דילוג לתוכן הראשי

קוסמטיקה הרבליסטית או קוסמטיקה קלינית? וגם: מה הקשר בין תמר לשיער? יופי של פוסט :)





היום, יופי של פוסט. או אולי, פוסט של יופי. או שניהם :)
הוא מלא בהמלצות למוצרי טיפוח שווים, שניסיתי לאחרונה, וששווה לספר לכם עליהם.
וכן, אני כותבת "לכם" בכוונה, ולא רק "לכן", כי אני מאמינה שגם גברים צריכים לטפח את עור הפנים ואת השיער שלהם.
מתי אשה נראית הכי טוב? כשיש לה עור פנים בריא, ושיער מטופח.

בנווה צדק, בספא שמצוד למרכז סוזן דלאל, פגשתי לאחרונה את הילה.
אשה עם חיוך גדול, עור קורן, והרבה קסם.
הילה עזרן היא הבעלים של חברת הקוסמטיקה ההרבליסטית (מבוססת על צמחי מרפא), שהקימה את המותג Ha'lo, מותג שצמח בזכות ספר שעלה 10 ש"ח, ושהגיע לידיה במקרה.

מצד שני, אין מקרה. אמה של הילה הביאה לה ספר שהיה במבצע, ספר שעוסק בארומתרפיה וטיפול בשמנים.
הילה מצאה את עצמה נשאבת אל תוך סודות השמנים הארומתרפיים, וקראה בשקיקה. 
אמה נפטרה ב-2005 מסרטן, אך הילה, בזכות הספר שאמה הביאה לה במקרה, יצרה חיים שלמים סביב עולם הצמחים והקוסמטיקה ההרבליסטית, כשדמותה של אמה תמיד ניצבת מולה כזו שפילסה לה את הדרך.
הילה סיפרה לי שההתחלה הייתה בבית, בנסיונות שכללו שימוש בשמנים בתוך אמבט, במבער, ברטיות, ובעיסויים. 
בנוסף, רכשה הילה עוד שני ספרים שעוסקים בארומתרפיה, והקסם המשיך לחלחל.
כחלק מהרצון ללמוד עוד על העולם הזה, הצטרפה לחברת ראן צמחים בע"מ כעובדת מעבדה, שם "שיחקה" עם מאות צמחים שונים. לא לקח הרבה זמן עד שהפכה לאחראית מעבדה, ולאחר מכן למנהלת התפעול של הקליניקה.
תוך כדי, המשיכה הילה לפתח קו מוצרים משלה, עד שקמה לתפארת סדרת Ha'lo, שנותנת פתרונות קוסמטיים טבעיים.
חברת Ha'lo דוגלת בחיבור האמיתי לטבע, כשהגישה מתייחסת אל המעטפת החיצונית של גופנו כחלק בלתי נפרד מהווייתנו, ומכוונת ליצירת הרמוניה בין גוף ונפש. 
כל צמח מכיל מספר רכיבים פעילים אשר מעניקים לו את פעילותו הרפואית, ובשילוב עם שמנים נכונים מתקבל מוצר קוסמטי עם פעולה ממוקדת וריח נפלא.
התנסתי בשלושה מוצרי החברה. 
סבון הפנים בריח לבנדר נהדר, הרגשה נפלאה של ריח ספא נעים בכל פעם שאני רוחצת פנים אחרי המקלחת.
הסבון לא מייבש את העור, גם אני וגם בתי בת ה-18 משתמשות בו. יש לו משאבה והוא מאד נוח לשימוש. 
הוא נמצא גם כחלק מערכה משגעת שנקראת ACNEKIT, שזו ערכה לטיפוח עור שמן ובעייתי.
הערכה מכילה סבון פנים לבנדר, קרם לחות קמומיל ולבונה, תרחיף אכניצאה לטיפול נקודתי בפצעונים, ומוצר שהילה המליצה עליו בחום: מסיכת חימר ואצות.
 פחות אהבתי את הריח של מסיכת החימר, כי כשמסביבי היו כ"כ הרבה חומרים עם ריח מעלף, זה היה פחות. אבל - מסתבר שהמסיכה הזו להיט.
הערכה מגיעה עם עלון ובו הוראות שימוש.
בקטגוריית הלחות בחרתי להתנסות בקרם לחות זרעי רימונים למיצוק ומתיחת העור.
הקרם בעל פעילות נוגדת חמצון שמאט את קצב הזדקנות העור. 
צמח הברוש המשולב בו מכווץ ומעניק טונוס (מתיחה) לעור.
בנוסף, מכיל אובליפיכה ולבנדר, מעניק לחות ואינו שמנוני.
וכמו בשאר המוצרים, ריח נפלא, אני מאד אוהבת ריחות ארומתרפיה.
מתאים לכל סוגי העור, וזה קרם שהפך להיות חלק משיגרת הטיפוח שלי בבוקר.
בנוסף לכל הקרמים לניקוי לכיווץ, ללחות, ולמסכות - יש גם קרם הגנה מהשמש, וקרם עיניים עשיר.
קרם עיניים נר הלילה מומלץ לשיקום וחידוש, מבוסס על שמן נר הלילה, ופועל להזנת אזור העיניים העדין.
מתאים לכל סוגי העור.


חומרי הגלם, כפי שסיפרה לי הילה, נבחרים בקפידה. 
החומרים הינם באיכות הגבוהה ביותר ועומדים בתנאים המחמירים של G.M.P ו- B.P המקובלים כיום בעולם.
השמנים נרכשים מחקלאים בארץ ובחו"ל, וצמחי המרפא גדלים בחוות יתיר אשר בצפון הנגב – בגידול אורגני קפדני.
לא פחות חשוב:
מוצרי המותג לא נוסו על בעלי חיים ונמצאים באישור משרד הבריאות.
המוצרים אינם מכילים חומרים מן החי ומאושרים ע"י עמותת ויגן פרנדלי Vegan Freindly.
איפה משיגים? 
את המוצרים של הילה עזרן ניתן להשיג בבתי טבע, בעדן טבע מרקט, וגם באתר של Ha'lo.
-------------------------------------------------------------------------------------------------



מקוסמטיקה צמחית, נעבור לקוסמטיקה קונבציונאלית :)
עם כל הכבוד לקוסמטיקה של צמחים, יש דברים שרק חומרים פעילים כאלו ואחרים יכולים לעשות. אין מוצר צמחי שיחליף רטינול, ואין שמן אתרי שיחליף בוטוקס. 
קובי ברוך הוא מומחה בקוסמטיקה קלינית ובבעיות עור מורכבות.
קובי הקים את "המרכז לקוסמטיקה קלינית KB PURE", ובו הוא מעביר הדרכות מקצועיות למטפלים ומטפלות מרחבי הארץ.
המרכז לקוסמטיקה קלינית KB PURE מרחיב את ליין המוצרים הפרא רפואיים, ומציג 10 מוצרים ב- 3 קטגוריות: 
טיפול מאזן לעור בעייתי, פיגמנטציה ואנטי אייג'ינג.
אקנה, פיגמנטציה, כתמי שמש ויובש, אלו חלק מבעיות העור איתן אנו מתמודדים מדי יום. חלק מהבעיות ניתנות לפתרון בעזרת משחה טיפולית או אנטיביוטיקה, אך רוב בעיות העור מצריכות טיפול ארוך ומעקב צמוד.
המרכז מציג ליין רחב של מוצרים פרא רפואיים המיועדים לבעיות עור שכאלו וכן מוצרים חדשים להגנה מפני השמש בקיץ הישראלי. ליין של 15 מוצרים פרא רפואיים אושרו ע"י משרד הבריאות ומתחלקים ל- 4 קטגוריות: 
1. טיפול מאזן לעור בעייתי, בדגש על אקנה. 
2. פיגמנטציה- הבהרת כתמי עור, מלנין, כתמי שמש. 
3. אנטי אייג'ינג- מיצוק, טשטוש והחלקת קמטים.
4. עגלת טיפולים לקוסמטיקאיות- מוצרים לטיפול אצל קוסמטיקאית בלבד.
המוצרים של קובי ברוך פותחו על ידו ועל ידי צוות כימאים אשר איחדו מספר פורמולות לפורמולה אחת, שמאפשרת טיפול מואץ עם מינימום תכשירים במינימום זמן. 
למוצרים של KB PURE כמה יתרונות:
מיועדים לכל גווני העור ללא הגבלת גוון/גיל 
תהליך מואץ ובטוח של הטיפול 
ניתן להשתמש במוצרים אלו גם בתקופת הקיץ (יתרון משמעותי במדינה כמו שלנו)
1. סדרת מוצרים לעור בעייתי ואקנה
*פיור קרם - קרם לחות לעור שמן בעייתי ומיועד לטיפול באקנה. החומר הפעיל בקרם מאזן את הפרשת השומן העל עורי, מרגיע את הדלקת ומפחית באופן משמעותי את כמות הנגעים הדלקתיים בעור. החומרים הפעילים בתכשיר: גורמי ה NMF החיוניים לשיקום העור ושמירה על לחות מקסימלית, חומצה אזלאית המעכבת את שגשוג חיידקי האקנה ומאזנת את הפרשת הסבום ונוגדי חמצון והרגעה.  מיועד לטיפול בשילוב עם המקלף. 
*אלפא בטא - תכשיר מקלף לחידוש עוצמתי לעור השמן בעייתי המאופיין בנגעי אקנה קומדוניקה, פצעי חררה, שומנים תת עוריים ומיליומים. התכשיר מחדש את מרקם העור, מצמצם נקבוביות ומאזן את הפרשת השומן. מתאים לשימוש בעלי "פיצפטריק" (מספר עור) 1 עד 4. מתאים גם לבעלי גוון עור כהה בשילוב תכשיר נוסף לדיכוי פגמנט. שימוש במקלף ALPHA BETA  הינו ערב כאן ערב לא.  ולאחר 5 דקות יש למרוח קרם לחות. 
*אזו קרם - תכשיר טיפולי עוצמתי לטיפול בעור שמן בעייתי הנוטה למצבים הורמונליים המעוררים נגעי אקנה מורמים, מטפל באקנה פעיל המתאפיין בפפולות, פוסטולות וציסטות.
הרכב פעיל: קרם חומצה אזלאית 20% מה שמאזן בלוטות השומן באופן מידיי, מעכב את שגשוג החיידקים ועוצר את התפשטות הדלקת. 
*סבון סליצילית - סבון אנטיספטי, מחדש עדין לטיפול במגוון בעיות עור שמקורם בזקיקי השיער : פוליקוליטיס, אקנה, חררה וקומודונים. הסבון מסיר תאים מתים ומגביר את חדירת שאר תכשירי טיפול במידת הצורך. התכשיר מתאים לשימור תוצאות טיפולי פילינג, יעיל במיוחד לטיפול בפצעי חררה, מטפל ביעילות ומונע הופעת נגעי דלקת זקיקי השיער, יעיל לטיפול בפצעי אקנה לעור בתולי לצד פיור קרם, חידוש כללי לעור הגוף מעניק מראה עור בהיר, מבריק וחיוני. בנוסף התכשיר הינו מתאים לעור כהה למשך עונת הקיץ  ופעיל לטיפול במחלת האקנה בכל חלקי הגוף.
*מסיכת הרגעה - קרם הרגעה לחותי, מתאים לטיפול בעור מגורה ואדמומי, יובש קיצוני בכל חלקי העור, יובש קיצוני בעור הידיים, סבוריאה יבשה ואקנה שנוצר מגירוי חיצוני. הקרם משקם ביעילות לאחר פרוצדורות פולשניות. עשיר בגורמי לחות, חומצות שומן ושלל חומרי הרגעה עוצמתיים. 
2. סדרת מוצרים לפיגמנטציה
*אנטירוזין - (תכשיר דיכוי) תכשיר הבהרה עוצמתי המפחית באופן משמעותי את קצב ייצור פגמנט המלנין , מתאים לכל סוגי וגווני העור כטיפול מבהיר וטיפול מונע בסוגי עור הנוטים לייצר כתמי עור . תכשיר זה אף מתאים לנשים הרות (בסולם פיצפטריק 3 ומעלה) וימנע באופן משמעותי את היווצרות כתמי ההיריון הנוצרים בשל השינויים ההורמונליים החלים בגופן. 
*פיטו וויטנינג קרם - תכשיר הבהרה מחדש לטיפול בכתמי עור. מתאים לטיפול בעור הנוטה להיפר-פגמנטציה, אינו מגרה ומתאים לחידוש העור הכהה בפרט. הקרם מבוסס על חומצה פיטית וקוג'ית בשילוב חומרי הרגעה אנטי דלקתיים. 
3. מוצרי אנטיאייג'ינג
*גולד קרם וגולד מדיום קרם - שני תכשירי לחות יומיומיים הנלחמים בנזקי הגיל והסביבה וכן משקמים את מחסום האפידרמיס ובשל כך העור נראה חי, מבריק ומלא חיים. התכשירים מכילים קומפלקס של פפטידים ביומימטיים ייחודי התורם למיצוק ושיקום העור הבוגר. בנוסף שניהם עשירים בנוגדי חמצון מגוונים הנלחמים ברדיקלים החופשיים המאיימים לפגוע בבריאות העור.
גולד מדיום קרם - תכשיר לחות במרקם קל קטיפתי לאנטיאייג'ינג.
מתאים לסוגי עור מעורבים, שמנים ומאוזנים. הקרם בעל מרקם בינוני אשר נספג בקלות ומקנה לעור מגע ותחושה קטיפתיים. תכשיר זה אף מתאים למי שסובל מסבוריאה אוליאוזה.
גולד קרם - תכשיר לחות עשיר מרקם לאנטיאייג'ינג.
מתאים לעור חסר שומן, בין אם מדובר בעור בוגר ובין אם מדובר בעור בעל נטייה גנטית לאי הפרשת שומן. 
*רטינול אקטיב - קרם מקלף על בסיס חומצות אלפא הידרוקסי לצד רטינול ונוגדי חמצון. מדובר בתכשיר חידוש עוצמתי לעור הבוגר, מקנה חידוש, מיצוק והבהרה לעור הבוגר ומטשטש את סימני הגיל. המקלף הינו עצמתי ומתקדם שמתאים לסוגי עור מגוונים אך מאוזנים ללא דלקות עור ומתאים בפרט לעור כהה. תכשיר זה אסור לשימוש לנשים בהריון או מניקות וכן אינו מתאים לעור עם אקנה פעיל. 
4. KB PURE MULTI NEEDS – מוצרי הגנה לקיץ
*KB PURE MULTI NEEDS BARRIER SERUM
סרום פעיל ולחותני לעור עייף וחסר חיים, כולל עור עדין. התכשיר משפר את טונוס העור, משחזר ומאזן לחות, מגביר את פעילות העור ומקל על חידושו. בשימוש קבוע, העור יראה רענן, גמיש וחלק. לחות במרקם סרום מותאם למגוון סוגי עור, ניתן לשימוש כתכשיר סולו לעור שמן / מעורב / שמן בעייתי או לעור יבש כתכשיר תומך לחות לצד תכשיר נוסף. התכשיר מיועד למי שלא מעוניין בקרם לחות בשל החום היבש והזעה והוא אינו מצריך שימוש בקרם תומך כפי שמירב תכשירי הסרום מחייבים.
מרכיבים פעילים: תמציות קוויאר, אצות ים, Qs, פירות אסאי, קולגן ימי, מלח, מגנזיום, רזברטרל, מלח ים המלח, חומצה היאלורונית, ויטמין E.
הוראות שימוש: למרוח על עור נקי בוקר וערב בשכבה דקה .
*MULTI NEEDS KB PURE ספריי הרגעה 
תרסיס טיפולי עוצמתי המכיל חומרי לחות, הזנה, נוגדי חמצון, חומצות אמינו, חומרי שיקום, וויטמינים המעניקים הרגעה עוצמתית, קירור, הגנה על תאי העור ולחות חיונית.
מרכיבים פעילים נוספים: פנטנול, תמציות של זרעי תמרינד, מרווה, דו-שן, לוז מכשפה, פרח לילי לבן, אלנטואין וחומר הרגעה פטנטי.
המכשיר מיועד לאחר ובמהלך חשיפה לשמש, יש להתיז מהתכשיר על פני העור.
לאחר הסרת שיער בשעווה, גילוח, לייזר, ipl וכדומה יש להתיז כמות נדיבה מהתכשיר, לאחר ספיגתו בעור, האדמומיות תופחת באופן משמעותי עד להרגעה מלאה .
*MULTI NEEDS PROTECTOR KB PURE  מקדם הגנה
תכשיר לחות קליל ומרגיע משולב במייק אפ אוניברסלי המעניק גוון אחיד ובריא לעור הפנים.  הקרם מכיל קומפלקס עשיר של רכיבים מן הטבע להזנה, ריכוך והגנת העור מפני נזקים סביבתיים. שימוש מתמיד בתכשיר מסייע במניעת הזדקנות מוקדמת של העור ומותיר את העור חלק כמשי. מכיל מסנני קרינה פיזיקליים המגנים מפני קרני השמש.
מרכיבים פעילים: חמאת קקאו , פפטיד נחושת GHK, פוליסכרידים, תמציות אדלוויס האלפי, ג׳ינג׳ר, נבטי חיטה , חומצה היאלרונית, חלבון סומסום , מלח ים המלח וויטמין a,e.

להשיג אצל הקוסמטיקאיות המורשות ברחבי הארץ או בטלפון:  03-6742323
-----------------------------------------------------------------------------------------------
ומה קשור תמר לשיער? 
מסיכה!
קיבלתי להתנסות מסיכה לשיער של שוורץ קוסמטיקה. המסיכה היא חלק ממארז טיפוח לשיער המבוסס על תמצית פרי התמר. ואני אוהבת תמרים :)

"שוורץ קוסמטיקה" מרחיבים את TAMAR cosmetic line ומשיקים מארז טיפוח לשיער המבוסס על תמצית פרי התמר. תמצית פרי התמר מעניקה למוצרי הטיפוח סגולות ייחודיות, ויטמין A ו- B, חומרי הזנה, סידן וברזל. 
מסיכת הזנה לשיער – תכשיר איכותי לריכוך וטיפול יסודי ועמוק בשיער יבש, פגום, לאחר צבע או לאחר החלקה. המסיכה מטפלת בשיער ביסודיות ובעדינות ומחזירה את הברק, החוזק והחיוניות הטבעיים של השיער. הטיפול במסיכת ההזנה יותיר את השיער רך וקל לסירוק (500 סמ"ק).
האם המסיכה מבטיחה? אז ככה: היא נעימה למריחה, מריחה טוב, ואכן מרככת את השיער וגורמת לו להרגיש נעים ורך.
אהבתי את המוצר - אבל הערה קטנה לגביו: הכיתוב על האריזה קטנטן. ממש קטנטן. גם עם משקפי קריאה - לא הצלחתי לקרוא. חבל, מבחינתי דברים כאלו הם פחות מוצלחים, ולו רק בגלל העובדה שהם לא מאפשרים לי לקרוא מרכיבים, הוראות שימוש וכד'.

חוץ מהמסיכה יש קרם לחות לשיער ושמן טיפולי לשיער.
מחיר המארז: 158 ש"ח


**כל הנתונים על המוצרים התקבלו מהחברות המוזכרות בפוסט.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)