דילוג לתוכן הראשי

התבלין הסודי החדש שלי. גם טעים, גם בריא.




אני זוכרת שכשאבא שלי קיבל את התקף הלב הראשון שלו, אמא שלי, שהייתי אז בערך בגילי, קיבלה הוראה מהרופאים להוריד מיידית נתרן.
כמובן הרבה ברירות לא היו לה, והפתרון היה להפסיק לשים מלח באוכל.
מאותו יום היינו צריכים להוסיף את המלח לאוכל אחרי הבישול, מה שברוב המקרים אינו משתווה לבישול עם מלח, שנספג לתוך המזון, מייחד ופותח את טעמיו, וגורם ללשון שלנו לרטוט משמחה.

זה היה מתסכל, ואנחנו התרגלנו לאכול אוכל שלא רק שהיה גם ככה "אשכנזי", גם הפך להיות די חסר טעם.
בטח בגלל זה אני כ"כ אוהבת לבשל ולאכול :)
בעולם כולו מתחזקת מגמת הבריאות, וכמו שכולנו יודעים, אפילו מלכי הג'אנק פוד, כמו מקדונלדס, עברו מהפך, וגם הם כבר זזים בשנים האחרונות לכיוון ה"יותר בריא".
רוב חברות המזון בעולם מבינות את הצורך הזה של הלקוחות, ואת המודעות הגוברת, ודואגות לבריאותנו ע"י שימוש בחומרים טבעיים יותר, פחות "כימיקלים", והפחתה של מרכיבים שיכולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
חברת "מלח 424", שהיא מותג של מלח בישול גורמה, הבינה את את הרצון והמודעות לאורח החיים הבריא, והשיקה את מלח הבישול מופחת הנתרן, בסדרה עם מגוון טעמים ואף תוספת של סיבים תזונתיים.
ורגע, אל תתבלבלו: גאווה ישראלית, מלח 424 הוא "משלנו", מופק בים המלח, ומייצא לעולם.

"מלח 424 – דל נתרן"- תכונות עיקריות:

*פחות מ- 60% נתרן מכל מלח אחר
מלח 424 דל נתרן מכיל רק 12,000 מ"ג נתרן ל-100 גר' – כ- 60% פחות נתרן מכל מלח אחר.
*יותר מינרלים-עשיר בסידן, מגנזיום ואשלגן וב-21 מינרלים שמקורם בים המלח
ים המלח הוא תופעת טבע יחידה במינה, את זה כולנו יודעים :)
כ-32% ממימיו מורכבים ממינרלים – הריכוז הגבוה ביותר מכל מקווה מים בעולם.
תריסר מבין 26 המינרלים המצויים בים המלח אינם קיימים בכל ים או אוקיינוס אחר בתבל, ומרביתם חיוניים לגוף האדם.
מלח 424 דל נתרן עשיר באשלגן, מגניזיום ובכ-21 מינרלים שמקורם בים המלח כגון ברום, סיליקה, וסידן.
כל אלה הכרחיים לשמירה על מערכת עצבית פונקציונלית, תורמים לבריאות הלב ולמערכות בסיסיות בגוף.
*מועשר בסיבים תזונתיים - פיתוח בלעדי של החברה
לראשונה שילוב מנצח בין מלח דל נתרן לסיבים תזונתיים מסיסים:
סיבים תזונתיים תורמים לתחושת שובע. הסיבים במלח 424 דל נתרן הם  סיבים שמסיסים בנוזל ויוצרים תמיסה ג'לית במערכת העיכול אשר קשורה להאטת ספיגת שומנים בדם וליצירת תחושת שובע.  השילוב בין מלח ים עשיר במינרלים וסיבים תזונתיים הוא שילוב חדשני ויצירתי. על אף כמות הסיבים הקטנה במלח, היא תורמת  להגדלת מינון הסיבים בדיאטה היומית.
חשוב לזכור שמלח שולחן רגיל שעבר עיבוד הוא חומצי יותר. עודף צריכת מזונות ותבלינים חומציים משפיעים על דילול מאגרי מינרלים בסיסיים כגון סידן, אשלגן ומגנזיום.
לעומת זאת שימוש במלח-ים עשיר במינרלים וסיבים תזונתיים מאפשר איזון עודפי חומציות בתזונה ושמירה על עצמות חזקות וכליות בריאות.
*תהליך הייצור של מלח 424 – 100% טבעי
מלח 424 מיוצר בים המלח על ידי הטבע. המקור טבעי וכמוהו גם תהליך ההפקה – טבעי!
המלח הייחודי נוצר במשך מאות אלפי שנים כתוצאה מעיבוי טבעי של מי ים המלח. היוצר הוא הטבע, וכל שנותר הוא לאסוף אותו. המלח נכרה במפעל המלח הממוקם בקלי"ה, שמצפון לים המלח, המפיק את המלח הגולמי בשיטת האידוי הסולארי, תוך הזרמת המים לבריכות השיקוע ומשם בחזרה לים המלח. המלח נאסף מהמפעל למפעל הייצור בחיפה ושם מייצרים את מלח 424 על כל טעמיו.


סדרת מלח 424- דל נתרן כוללת את הטעמים הבאים:
*מלח דל נתרן – הטעם הטבעי והמאופיין של מלח איכותי מים המלח עם כמות נתרן נמוכה בכ- 60%. חובה לכל מי שלא רוצה לוותר על בריאות ומסרב לוותר על הטעם.
*מלח בתוספת אצות ים – מלח טבעי מופחת נתרן בתוספת אצות ים העשירות במינרלים וויטמינים כגון: ברזל, אשלגן, ויטמין A ועוד. אצות הים ידועות כעשירות באומגה 3 השומר על שריר הלב, ובשילוב מלח מופחת נתרן מתאימות יותר לחולי לב.
 *מלח דל נתרן בתוספת שום שמיר  – ה"שילוש הקדוש" של הטעמים בגרסה בריאה יותר. מלח דל נתרן בטעם הטבעי והעשיר של מלח ים המלח בצירוף הטעם הקלאסי של השום ובשילוב הטעם העוקצני והארומה הייחודית של השמיר.
*מלח דל נתרן מועשר בסיבים תזונתיים – הרבה פחות נתרן עם הרבה יותר בריאות. המלח דל הנתרן של ים המלח מועשר בסיבים תזונתיים מסוג "פקטין", התורמים לתחושת שובע ופעולה תקינה של מערכת העיכול. השילוב המושלם של טעם ובריאות.
*מלח דל נתרן מועשר בסיבים תזונתיים בתוספת פלפל שחור - קלאסיקה של טעם ובריאות. מלח מופחת נתרן עם הטעמים הייחודיים של ים המלח המועשר בסיבים תזונתיים, בשילוב עם פלפל שחור גרוס, לתיבול ולבישול יומיומי ובריא יותר.
*מלח דל נתרן מועשר בסיבים תזונתיים בתוספת זעתר - חגיגה ישראלית של בריאות וטעם. מלח דל נתרן מים המלח, מועשר בסיבים תזונתיים, פוגש את התבלין הישראלי האולטימטיבי. הטעמים וסגולות המרפא של הזעתר, האזוב, משתלבים בטעם המלח הייחודי באופן מושלם.
*מלח דל נתרן מועשר בסיבים תזונתיים בתוספת שום - שילוב מנצח שנותן טעם לבריאות. הטעם העשיר של מלח ים המלח דל נתרן, בשילוב סיבים תזונתיים, פוגש את סגולות הטעם והמרפא של השום. כל מנה הופכת לטעימה יותר מבלי להתפשר על הבריאות.
*מלח דל נתרן מועשר ביוד וסיבים תזונתיים:
מלח דל נתרן מים המלח מועשר בסיבית תזונתיים וביוד , אותם מינרלים אשר גוף האדם  נימצא בחוסר תמידי שלהם.
מחיר: 19-24 ₪
אצלי במטבח הוא כבר חבר קבוע, ומעבר לזה שהוא יפיוף, הוא מעשיר את הטעמים בזמן המלחת התבשיל.
הנה, תסתכלו על תפוחי האדמה, כשהם מקבלים את התיבול של המלח שום שמיר, כמה יפים :)
תרומה לקהילה:
מלח 424 חרת על דגלו את נושא המחויבות הקהילתית וההירתמות למען תרומה חברתית ויישום אחריות חברתית . מפעל האריזה  של החברה בחיפה מעסיק 30 מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים ו- 2 עובדים סוציאליים הדואגים לשילובם בפעילות היומיומית במקום. העסקתם של אלו מתאפשרת הודות לשיתוף פעולה עם עמותת "אלווין ישראל", המספקת שירותים לאלפי אנשים בעלי צרכים מיוחדים ומאמינה כי כל פרט בקהילה ראוי להיות חלק בלתי נפרד של החברה הסובבת אותו ולא להיות מורחק ומבודד ממנה.

סביבתיות ואקולוגיה:
ייצור המלח זכה לתמיכה של מכון ערבה  לאחר בדיקות שערך הארגון נמצא כי מפעל הכרייה דוגל בשמירה על איכות הסביבה. האישור של הארגון ניתן על סמך הגורמים הבאים: קצב אידוי מי ים המלח – נמצא כי הוא זניח ואינו פוגע בים המלח, זיהום אוויר ופליטת גז חממה  עומד בכל התקנים. סכנה לזיהום מי תהום – אין שום סכנה למי תהום היות ומי מלח אינם חודרים לאדמה.

ניתן להשיג ברשת ניצת הדובדבן, שופרסל, רשת אורגניק מרקט, גרין, עדן טבע מרקט ,רשת טבע קאסטל, בחנויות הטבע,  במעדניות , חנויות תבלינים, אטליזים ברחבי הארץ בדיוטי פרי ובחנויות תיירות ומזכרות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)