דילוג לתוכן הראשי

שני ספרי בישול ואפיה חדשים, המתנה המושלמת(גם לעצמכם!)






על שולחני נחתו לפני החג שני ספרים שאני אוהבת במיוחד, מז'אנר המטבח.
חובבת אוכל ובישול כמוני לא יכולה להימנע מלקחת את הספר בשנייה שהוא נופל לידיים צמאות המטבח שלי, ולעיין בו בתאווה ותשוקה אין סופית.
הספר הראשון שהגיע הוא ספרה השני של אפרת ליברפרוינד,
שאת יצירותיה אני מכירה כבר מזמן.





בפעם הראשונה שבה ראיתי את עבודותיה, הוקסמתי. 
פרפקציוניזם יצירתי, תענוג לעין, ותענוג גם לחוש הטעם.
כבר אז "סימנתי" את אפרת כמשהו שבטוח אשמע עליו בהמשך.
אני אוהבת להגיד לעצמי "אחחח, שוב לא טעיתי" :)

אלו היצירות הראשונות שלה שנתקלתי בהן, ככה במקרה, בספטמבר 2011:







כיצד הפכה אפרת ליבפרוינד, אישה חרדית מירושלים, לשף-קונדיטורית מצליחה ומובילה?
בספרה הראשון שיצא לפני שנתיים, אפרת פותחת ומספרת:
"לא נולדתי עם שקית זילוף ביד. עד לנישואיי לא ידעתי אפילו להפריד ביצים... אבל כשנכנסתי לממלכת המטבח וגיליתי את האין-סוף הטמון בה, נשאבתי בקסמיה וידעתי שבה אני רוצה להתפתח". 
קצת "היסטוריה"?
אפרת ליבפרוינד היא אישה חרדית, המתגוררת בירושלים עם בעלה(תלמיד כולל) ושבעת ילדיהם. 
אפרת(40) נולדה בצפון תל אביב למשפחה חרדית, ועברה את המסלול ה"רגיל" של נערה חרדית: סמינר לבנות שבו רכשה מקצוע לעתיד(הוראת אנגלית), שידוך, חתונה עם תלמיד ישיבה וילדים. לאחר ששימשה במשך שנתיים כמורה לאנגלית בבית ספר לבנים, נסיעה אחת לחו"ל שינתה את חייה. במסגרת טיול לארצות הברית, עברה אפרת קורס קונדיטוריה ב-CIA ובעקבות הפידבקים החיוביים שקיבלה מהמורים, האהבה שגילתה להכנת תופינים והתובנה כי מוטב לה להיות עצמאית, החליטה לערוך הסבה מקצועית. השנתיים הבאות הוקדשו ללימודים אינטנסיביים ולהתמקצעות בארץ ובחו"ל (קורדון בלו, לנוטר).
לפני 14 שנים שכרה אפרת חלל, הכשירה עובדות וקראה לעסק שהקימה "אפרת ליבפרוינד". העסק מתמחה בפרלינים מעוצבים, פטיפורים בסגנון צרפתי, עוגות ויטרינה, קינוחים מקוריים ופינגר פוד, כולם כשרים למהדרין (פרווה או חלבי), עשויים מחומרי גלם מעולים ומצטיינים בעיצוב ייחודי וברמת גימור מושלמת.
אפרת מספקת מתאבנים, פטיפורים וקינוחים ייחודיים למסיבות קוקטייל והשקות של העשירון העליון בישראל.

במהלך השנים הפכה אפרת לכותבת פופולרית במגזינים לציבור החרדי בארץ ובחו"ל, ובמקביל החלה להעביר סדנאות לקהלים שונים, החל בשיעורים פרטיים לקונדיטורים המעוניינים לשפר את יכולותיהם ועד לקורסים בני שנה במוסד להשתלמויות מורים הנמצאים בשנת שבתון. כיום היא מרצה מבוקשת בארצות הברית למגוון תחומי הגסטרונומיה, מטכנולוגיית מזון ועד בישול גורמה וקונדיטוריה לנשות מקצוע שמנהלות עסקי מזון.
בשנה האחרונה היא אף משמשת כעורכת הראשית של מגזין הקולינאריה הכשר "בופה".
ומה עכשיו?
כעת, כשמאחוריה 17 שנות ניסיון ולאחר ההצלחה חסרת התקדים לה זכה ספר הביכורים שלה, "אפרת מגישה", אשר תורגם לאנגלית והפך לרב מכר בארץ ובארצות הברית, היא מוציאה את ספרה השני, "אפרת מגישה בבית", הכולל מגוון עשיר של מתכונים מיוחדים לאירוח מושלם.
אז למה הספר שלה מושלם, בעיניי?
ספרה החדש של אפרת כולל את כל סוגי המנות הנדרשות לארוחה - מנות ראשונות, מנות עיקריות, תוספות, פרק המוקדש לחגים ובו מתכונים ייחודיים לכל חג וחג המשלבים רכיבים ממאפייניו, ומגוון מנות אחרונות הנחלקות לשלושה פרקים: פרק כדורים המציע שלל קינוחים עגולים ומהודרים, פרק קינוחים בכוסות, שלהכנת מתכוניו המרהיבים אין צורך באביזרי אפייה או בתבניות מיוחדות, ופרק שלם על טארטים במגוון טעמים וצורות הגשה מקוריות, המשלבים ניחוחות מהעולם הגדול.
הגשה מוקפדת ופרזנטציה יוצאת דופן, שנהפכו לסימן ההיכר של ליבפרוינד, באות לידי ביטוי גם בספר החדש, המתהדר בתמונות עוצרות נשימה. מבחינתי, כבר עם התמונות הספר קנה אותי. הצילומים משגעים, וההסברים פשוטים, במטרה לאפשר לכל אחד ואחת להכין במטבח הביתי מנות שאינן נופלות ברמתן מיצירותיהם של השפים הגדולים.
לצד פירוט אופן ההכנה מדגימה ליבפרוינד בתמונות את השלבים המורכבים ולעתים מציעה שתי צורות הגשה - פשוטה או מהודרת. לא אחת היא נתקלה בתגובות כגון "אין שום סיכוי שאצליח להכין את המנה הזאת ולהגיע לתוצאה שבתמונה", והיא אומרת: "הבנתי כי הקהל מצפה למתכונים קלים לביצוע שמבטיחים תוצאות ברמה גבוהה, וכדי לעודד אנשים לנסות מתכונים חדשים יש להציג אותם בליווי הסבר מפורט, בתמונות הממחישות צעד אחר צעד את הדרך לתוצאה המושלמת ולגלות את כל הטיפים והסודות הקטנים".
המתכונים המופיעים בספר כשרים כמובן, אך כל אחד יכול להמיר את חומרי הגלם לחלביים או בשריים על פי טעמו. 
אפרת מגישה בבית - מתכונים מיוחדים לאירוח מושלם. מאת: אפרת ליבפרוינד. צילומים: שירן כרמל. דני ספרים הוצאה לאור. 148 עמ'. מחיר: 128 ₪. להשיג ברשת חנויות סטימצקי,צומת ספרים ובחנויות המובחרות .

ההמלצה שלי: ממש כן!!!
--------------------------------------------------------------------------------
הספר השני, יש בו עבורי סיפור מרגש ונוסטלגי, שחיבר אותי מיידית לספר של בוטיק סנטרל, שגם הוא ספר ממש מקסים, וגם הוא, כמו ספרה של אפרת, עמוס במילומים מרהיבים ומעוררי תיאבון, וגם חשק לקנות את כל ציוד האפיה שקיים, או בכלל, ללמוד קונדיטוריה :)


טוב, אז לסיפור הנוסטלגי שלי:
לפני כשמונה שנים, בתוקף מקצועי כמורה לנהיגה, היה לי תלמיד מקסים שהייתי אוספת בכיכר המדינה.
הוא ידע כמה אני אוהבת לאכול, וכמה שוקולד מרגיע אותי.
הוא השתדל לשמור עלי בכל שיעור רגועה מחדש, ובדרך למקום המפגש שלנו בבית החייל, הוא היה עובר בבוטיק סנטרל שבכיכר המדינה, ומביא לי יצירה כזו או אחרת משם. הן תמיד היו טעימות, יפות, ומרגיעות :)
הקינוחים המהממים של בוטיק סנטרל עשו את העבודה, ואני תמיד נשארתי עם טעם של עוד(נו, שיגיע כבר השיעור הבא שלו!!)
אחרי שהוא עבר את הטסט, והפסקתי לקבל אספקה של עוגות מהממות באמצע יום עבודה, הייתי כבר "מכורה", והייתי עוצרת מדי פעם לקנות לי איזה עוגה טובה, שיהיו לי אנרגיות לשארית היום :)
והנה, ספר העוגות של בוטיק סנטרל יצא לרגל חגיגות העשור שלהם, וסוף סוף אני יכולה לפנק את עצמי בבית עם המאפים ההורסים שלהם!!

בוטיק סנטרל, רשת הפטיסרי התל-אביבית, המונה 8 סניפים, חוגגת עשור להיווסדה עם ספר מתכונים חדש, המספק הצצה אינטיליגנטית אל עולם הפטיסרי. מעבר לחוויה חושית מרחיבת דעת, המזמנת לעשות, לחוש, להריח ולהתמוגג, מנסה הספר להנגיש את פטיסרי הגורמה אל המטבח הביתי. ואלי, כמובן :)
עולם הפטיסרי העשיר נחשף עם שפע מתכוני מאפים, בריושים, קרואסונים וקינוחים, הנשענים על הקלאסיקה הצרפתית.
המסע מהקלילות האופנתית של הקרואסון, אל המורכבות של עוגת האופרה הקלאסית מתפרש על פני 205 עמודים המציעים 213 מתכונים. 
הספר מחולק ל- 9 פרקים, הכוללים מגוון מתכונים ייחודיים ומעוררי השראה: מתכונים של מאפי בוקר, עוגות בתבנית אינגליש קייק (קראנצים ועוגות בחושות), עוגות שוקולד, עוגות פאי, עוגות מוס, עוגות גבינה, עוגיות מתוקות, מאפים מלוחים ופרק מיוחד של עוגות פרווה. כמו כן שזורים בו מתכונים הנותנים מענה לצרכים שנולדו מתוך מודעות הולכת וגוברת לבריאות, כמו מנות ללא גלוטן וללא סוכר, וכן פרק נפרד המוקדש למנות פרווה ללא לקטוז.
הספר פונה הן לאופה המתחיל, החפץ בעוגות בחושות מהירות ועוגיות קלות הכנה, אך בעיקר לאופים מנוסים יותר, חובבי האפייה והקינוחים, המעוניינים להרחיב את האופקים הקולינריים שלהם ולהכין עוגות מושקעות ומוקפדות, ועל כן, גם הוא, כמו ספרה של אפרת ליברפרוינד, מהווה מתנה נפלאה לחג ובכלל, ולעצמנו, גם :)
הכבוד, האהבה והנאמנות לעולם הפטיסרי האירופאי הקלאסי, האופייניים לבוטיק סנטרל, באים לידי ביטוי בהצלחתו של עופר גל (לשעבר השף של "כפות תמרים" המיתולוגית וכיום שותף ושף הרשת) לתרגם את תהליכי העבודה המוקפדים הנהוגים בפטיסרי הצרפתי לכדי מתכונים המאפשרים ביצוע ביתי. בתהליך התאמת המתכונים של הקונדיטוריה לפורמט של מתכונים לבית, החליט גל להעדיף את המתכון המבטיח את התוצאה הראויה: לא להקל ולעגל פינות, לא לשנות יחידות משקל למידות של כלי בית, לא להציע או להמציא תחליפים, להימנע מקיצורי דרך ולהעדיף תמיד את המתכון הטעים והטוב ביותר. המרכיבים בספר ברובם נגישים וזמינים בסופר, אך לצדם מופיעים מרכיבים כגון פרלינה, פייטה, גלוקוז וחמאת קקאו, אותם יש לרכוש בחנויות המתמחות בציוד וחומרי גלם מעולם הקונדיטוריה. 
בספר מציע גל תמהיל מדויק של מתכונים קלאסיים, כמו עוגיות מקרון או מוס גבינה פירורים, ולצידם מנות יצירתיות ומאתגרות, כמו מוס טופי פצפוצים מרוסס שוקולד או מוס שוקולד חלב עם אגוזים על בסיס דקואז' אגוזי לוז, שנכתבו בשפת הפטיסרי.
כמו הספר של אפרת, גם הספר הזה מגיע בפורמט מהודר (כריכה קשה). 
את הספר ניתן להשיג בסניפי בוטיק סנטרל וברשתות הספרים המובחרות.
מחיר: 120 שח. 
הפקה: דוד חליבה ובוטיק סנטרל
צילום מזון:  חגית גורן
צילום אווירה:  דליה גל סברדלין

ההמלצה שלי: מומלץ בחום לכל חובב אפיה!!!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)