דילוג לתוכן הראשי

מתכון לממולאים צמחוניים של פיליס גלזר, ולמה חשוב שיהיה לכל אחד סוטאז' בבית.





אני אוהבת שחקנים חדשים.
במיוחד אם הם חתיכים, חזקים, ויפים.
לאחרונה נפגשנו בביתה של האחת והיחידה, פיליס גלזר, לערב של בישולים נפלאים עם השחקן החדש בזירה הקולינרית:
קוצ'ינה מיה - מותג כלי בישול.

וכן, כלי הבישול של קוצ'ינה מיה הם חתיכים, חזקים, ויפים.
נו, בדיוק כמו שאני אוהבת :)
קוצ'ינה מיה היא סדרת כלי בישול שכוללת סירים ומחבתות בציפוי טיטניום,
בטכנולוגיית עיטוף Ti 22 CAPSOLATED  הידוע כחומר בעל עמידות גבוהה, וחזק אפילו יותר מפלדה.
הציפוי בעל עמידות גבוהה בפני שריטות ושחיקה, בטוח לשימוש, ללא PTFE/ PFOA, ללא עופרת וללא קדמיום.
מבחינתי, לאחר שנחשפתי להרבה מידע בנושא ציפויים וחומרים שנפלטים מכלי בישול, אני תמיד מחפשת את החותמת שמראה לי שהסירים שלי בטוחים מזליגת כימיקלים רעילים למזון שאני מבשלת.
אז קודם כל, לידע כללי, חפשו תמיד בסירים את הנתון הבא:
ללא PTFE/ PFOA, ללא עופרת וללא קדמיום.
הסדרה כוללת סירים, מחבתות, סואטז'ים, רוסטר ופלטת גריל.
הכלים של קוצ'ינה מיה מותאמים לבישול על כל סוגי הכיריים:
חשמליות, גז, אינדוקציה, קרמיות והלוגן, וניתנים לשימוש בתנור בחום גבוה של עד 250 מעלות צלזיוס.

לרוסטר יש חור קטנצ'יק במכסה (לא החור שבזכוכית, אלא חריר קטן בידית הכסופה שמשמשת להרמת המכסה), שדרכו ניתן להוסיף מים במהלך הבישול, בלי לפתוח את הסיר. רעיון נפלא!
באחת השבתות הגשומות הכנתי עם הרוסטר צ'ולנט. הרוסטר ענק, מאפשר להכין סיר לכל המשפחה המורחבת :)
אחרי הבשר, אחרי הקטניות, ונשאר עוד המון מקום לתפוחי האדמה, לביצים הקשות, ולקישקע :)
והכי הכי כיף ברוסטר - עוף. בקלות אפשר להכניס שני עופות לא ענקיים, ולא פחות חשוב:
כלי הבישול קלים לניקוי ומתאימים גם לשטיפה במדיח.
כולם מאופיינים בעיצוב איטלקי, מודרני ופונקציונאלי.
פליס גלזר, שפית וכוהנת הבישול הבריא, הפרזנטורית המקצועית של המותג, סיפרה על יתרונות הסירים של המותג "קוצ'ינה מיה", תוך שהיא מתייחסת ליתרון הגדול מבחינתה, שהוא הציפוי שישמור על הבריאות שלנו.
כמו שאני מכירה את פיליס, בריאות מבחינתה זה לפני הכל, ולכן, אם היא בחרה להיות הפרזנטורית של "קוצ'ינה מיה", היא משוכנעת שזה בישול בריא.
בישול אחר פשוט לא נכנס למטבח שלה. בוודאות מוחלטת :)
פיליס גלזר: "לכלי המותג קוצ'ינה-מיה חשיבות רבה בהיותם עשויים ציפוי טיטניום. כידוע, הטיטניום נחשב כיסוד יציב וחזק וככזה ימנע זליגה של מתכות לתבשיל בעת הבישול".
ואם כבר פיליס גלזר, ובישול, וסירים שווים, אז פיליס גם הכינה לנו סיר ממולאים בסוטאז' הענק (קיימים שני גדלים של סוטאז' לקוצ'ינה מיה).
למי שאין סוטאז', אני ממליצה בחום לקנות אחד. אני משתמשת המון בסוטאז'. אמנם שלי קצת מלפני שהיכרתי את קוצ'ינה מיה, אבל סוטאז' זה מאסט בכל מטבח. הוא טוב לשקשוקה, לטיגון (אני מכינה בו קציצות), לבישול ממולאים (מתאים בול בגובה), לבולונז, ולבישול בכלל. מבחינתי יש שני מצבי חיים:
לפני הסוטאז' ואחרי הסוטאז' :)

ועכשיו:










ירקות ממולאים בגריסים ועשבי תיבול ברוטב עגבניות ביתי 
(בסוטאז')
מתכון של פיליס גלזר



מרכיבים:
1  כרוב פחוס למילוי
5  פלפלים נמוכים במבחר צבעים
5  קישואים עגולים
למילוי:
3  כוסות גריסי פנינה
1  בצל גדול
2  גזרים
1/2  צרור פטרוזיליה
1/2  צרור נענע
חופן עלי סלרי
מלח, פלפל שחור גרוס, כמון, כורכום, פפריקה.
לרוטב:
10  עגבניות בשלות
 2שיני שום
שמן זית
כף סוכר טבעי או דבש
2 כפיות מלח
פלפל שחור גרוס
טימין טרי
בזיליקום טרי

אופן ההכנה:
1. מכניסים את הכרוב לשקית ומכניסים למיקרו ל-10 דקות. (או מקפיאים את הכרוב ומכניסים לסיר עם מים רותחים ומבשלים  כ-15 דקות). מביאים לטמפרטורת החדר ומסירים את הליבה מהאמצע ומקלפים את העלים. שמים בצד.
2. חותכים את הפלפלים בחלקם העליון, מוציאים זרעים ומשאירים את החלק העליון כמכסה עם הגבעול. חותכים את הקישואים בחלקם העליון, ומרוקנים את התוכן בעזרת כף ושומרים את המכסה.
3.למילוי: קוצצים את כל החומרים למילוי מלבד הגריסים. שוטפים את הגריסים היטב ומסננים.
במחבת רחבה ומטגנים  את תערובת הירקות במעט שמן זית ומוסיפים את התבלינים + גריסים. מכסים במים ומביאים לרתיחה. מורידים מן האש ומבשלים על להבה בינונית נמוכה עד לאידוי הנוזלים. אין צורך לכסות. (אנו עושים חצי בישול).
4. להכנת הרוטב: טוחנים את כל החומרים לרוטב במעבד מזון.
5. להרכבת המנה: ממלאים את הקישואים והפלפלים בתערובת ומסדרים בצפיפות בסיר רחב ונמוך. ממלאים את עלי הכרוב ומגלגלים כמו לעלי גפן. מסדרים גם אותם בצפיפות בסיר. שופכים מעל את הרוטב ומבשלים כשעה וחצי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)