Translate


נסיעת מבחן: שלושה ימים עם i30- יונדאי משפחתית.


לא מזמן נסעתי לצפון.
קיבלתי לנסיעת מבחן רכב של יונדאי, רכב משפחתי פופולארי, i30 הקלאסי.
מה חשבתי עליו ואיך הרגשתי בו?
אני אתחיל דווקא מהעיצוב. כי מבחינתי, רכב יכול להיות  מדהים ביכולות שלו, אבל העיצוב בעיניי לא פחות חשוב.
מה שווה רכב מעולה אבל נטול חן?
כלום :)

יונדאי i30 פרימיום 1.6 אוטומט, האצ'בק 5 דלתות



 עיצוב- מבט מבחוץ
העיצוב של הרכב משפחתי מודרני. עיצוב מקסים שמתאים למשפחות צעירות, שאוהבות רכב משפחתי עם גוון עיצובי סקסי, אבל בקטנה.
עיצוב ואבזור- מבט מבפנים
מבחינת העיצוב הפנימי- מאד אהבתי.
הפלסטיק איכותי, גלגל ההגה נוח, המערכות השונות על גלגל ההגה מוקמות באופן ידידותי ונכון.
המרווח מקדימה מצוין, וגם מאחור לא צפוף.
מערכת השליטה שממוקמת בגלגל ההגה שולטת על הטלפון ועל עוצמת השמע של רדיו דיסק MP3 מובנה.
בנוסף, גם בקרת השיוט נשלטת מגלגל ההגה, שכולל בתוכו גם כרית אוויר.
עור רך מצפה את ההגה (בדגם הפרימיום), מה שהוסיף נוחות בנהיגה הארוכה לצפון.
כמו שכבר הזכרתי- איכות חומרים טובה, וגימור מושלם.
הדגם המפואר שבו נסעתי מצויד בגג שמש פנורמי (בדגם האוטומטי) שנפתח בלחיצת כפתור קלה.
הרכב מגיע עם משענת יד מרכזית נוחה ונעימה למגע ובתוכה תא לאחסון חפצים קטנים.
בקונסולה המרכזית מחזיק כוסות כפול כסטנדרט, ובתא הכפפות המרווח והמואר ניתן לקרר משקאות.
לרכב תאורת פנים משוכללת רב-נקודתית הכוללת תאורת מפות ממוקדת לנהג או לנוסע הקדמי ותא לאחסון משקפי שמש.
בקיצור- אבזור מפנק, חוויית משתמש נהדרת.
 מערכת שמע מובנית ידידותית, נוחה, איכותית, וכוללת מצלמת רוורס.



תא המטען גדול, יחסית. 378 ליטר, שזה ממש לא רע.
זה לא כמו בסקודה שלי, שבה יש תא מטען של 530 ליטר, אבל מהבחינה הזו היא באמת יוצאת דופן, ו-387 זה נפח מכובד בהחלט.
ניתן לקפל את המושב האחורי כדי ליהנות מתא מטען גדול שמגיע ל-1,316 ליטרים. מכובד!

והכי חשוב, איך היה לנסוע בה?
פה יש לי קונפליקט. מצד אחד, ברגע שנכנסתי אליה, הרגשתי "כמו בבית". תוך דקה התרגלתי אליה, והרגשתי נפלא.
אחיזת הכביש טובה, נסיעה חלקה, גיר אוטומטי עם שישה הילוכים שמתפקד מצוין.
למרות שאני חסידת גיר רגיל, האוטומט הרגיש לי נהדר.

מצד שני, נסיעה ארוכה לצפון גרמה לי לעיתים תחושת אי נוחות בכסא. המושב פחות נוח לי. לא שהוא רע, אבל יכול להיות יותר טוב :)
ומה עם צריכת הדלק?
טוב, זו נקודה פחות מוצלחת של היונדאי i30, אבל בטח לא גיליתי לכם כלום, היונדאי ידוע כרכב לא הכי חסכוני, אבל היי, אל תשכחו, האבזור פה נותן ערך מוסף רציני, גם במחיר של קצת פחות חיסכון בדלק.

הסיכום שלי:
יתרונות- אבזור, תא מטען, יציבות, נהיגה נעימה, צורה חיצונית.
חסרונות- מושב בדרגת נוחות בינונית, צריכת דלק.
סיכום סופי בהחלט:
שלושה ימים עברו לי בכיף עם היונדאי i30, ותמיד אשמח להיכנס לתוכה שוב.
כי תכל'ס? היא הייתה ממש, אבל ממש סבבה, אפילו פלוס.
בקטגוריית המשפחתיות היא זוכה אצלי לציון גבוה.
מחיר לצרכן: 
1.4 ידני Inspire  מחיר: 104,500 ₪
1.6 אוטומטי Inspire  מחיר: 131,900 ₪
רכב המבחן: 1.6 אוטומטי Pemium  מחיר: 132,800 ₪
לאתר של יונדאי