Translate

עושים ספורט? הכתבה הזו תעזור לכם: על חלבון ועוד קצת.




זה התחיל בהזמנה מסקרנת.
הזמנה לערב מיוחד במכון כושר מלא בסטייל.
"מה הולך להיות שם?" הקשתי, כהרגלי. 
"לא מגלה". היא אמרה. 
"למה?" שאלתי.
"ככה". היא ענתה. "אני מכירה אותך. את הולכת להנות בגדול, אל תשאלי שאלות".
אז אחרי שנכנסתי לטרנד הכושר לאחרונה, לא בהיסטריה אבל בכיף גדול, אמרתי "בסדר". והוספתי "אבל חסר לך שלא יהיה פאן".
"סגור". היא אמרה. "ותבואי עם בגדי ספורט, כמובן".

כשהיא אומרת "סגור", אני יודעת שזה סגור.
לבשתי את נעלי הריצה המהממות במיוחד שלי, ואת האאוטפיט של אדידס, ויצאתי לערב של אנרגיה מטורפת.
כשהגעתי ראיתי אותו. עומד ומחכה שאעלה עליו. הגלשן. הטרנד המטורף שנכנס לחדרי הכושר.
מי שהביאה לארץ את הטרנד הזה היא רוני דואני, שביחד עם איתי תורג'מן מובילה את פעילות הספורט על גלשן בחדרי כושר.
לא, לא בא לי גלשן בים, קר לי שם ורטוב.
על הגלשנים התמקמו כמה דוגמניות וסלביות, שתסלחו לי, אני מזהה רק שתיים מהן. מה לי ולסלב'ס :)
אז סנדרה רינגלר (סטייליסטית ואשתו של שף משה שגב) וג'ני (דוגמנית, שורדת, ואשתו של רוני מאנה), ועוד כמה יפות, ואני ועוד כמה "מפשוטי העם", חיכינו להתחיל את האימון על הגלשן.


ואיך אפשר בלי סלפי? :) 
ג'ני מהישרדות, הראתה כישורי גלישה מדהימים והוכיחה שיש לה כושר מעולה.
גם יפה, גם ספורטיבית להפליא, וגם... נשואה טוב. מה רע? :)
תקשיבו: זה קשה! מלא אנרגיה, צריך שיווי משקל מטורף, והרבה כוח, כושר, ושרירים.
מסקנה: חסרים לי חלבונים כדי לשרוד אימון כזה :)
בשביל זה בדיוק שטראוס יצאו עם מוצר חדש, שעשיר בחלבון. ולא, זה לא עוד גימיק.
חלבון חשוב לספורטאים, הוא בונה שריר. 
קיבלנו הרצאה מרתקת מיאיר להב על חשיבות החלבון לאנשים שעושים ספורט (וכן, גם אם אתם לא רצי מרתון, ורק עושים פעילות כלשהי, כמו הליכות או חדר כושר), חלבון חשוב לכם.
יאיר להב: "תזונאי ספורט "החלבון חיוני לבניית השרירים בגוף ותורם לשיקום השריר לאחר פעילות גופנית.
דנונה פרו מהווה כ- 15-20% מקצובת החלבון היומית המומלצת לצרכן ולכן מהווה מקור נוסף לחלבון".
מהי הקצובה היומית המומלצת לחלבון? 
ע"פ משרד הבריאות, הקצובה היומית (DRI) לצריכת חלבון לאדם בריא עומדת על 0.8 גרם חלבון לק"ג בנשים ובגברים בגילאים הבוגרים. כלומר: גבר ממוצע צריך לצרוך 56 גרם חלבון ולעומתו אישה ממוצעת צריכה לצרוך 46 גרם חלבון – (לפי משקל של 70 ק"ג לגברים בני 19 ומעלה ו- 57.5 ק"ג לנשים מעל גיל 14). ע"פ מחקרים קליניים, אנשים העוסקים בפעילות גופנית ידרשו בד"כ לצרוך יותר חלבון מהכמות המומלצת  כדי לשמור על מסת השריר וזה בהתאם לסוג האימון ועצימותו ובהתאם למצב הבריאותי שלהם. 
בהתייחס להמלצות ה- DRI והנתונים הרשומים לעיל, יוגורט דנונה פרו לבן  מהווה כ-25% מהקצובה היומית המומלצת לחלבון לנשים במשקל הממוצע ו- 20% מהקצובה היומית המומלצת לחלבון לגברים במשקל הממוצע בגילאים הבוגרים. דנונה פרו על שכבת פרי מהווה 22% מהקצובה היומית לחלבון עבור נשים במשקל הממוצע ו- 18% מהקצובה היומית לחלבון עבור גברים במשקל הממוצע בגילאים הבוגרים (לפי משקל של 70 ק"ג לגברים בני 19 ומעלה ו- 57.5 ק"ג לנשים מעל גיל 14). קצובה יומית מומלצת מתייחסת לצריכת חלבון לנשים מגיל 14 ולגברים מגיל 19). 
בכל מקרה, אין הדברים האמורים מהווים המלצה לצריכה מוגברת של חלבון, יש להתייעץ עם דיאטנית לקבלת המלצות בהתאם לסוג האימון והפעילות הגופנית ולבניית תפריט מאוזן.
היוגורט החדש,  דנונה PRO, מגיע בארבעה טעמים: טבעי, עם פירות יער, אננס או אפרסק. אהה, וברור, הוא עשיר בחלבון :)
ורק לצורך השוואה מול יוגורטים אחרים

דנונה PRO של שטראוס VS יוגורטים אחרים שנמצאים היום בשוק הישראלי
היוגורט עם הכי הרבה חלבון בהשוואה ליוגורטים הקיימים בשוק (35%-120% יותר חלבון)
מכיל כמות חלבון איכותי גבוהה 
כל החלבון בדנונה פרו מרוכז בתהליך טבעי מהחלב בלבד וללא העשרה חיצונית (בטכנולוגיה בלעדית של דנונה שטראוס)
בעל אחוז שומן נמוך יחסית (2.4% בפרי, 2.9% בלבן)
דנונה PRO לבן אינו מכיל סוכר מוסף.
אריאלה שיפנבאור- וייס, מנהלת השיווק של מחלבות שטראוס:
"זיהינו בשנים האחרונות את טרנד החלבון המשמעותי הקיים בעולם, בעיקר בארצות הברית.
הסדרה החדשה מהווה פתרון אידאלי לצרכנים רבים המחפשים חלופה טעימה, נוחה וזמינה להשלמת צריכת החלבון היומית שלהם, ביניהם כמובן גם העוסקים בפעילות גופנית לגווניה". 
כדי שלא יהיה לכם ספק בכלל שהשתכנעתי, השבוע כשעברתי באגף היוגורטים, קניתי לי שישה יוגורטים כאלו, כי הרי גם אני עושה כושר, וגם אני צריכה חלבון, ולמה בעצם שאקנה יוגורט פרי אחר? זה עם פחות סוכר ויותר חלבון, אז מבחינתי, עד שימציאו משהו חדש, דנונה PRO מנצח בכל תחרות :)

הוסף רשומת תגובה