דילוג לתוכן הראשי

עושים ספורט? הכתבה הזו תעזור לכם: על חלבון ועוד קצת.




זה התחיל בהזמנה מסקרנת.
הזמנה לערב מיוחד במכון כושר מלא בסטייל.
"מה הולך להיות שם?" הקשתי, כהרגלי. 
"לא מגלה". היא אמרה. 
"למה?" שאלתי.
"ככה". היא ענתה. "אני מכירה אותך. את הולכת להנות בגדול, אל תשאלי שאלות".
אז אחרי שנכנסתי לטרנד הכושר לאחרונה, לא בהיסטריה אבל בכיף גדול, אמרתי "בסדר". והוספתי "אבל חסר לך שלא יהיה פאן".
"סגור". היא אמרה. "ותבואי עם בגדי ספורט, כמובן".

כשהיא אומרת "סגור", אני יודעת שזה סגור.
לבשתי את נעלי הריצה המהממות במיוחד שלי, ואת האאוטפיט של אדידס, ויצאתי לערב של אנרגיה מטורפת.
כשהגעתי ראיתי אותו. עומד ומחכה שאעלה עליו. הגלשן. הטרנד המטורף שנכנס לחדרי הכושר.
מי שהביאה לארץ את הטרנד הזה היא רוני דואני, שביחד עם איתי תורג'מן מובילה את פעילות הספורט על גלשן בחדרי כושר.
לא, לא בא לי גלשן בים, קר לי שם ורטוב.
על הגלשנים התמקמו כמה דוגמניות וסלביות, שתסלחו לי, אני מזהה רק שתיים מהן. מה לי ולסלב'ס :)
אז סנדרה רינגלר (סטייליסטית ואשתו של שף משה שגב) וג'ני (דוגמנית, שורדת, ואשתו של רוני מאנה), ועוד כמה יפות, ואני ועוד כמה "מפשוטי העם", חיכינו להתחיל את האימון על הגלשן.


ואיך אפשר בלי סלפי? :) 
ג'ני מהישרדות, הראתה כישורי גלישה מדהימים והוכיחה שיש לה כושר מעולה.
גם יפה, גם ספורטיבית להפליא, וגם... נשואה טוב. מה רע? :)
תקשיבו: זה קשה! מלא אנרגיה, צריך שיווי משקל מטורף, והרבה כוח, כושר, ושרירים.
מסקנה: חסרים לי חלבונים כדי לשרוד אימון כזה :)
בשביל זה בדיוק שטראוס יצאו עם מוצר חדש, שעשיר בחלבון. ולא, זה לא עוד גימיק.
חלבון חשוב לספורטאים, הוא בונה שריר. 
קיבלנו הרצאה מרתקת מיאיר להב על חשיבות החלבון לאנשים שעושים ספורט (וכן, גם אם אתם לא רצי מרתון, ורק עושים פעילות כלשהי, כמו הליכות או חדר כושר), חלבון חשוב לכם.
יאיר להב: "תזונאי ספורט "החלבון חיוני לבניית השרירים בגוף ותורם לשיקום השריר לאחר פעילות גופנית.
דנונה פרו מהווה כ- 15-20% מקצובת החלבון היומית המומלצת לצרכן ולכן מהווה מקור נוסף לחלבון".
מהי הקצובה היומית המומלצת לחלבון? 
ע"פ משרד הבריאות, הקצובה היומית (DRI) לצריכת חלבון לאדם בריא עומדת על 0.8 גרם חלבון לק"ג בנשים ובגברים בגילאים הבוגרים. כלומר: גבר ממוצע צריך לצרוך 56 גרם חלבון ולעומתו אישה ממוצעת צריכה לצרוך 46 גרם חלבון – (לפי משקל של 70 ק"ג לגברים בני 19 ומעלה ו- 57.5 ק"ג לנשים מעל גיל 14). ע"פ מחקרים קליניים, אנשים העוסקים בפעילות גופנית ידרשו בד"כ לצרוך יותר חלבון מהכמות המומלצת  כדי לשמור על מסת השריר וזה בהתאם לסוג האימון ועצימותו ובהתאם למצב הבריאותי שלהם. 
בהתייחס להמלצות ה- DRI והנתונים הרשומים לעיל, יוגורט דנונה פרו לבן  מהווה כ-25% מהקצובה היומית המומלצת לחלבון לנשים במשקל הממוצע ו- 20% מהקצובה היומית המומלצת לחלבון לגברים במשקל הממוצע בגילאים הבוגרים. דנונה פרו על שכבת פרי מהווה 22% מהקצובה היומית לחלבון עבור נשים במשקל הממוצע ו- 18% מהקצובה היומית לחלבון עבור גברים במשקל הממוצע בגילאים הבוגרים (לפי משקל של 70 ק"ג לגברים בני 19 ומעלה ו- 57.5 ק"ג לנשים מעל גיל 14). קצובה יומית מומלצת מתייחסת לצריכת חלבון לנשים מגיל 14 ולגברים מגיל 19). 
בכל מקרה, אין הדברים האמורים מהווים המלצה לצריכה מוגברת של חלבון, יש להתייעץ עם דיאטנית לקבלת המלצות בהתאם לסוג האימון והפעילות הגופנית ולבניית תפריט מאוזן.
היוגורט החדש,  דנונה PRO, מגיע בארבעה טעמים: טבעי, עם פירות יער, אננס או אפרסק. אהה, וברור, הוא עשיר בחלבון :)
ורק לצורך השוואה מול יוגורטים אחרים

דנונה PRO של שטראוס VS יוגורטים אחרים שנמצאים היום בשוק הישראלי
היוגורט עם הכי הרבה חלבון בהשוואה ליוגורטים הקיימים בשוק (35%-120% יותר חלבון)
מכיל כמות חלבון איכותי גבוהה 
כל החלבון בדנונה פרו מרוכז בתהליך טבעי מהחלב בלבד וללא העשרה חיצונית (בטכנולוגיה בלעדית של דנונה שטראוס)
בעל אחוז שומן נמוך יחסית (2.4% בפרי, 2.9% בלבן)
דנונה PRO לבן אינו מכיל סוכר מוסף.
אריאלה שיפנבאור- וייס, מנהלת השיווק של מחלבות שטראוס:
"זיהינו בשנים האחרונות את טרנד החלבון המשמעותי הקיים בעולם, בעיקר בארצות הברית.
הסדרה החדשה מהווה פתרון אידאלי לצרכנים רבים המחפשים חלופה טעימה, נוחה וזמינה להשלמת צריכת החלבון היומית שלהם, ביניהם כמובן גם העוסקים בפעילות גופנית לגווניה". 
כדי שלא יהיה לכם ספק בכלל שהשתכנעתי, השבוע כשעברתי באגף היוגורטים, קניתי לי שישה יוגורטים כאלו, כי הרי גם אני עושה כושר, וגם אני צריכה חלבון, ולמה בעצם שאקנה יוגורט פרי אחר? זה עם פחות סוכר ויותר חלבון, אז מבחינתי, עד שימציאו משהו חדש, דנונה PRO מנצח בכל תחרות :)

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)