם חומרים הכי סינטטיים שיש, וחוץ מאבקת מרק עוף, לא תמצאו אצלי "מוצרי אבקה".
כבר לפני חצי שנה מצאתי פטנט מעולה. כשסנפרוסט(בניגוד לאבקות, הקפואים עושים לי חיים קלים, ואפילו מאד) הוציאה את סדרת המרקים שלה, ניסיתי, ומאז, המקרר שלי מלא במרקים מסוגים שונים.
אבל... גם שיגרה אני לא אוהבת. אני אוהבת להתפרע.
אז כמו תמיד, גם היום יצאתי ממנה.
היום חזרתי הביתה, והכי בא לי מרק. סתם כי אני מקוררת, והדבר האחרון שהתחשק לי זה לקלף ירקות, לנקות עוף, ולהכין מרק עוף שיעשה לי חם באף(-:
אז החלטתי על מרק אפונה.
לקחתי את מרק האפונה של סנפרוסט, והחלטתי לשדרג.
שידרתי בדקה וחצי, ותוך פחות מרבע שעה היה לי מרק מהמם, סמיך ומחמם לבבות קפואים ואפים אדומים(-:
קבלו את הגירסה המשודרגת שלי למרק אפונה מהיר, קליל, וטעים מאד:

החומרים:
שקית אחת של מרק אפונה סנפרוסט, שכולל בתוכו את ציר המרק:




צרור שמיר:





חצי שקית גרגירי חומוס מבושלים קפואים:





מלח+פלפל ארבע העונות גרוס במטחנה(בלי קמצנות, בבקשה!!!):





חוואייג' למרק:





כל מה שצריך זה להביא לרתיחה, להוסיף הכל לסיר, להנמיך את האש ולתת לו רבע שעה על הגז.

כל דקה שתשאירו אותו יותר, הוא יספוג את הטעמים, ויהיה טעים אפילו יותר. 

אני מאד אוהבת קצח, אז הוספתי לו קצח לקישוט ולטעם.
כמובן שלא ויתרתי על ריסוק בבלנדר מוט. יצא מושלם(-:
תאמינו לי, לא תצליחו לעמוד בפניו:







ואם אתם רוצים לדעת איזה עוד טעמים יש לסדרת המרקים
המוצלחת הזו, אז קבלו את הרשימה המלאה:
מרק שעועית, מרק עדשים, מרק כתום, מרק ירקות, מרק עגבניות עם אורז, מרק פטריות.
הכי פחות אהבתי את מרק הירקות, לא הרגיש לי שונה מכל לקט ירקות של סנפרוסט.
בסה"כ, סדרה מאד מוצלחת, בעיניי. עובדה: אני מחזיקה את כולה בפריזר, ובכל פעם שיש על המרקים מבצע בסופר, אני קונה אותם בכפולות, ברביעיות, או בשישיות (-:
כל מה שצריך זה לקחת יוזמה, ולקחת את הבסיס המצוין, ולהוסיף לו נגיעה משלכם, וזה מושלם(-:






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)