דילוג לתוכן הראשי

סוד הבשר. החנות שתעשה שמח לאנשי הפליאו ולחובבי הסטייקים.




בשר. 
אני מודה, אני מעט קרניבורית. אוהבת בשר, עדיף שידמם טיפה.
בשר איכותי עושה לי שמח.
מצד שני, בדר"כ אני קונה בסופר ביחד עם כל הקניות.
ככה זה היה, עד שגיליתי את חנות הבשר של רמי בכפר סבא.
היא נקראת "חנות הפליאו של רמי", אבל היא לא רק לפליאוליטים, היא "של העם".
נכון, לטבעונים וצמחונים אין ממש מה לחפש שם, אבל לכל השאר - ממש כן.
ואני? 
מאושרת. היא קרובה לבית שלי, המחירים בה סבירים לחלוטין, ורמי נותן טיפים על הדרך.
ורמי - צריך לפגוש אותו כדי להבין. הוא אוהב בשר בערך כמו שאני אוהבת את הילדים שלי.
הוא מלטף אותו, מעסה אותו, ומטפל בו בהרבה אהבה.

תכל'ס?
בשר צריך לקנות רק אצל מי שאוהב ככה בשר.
הבנתי את זה אחרי שלקחתי הביתה אנטריקוט. הכנתי אותו על מחבת פסים, בהכנה ביתית פשוטה, ואז קיבלתי הארה:
האנטריקוט מהסופר זה ז'אנק אמיתי. בשר מעפן. סוף סוף יצא לי סטייק אחד מהטובים שאכלתי, ועוד בהכנה ביתית.
מבחינתי - זהו. זו הייתה הנקודה שבה הבנתי שלא משנה אם אני קונה בשר לטחינה (אני טוחנת לבד בבית), או נתח מס. 5 הפופולרי לצלי, או אסאדו, את כולם אני אקנה אצל רמי.
הוא מוכר איכות, והכי מצחיק? במחירים של הסופר. אז למה לקנות את הבשר שלי בסופר? :)
רמי החליט לפנק אותנו בארוחה קטנה.
חוץ מהבשר (שנצלה במחבת רגיל!), רמי הכין לנו כבד ברווז. לא כבד אווז, לא כבר בקר. כבד ברווז!
תשמעו, קוראיי היקרים, זה טעים בטירוף.

אני בכלל חובבת כבד, אבל זה - שוס.
ההיסטוריה של הסוד
"סוד הבשר" הוקמה על ידי משפחת ליפשיץ, לאחר עשרות שנים של ניסיון בתחום הבקר, כאשר לא פחות מ-4 דורות השקיעו את ליבם בגידול בקר ושיווקו למאות מסעדות ואטליזים בארץ. לאחרונה, לאור הדרישה לבשר משובח של המסעדות במטבח הביתי, החליטו בני המשפחה להתקדם והקימו את רשת סניפי הבוטיק של "סוד הבשר".
את הידע הנרחב שצברה המשפחה, הידע אותו העבירה מאב לבן על סודות הבשר האיכותי, הם חולקים בשמחה ובאהבה עם כל הלקוחות שלהם בסניפי החנות.
רגע לפני הקניות לחג, במיוחד כשאנחנו מארחים, חשוב לנו שהאורחים יגידו "שיאוו, איך היה טעים!". בחנויות תמצאו מבחר ענק של נתחים, הכוללים נתחים שלא ניתן למצוא בכל קצביה, וצוות גדול ומקצועי שעבר שלל הכשרות והדרכות בתחום הבישול, שמדריך את הלקוחות, מסייע להם בתהליך הבחירה ואף נותן מתכונים וטיפים מיוחדים, בדרך אל המנה המושלמת. לחג, ובכלל :)

ותאמינו לי, הייתי בחנות בערך שעה, והופתעתי עם כל לקוח שנכנס. כמה סבלנות, כמה הסברים ומענה על כל שאלה, ואיזה כיף להרגיש בבית.
הנתחים המיוחדים של סוד הבשר
האנטריקוט שהכנתי בבית היה נתח מאד מיוחד. אנטריקוט פידלוט. מעולה, מעולה, מעולה!
אנטריקוט פידלוט- נתח מספר 1, אנטריקוט עגל שתזונתו מכילה חלבון ברמה גבוהה במיוחד. בעל טעמים ייחודיים ומרקם רך ועדיין, מומלץ לצלייה כסטייקים.
איירון סטייק- חלק מהכתף. נתח מיוחד ונדיר מאד המגיע מהחלק הקדמי של עגל שמן. נתח זה ללא ג'לטין ומיושן מאוד, ניכרים בו טעמים חזקים של בשר. הבשר עצמו רך מאוד ומתאים לצלייה על גריל וגם לבישול.
כתף מרכזית- נתח מספר 4. הוא נתח שריר גדול, בניגוד לצלי הכתף הוא נתח ללא ג'לטין, נתח לא שמן ורך לאחר בישול ממושך, מתאים לבישול כנתח שלם או חתוך לקוביות בבישול ארוך או לטחינה. לא מתאים לסטייקים, הקפצה או טיגון מהיר.
אווזית- נתח מספר 14, נתח אחורי. בעל סיבים קצרים המעניק מרקם עדין לבשר, נתח רזה ורך יחסית. מומלץ לחתוך לקוביות, מתאים לטחינה או לבישול.
ואסיו- החלק הדק בנתח הפלדה, מרקם מיוחד בזכות הסיבים המודגשים וטעמים עזים וייחודיים. מתאים לצלייה או לתנור. ניתן לחתוך לסטייקים או להשאיר שלם ולחתוך לאחר צלייה. לא מתאים לצלייה קצרה או להקפצה.
פלאנק סטייק- נתח נוסף בפלדה, נתח ייחודי במרקם גס וטעמים עשירים. מוכר בעיקר כנתח ברביקיו אמריקאי. נתח דק, מתאים לצלייה כסטייק.
נתח קצבים דק, רוטפלטש -בספרדית אנטרנה ENTRANA
נתח הנמצא בחלק הפנימי של הפרה, חלק משריר הסרעפת. קיבל את שמו כי הוא כל כך נדיר שהקצבים שמרו אותו לעצמם ולא מכרו ללקוחות. נתח עם מעט שומן, עסיסי ועשיר מאוד בטעמים אם כי מעט קשה. מתאים להקפצה או צלייה קצרה, מידת עשייה מקסימאלית מדיום.
פקניה (שפיץ צ'ך)- נתח מספר 15, ידוע כנתח דרום אמריקאי מסורתי, בעל שכבה שומנית בצד אחד, טעם ייחודי ומרקם רך ביותר. ניתן לפרוס דק לצלייה קצרה מאוד או להשתמש כנתח שלם ולפרוס בזמן ההגשה, מתאים גם לסטייקים או לטחינה להמבורגר.
דנבר קאט- נתח מספר 2, ממכסה האונטריפ. נתח מעט לעיס ועשיר מאוד בטעמים. מתאים לצליה קצרה
פריים-ריב אנטריקוט
ניו יורק סטייק
ביסטרו פילה
סינטה מבכירה
טיבון מבכירה ועוד
פילה, מישהו? :)
חוץ מהבשר הטרי והמאד איכותי, בחנות הפליאו של רמי יש גם מגוון מוצרים לאנשי הפליאו.


וגם כלים לבית, וסכין שהצליחה ברגע של חוסר זהירות שלי לחתוך את הגופיה החביבה עלי, ולשלוח אותה לפח :(
אהה, ושכחתי את מחלקת הקפואים הנהדרת, שגם היא כמובן מהבשר הטוב ביותר. נקניקיות מסוגים שונים, המבורגרים, ועוד.


בקיצור ובמילה אחת:
שווה!
בחג הזה, אל תוותרו על בשר איכותי.
תאמינו לי: רמי תמיד ישמח לתת עצה, לפליאוליטים ובכלל, וכשזה מלווה גם בחיוך - הכי כיף לקנות :)
ל"סוד הבשר" שלושה סניפים ברחבי הארץ:
סניף כפר סבא (חנות הפליאו של רמי) - דרך השרון 12 מרכז שרונה טל`: 1700-500-331
סניף ראשון לציון - רחוב לישינסקי 9 (בתוך "לגעת באוכל"), טל`: 1700-500-331
סניף תל אביב -  קהילת סלוניקי 11 אפקה, טל`: 1700-500-331
ויש גם משלוחים!!!
בנוסף לסניפים, אליהם תוכלו להגיע במהלך השבוע, לאחרונה הורחב מערך המשלוחים של "סוד הבשר", והם שולחים בשר איכותי עד בית הלקוח! הבשר נשלח בתנאים איכותיים ובאותם מחירים אטרקטיביים המוצעים בחנות, ותודו שזה נפלא ממש.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)