דילוג לתוכן הראשי

מתכון לקדרת בשר וחומוס בבישול ארוך. כי אוטוטו חורף!




באחד מימי אוגוסט נחתה אצלי צידנית. פתחתי והופתעתי לגלות שקיבלתי להתנסות מארז של קוביות לקדירה מתוצרת "אדום אדום". "באמצע הקיץ?" שאלתי את עצמי. "דווקא מתאים", עניתי.
החלטתי להכין קדירה טעימה דווקא ביום שרבי של הקיץ, באחד מהימים האלו שגם ככה אי אפשר היה לצאת מהבית. המזגן עבד, בבית היה קריר, וריחות הקדירה עשו לי נעים בלב, גם כשבחוץ היה לוהט. 

נתחי הבשר היו די "רזים". לי קצת הפריע שעל האריזה לא נכתב איזה נתח זה, כי אלו דברים שמאד חשובים לדעת כשמתעסקים עם בישול בשר. מצד שני, יש לי מספיק נסיון כדי להבין שאלו לא הנתחים הכי עסיסיים של העגל, וזה בטח לא אנטריקוט. מצד שני, אחרי בישול ארוך של שלוש וחצי שעות, הנתחים יצאו טעימים ורכים, והקדירה חוסלה במהירות :)









קדירת בשר, חומוס וירקות




חומרים לקדירה:
חב' קוביות לקדירה של אדום אדום
שמן זית
2 גזרים חתוכים לעיגולים
2 בצלים קצוצים
5 שיני שום קצוצות
חצי שקית חומוס קפוא סנפרוסט
כמה קוביות דלעת טריה
3 תפוחי אדמה חתוכים לרבעים
פפריקה מתוקה מרוקאית בשמן
מלח 
פלפל שחור גרוס


הוראות הכנה:
כמו תמיד, השלב הראשון הוא "לסגור" את הבשר.
בסיר שמים שמן זית, ומשחימים מעט את הבשר, כמה דקות מכל צד.
הסגירה תפתח את הטעמים של הבשר (אוקסימורון?)
לאחר ההשחמה מוציאים את הבשר החוצה, ומניחים בצד.
מוסיפים לסיר שעמוס במיצי הבשר את השום והבצל, ומטגנים מעט עד שמזהיב.
מוסיפים את הגזרים, ונותנים להם להתרכך מעט.
לסיר מוסיפים קופסא קטנה של רסק עגבניות ופפריקה מתוקה בלי להתקמצן :)
מטגנים עוד 3 דקות עד שכל הטעמים נספגים ב"שום-בצל-גזר".
מוסיפים מים לכיסוי, ומבשלים כעשר דקות.
אני לא מוסיפה מלח בשלב הזה, אלא רק לקראת סיום הבישול. הבשר כבר מלוח (ענייני כשרות), ומאד קשה לתקן תיבול של קדירה אם מוסיפים יותר מדי מלח.
מכניסים את הבשר לסיר, ומערבבים.
אם צריך עוד מים- מוסיפים. 
הכיסוי לא אמור להיות בריכת שחיה לבשר ולירקות- אלא לכסות "בקטנה".
לאחר שעתיים של בישול מוסיפים את תפוחי האדמה, הדלעת והחומוס.
אם צריך להוסיף מים- שוב מוסיפים כמו בשלב הקודם.
טועמים ומוסיפים מלח ופלפל.
חובבי החריף יכולים בשלב הזה להוסיף מעט פלפל צ'ילי.
מכסים את הסיר, ומבשלים עוד שעה וחצי לפחות.
הנוזלים יצטמצמו ויהפכו לרוטב טעים :)
מדי פעם טועמים ומתקנים תיבול.
וזהו. 
ככה כמו שזה, בלי יותר מדי משחקים, תבשיל קדירה פשוט, טעים, קל להכנה, וכיפי. אורז בצד, וזה מושלם.
יאללה, חורף, בוא כבר. התגעגעתי.
אני בונה על הרבה קדרות בשר לחורף הזה :)
בתיאבון!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)