דילוג לתוכן הראשי

המסעדה שתרכיב לכם מנה מנצחת! PUZZLE FOOD




יום שישי בצהריים.
היינו ארבעה: אני, הבן החייל שלי, אח שלי, והאחיין המתוק שלי.
ארבעה אנשים, ארבעה גילאים שונים, כל אחד אוכל סגנון אחר. ילד בן 3.5 לא אוכל כמו חייל שלא אוכל כמו שני מבוגרים, שגם הם לא ממש בעלי טעם זהה.
לא פשוט למצוא מסעדה שבה כל אחד יכול להרכיב לעצמו את המנה שלו, לבחור את הלחם שבה היא תגיע, להחליט עם איזה רטבים היא תצא, ובעצם - לבנות לעצמו את המנה בדיוק לפי הטעם שהוא אוהב.

נזכרתי שהזמינו אותי למסעדת פאזל בחולון - לבדוק את הקונספט ואת האוכל, ופתאום הבנתי שעבור ההרכב הספציפי - זה המקום המושלם. כל אחד ירכיב לעצמו מה שבא לו, ונגמר הויכוח של "לאן הולכים".
תכירו: פאזל פוד. פשוט תרכיבו!
"מה תשתו?" שאל אותנו המלצר.
בחרנו את השתיה שלנו, ואמנם זה הליך רגיל, אבל הכלי שבה הגיעו המשקאות היה כיפי. ראוי לציון.
הקונספט המהפכני של PUZZLE FOOD הוא התאמה מוחלטת של המוצר לטעמו האישי של כל סועד, החל מבחירת נתח הבשר, טכניקת ודרגת העשייה, סוג הלחם, הירקות ועד לתוספות והרטבים. היצירה האישית של כל אחד מורכבת מחומרי גלם מעולים, ובמחיר מפתיע. המלצה שלי: לבוא רעבים ממש. המנות ענקיות - אף אחד מאיתנו לא הצליח לחסל את המנה שלו. טוב, נו, חוץ ממני, אבל זה בגלל שויתרתי על הלחם והזמנתי בצלחת :)
איך זה עובד? ככה:
כל אחד מהסועדים מקבל דף שבו הוא ממלא את הבחירות שלו.
1. בחר בשר. 2. בחר את סוג הלחם. 3. בחר ירקות. 4. בחר רטבים. 5. בחר תוספת. 6. בחר תוספת ליד המנה. 
והכי מדליק? 7. בחר שם למנה שלך. וכן, זה הזמן להתפרע. ולא, אני לא אספר לכם איך קראתי למנה שלי :)
על בניית התפריט והפאן הקולינרי אחראי השף דניאל זך (לשעבר כרמלה בנחלה, כיום הבעלים והשף של מסעדת אסיה מוניקה, שהיא גם אחת ממסעדות הבית שלי.
המסעדה היא הבייבי החדש של הבעלים של "ריבר", נתי וירון אלטיט ודוד בובליל.
האחיין שלי, בן 3.5, בחן בעיון את התפריט :)
אבא שלו הזמין לו מנה שכללה חזה עוף צרוב בגריל+קבב, פרנה מרוקאית, עגבניה, מלפפון, מלפפון כבוש, מיונז, קטשופ קארי אדום, חמאת בוטנים חריפה, תוספת של ביצה חומה וארטישוק כבוש.
כתוספת ליד המנה: פלחי תפוחי אדמה.
תשאלו: "מה, את כל זה הילד אכל?"
כן, אכל גם אכל, ובהנאה גדולה :)
אח שלי הזמין אנטריקוט וקבב, בפרנה, עם עגבניה, בצל, כרוב כבוש ומלפפון כבוש, עם רוטב לימון כבוש, צ'ימיצ'ורי, וסלסת שרי-שום חריף, עם ביצת עין.
תוספת ליד המנה: כרובית אפויה בטחינה. 
אני הזמנתי בצלחת. אין סיכוי שאצליח להשתלט על מנה כזו בתוך לחם, וחוצמזה, אני כבר חודשיים בלי גלוטן, כך שהלחם היה מיותר לי.
מה הזמנתי? 
אנטריקוט ואסאדו עגל מעושן, חסה, עגבניה, מלפפון, פטרוזיליה, עם טחינה ירוקה, תוספות של פלפל קלוי ואבוקדו, ותוספת לצד המנה כרובית אפויה בטחינה. 
הגיעה צלחת נהדרת, טעימה, ונהנתי מכל ביס. ובכלל, הייתי מרוצה מצלחת הבריאות שלי :)
אחרונה הגיעה המנה של הבן שלי.
חייל, כמו חייל, תמיד יזמין משהו שנראה או מרגיש כמו המבורגר :)
ההזמנה שלו: אנטריקוט מעושן, המבורגר, בפרנה מרוקאית, חסה, עגבניה ובצל מעושן, רוטב - חמאת בוטנים חריפה, תוספת של חציל מטוגן, ביצת עין ופטריות.
תוספת בצד: מגדל של טבעות בצל :)
הגשה הורסת, אבל ברמת הטעם דווקא הן היו פחות מוצלחות, ונטו לעודפי שומן.
כמובן שהסבנו את תשומת לב הצוות לכך.
אבל בינינו, לא כל אחד יכול לקבל החלטות מורכבות בקלות, ולמתקשים במלאכת ההרכבה, מוצע גם מגוון מנות קבועות.
המנה שהורכבה ע"י השף דניאל זך:
PO’BOY – אונטר ריב צלוי, באגט, רוטב צ'ילי ברביקיו, חסה, מיונז ברביקיו, מלפפון כבוש 49 ₪ 
המנה שהורכבה ע"י ירון אלטיט:
קרל לואיס - חזה עוף צרוב בגריל, לחם בריאות, סלט קייל, טחינה ירוקה, סלט גזר, לימון כבוש, אבוקדו, פלפל קלו ועגבנייה – 36 ₪ 
המנה שהורכבה ע"י נתי אלטיט:
ג'ננה בסוואנה – עוף מעושן, לחמניית פרנה, איולי לימון ירוק, חסה, פלפל קלוי, סלט גזר, פטרוזיליה, צ'אטני צ'ילי אננס, עגבנייה – 43 ₪ 
המנה שהורכבה ע"י דוד בובליל:
הטלה של מנשה – אסאדו טלה מעושן, לחמניית פרנה, רוטב ברביקיו, צ'ימיצ'ורי, קולסלאו, כוסברה, מלפפון חמוץ, בצל מעושן 51 ₪
עסקיות צהריים מוגשות בימים א'-ה' בין השעות 12:00-17:00
בהזמנת מנה עיקריות, קבלו סלט או פלחי תפוחי אדמה פריכים  + שתיה ב-10 שקלים
אני אחזור רגע לשתיה, וכמו בשתיה הקלה בהתחלה, גם הבירה הוגשה בצורה מעוררת השתאות.
קנקן בירה, 2 כוסות משגעות.
באותו יום לא היו קינוחים במסעדה (די הזוי בעיניי, ממש התחשק לחלקנו משהו מתוק), כך שאין לי המלצה או דיס המלצה על הקינוחים במקום.בכל מקרה, אם אתם מחפשים מקום כיפי, משביע, נעים וטעים - לכו להרכיב את הפאזל שלכם :)



CREATE YOUR OWN TASTE#
פתוח בימים ראשון – שבת 12:00-00:00
מרכז עזריאלי – הרוקמים 26 חולון 03-6568766, *3652
מתחם המזון קניון וייצמן תל אביב 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)