דילוג לתוכן הראשי

יקבי רמת הגולן חגגו 30 שנה, ואני הייתי שיכורה מעונג(-:




לפני כשבוע לקחתי חלק באירוע משכר במיוחד, "בר מארץ היין", על המזח שבנמל ת"א.

"בר מארץ היין" הוקם השנה למשך שבוע בחודש אפריל בין ה-23-30.4, בסימן חגיגות יום הולדת 30 ליקבי רמת הגולן:






במסגרת אירועי "בר מארץ היין" טעמנו ממבחר הגדול שהיקב מציע:






השנה שיתף היקב פעולה עם מרכז "נא לגעת":




מרכז "נא לגעת" נמצא ביפו, והוא מקדם ותומך באוכלוסיות החירשים והעיוורים בישראל.

במסגרת זו הוקם בר לסדרת "הר חרמון", בו טעמנו יינות הר חרמון אדום, הר חרמון לבן ויין אינדיגו החדש, הנושאים כתב ברייל על גבי התוויות שלהם:




שאפו ליקבי רמת הגולן על כתב הברייל על תוויות היין!!! מקסים(-:

כל הכנסות הבר הוקדשו למרכז.
בבר זה גם שולבו עובדי מרכז נא לגעת בצוות המוזגים והמדריכים, והאמת,
הביקור בדוכן הזה היה המרגש מכולם. 
יופי של עשייה ותרומה לקהילה!






"בר מארץ היין" הציע סדנאות מקצועיות שהתקיימו במהלך השבוע כולו, ביניהן סדנה מרתקת של טעימת קומפוננטים (יינות בתהליך יצירה וטעימת זנים מחלקות שונות), סדנה בנושא אומנות הטעימה וסדנה ייחודית ששמה דגש על ציוני הדרך של היקב בעבר, בהווה והעתיד:











לאורך כל האירועים הוצעו גבינות מיוחדות וטעימות להפליא של משק יעקבס.
במחלבת יעקבס מייצרים מגוון רחב של גבינות; קצו'טה, פקורינו, רוקפור, איטליקו, קממברט, גאודה, תום, מנצ'גו, אופיר, סנט מור, שחר, מורבייה, שבר, גורגונזולה, גבינת שמנת, לבנה, עז-מה, יוגורט צאן, פטה, צפתית, קרם פרש.






במיוחד לרגל אירועי בר מארץ היין השיקה המחלבה גבינת עיזים במרלו גמלא של יקב רמת הגולן, שבעיניי היא הייתה מדהימה!




כשהערב התחיל לרדת, ישבנו עם הגבינות והיין, מול המים והאורות של הנמל, ופשוט נהנינו מהחיים(-:







הבמה כבר התחילה לקבל צבע, לקראת ההופעה של "איפה הילד", ובקבוק היין המקסים שנתלה מעליה, הפתיע בהמשך:




השמים הפכו מכחולים לשחורים,
ואז הבקבוק ההוא, שהיה נראה תמים להפליא,
התחיל לשנות צבעים, ומצגת מדהימה עטפה אותו.
התמונה תוכל להמחיש רק חלק קטן מהיופי שהיה שם:




שמחה ועולצת מרוב יין, שמחתי כשחמי רודנר עלה עם "איפה הילד" להופיע,
וגם אם לא הייתי שמחה מהיין, הייתי שמחה מההופעה הזו:




לסיכום: היה ערב מושלם!

לכבוד שבועות יקבי רמת הגולן נותנים טיפים נהדרים על שילובים מוצלחים בין סוגי יין לגבינות:






לרגל חג השבועות מומלץ בחום להתעמק מעט בשילוב בין גבינות ויין.
בסופו של דבר הרעיון הוא ללכת בקווים מקבילים – מגוון הטעמים והמרקם של הגבינה מול מגוון הטעמים ומרקם היין. לפעמים, ורק לפעמים, מותר להשתולל ולנסות דווקא את דרך הניגודים.
סוביניון בלאן, ירדן, יקב רמת הגולן 2012
יין לבן יבש, חמצמץ ומרענן מאוד. בציר 2012 מסתמן כרגע כיוצא דופן באיכותו, לפחות בנוגע ליינות לבנים. עושה רושם שבארץ מתחילים להתרגל לרעיון שב-40 מעלות הרבה יותר קשה ליהנות מיין אדום עמוס אלכוהול והביקוש ליינות לבנים קלילים, פריכים וקיציים רק עולה. 
גבינה מומלצת עם ירדן סוביניון בלאן 2012: פטה (Feta), גרוייר (Gruyere), גבינות עזים (Chevre)

שרדונה, כרם אורגני אודם, ירדן, יקב רמת הגולן 2011

הנה זן מהמוצלחים ביותר בשילוב עם גבינות. כאשר היין צעיר (שנת הבציר קרובה לשנה בה אנו נמצאים) יתאימו לו סוג עדין יותר של גבינות. לאחר מספר שנים של התיישנות בבקבוק יתווספו ליין טעמים ומורכבות שיחייבו גבינות עם טעמים חזקים יותר. שילוב נכון יכול להוליד גן שעשועים שלטעמים בפה.
גבינה מומלצת עם ירדן שרדונה כרם אודם בשנתיים הקרובות: ברי (Brie), קממבר (Camembert)
גבינה מומלצת עם ירדן שרדונה כרם אורגני אודם 2011: רבלושון (Robluchon)

T2, ירדן, יקב רמת הגולן 2009

את היין הייחודי הזה עושים משני זנים פורטוגזיים הגדלים במזרח רמת הגולן: טוריגה נסיונל (הזן הלאומי של פורטוגל) וטינטה קאו. בפורטוגל מייצרים מהזנים הללו בד"כ יינות אדומים יבשים, נוקשים ומרירים, כמו גם את היינות המחוזקים (והמתוקים) הידועים כיינות פורט. ה-T2 יבש, רך הרבה יותר מאשר בארץ המקור ומלא בטעמים. זוהי השנה הראשונה שהיין יוצא ומדובר בטבילת אש איכותית.
גבינה מומלצת עם הירדן T2 2009: פור סלו(Port Salut) ברי (Brie), פרמז'ן (Parmesan)

הייטס וויין, ירדן, יקב רמת הגולן 2011

ההצלחה הגדולה ביותר בחיבור ויין ואוכל יכולה לבוא דווקא ממשחק של ניגודים, שהמוצלח ביניהם הוא השילוב חריף – מתוק. יין מתוק יכול להתאים בול לגבינה חריפה: המתיקות ביין מעדנת את החריפות בגבינה ומבליטה טעמים נסתרים. ירדן הייטס ויין הוא אחד מיינות הקינוח המעוטרים בארץ, עשוי מענבי גוורצטרמינר קפואים. הסגנון הוא של יינות הקרח המפורסמים בגרמניה, אוסטריה וקנדה. במקרה של ירדן הייטסוויין, מדובר ביין קינוח מרוכז ומפתיע מאוד.
גבינה מומלצת עם ירדן הייטסוויין 2011: רוקפור (Roquefort), סטילטון (Stilton).


תודה ליקב רמת הגולן על האירוע המושקע, 
היה ממש3 טעים, נעים, ושמח(-:








תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)