דילוג לתוכן הראשי

גורנייה. ככה אני חולמת שיראה המטבח שלי :)



אין מה לעשות - מוצרי חשמל יוקרתיים למטבח עושים לי את זה. 
הם תמיד הפנטזיה שלי. אני לא רוצה יאכטה, ולא לגור מול הים. 
אין לי חלומות גדולים ונטולי פורפורציות. יש לי חלומות קטנים, ואיכשהו, הם תמיד קשורים למטבח, או למכוניות :)
כשנכנסתי לאולם התצוגה של גורנייה, הוקסמתי. 

כמו ילדה שמסתובבת בחנות צעצועים, רציתי לצעוק: "אמא, תקני לי!". את הכל, כמובן. 
כי ככה זה בחנות צעצועים, אי אפשר לבחור. רוצים את כל הבובות, את כל הלגו, את כל המכוניות עם השלט ובלי.
במקרה שלי, רציתי את כל התנורים, ואת כל הכיריים, ואת כל המקררים, ונו, הבנתם.
המטבח שלי כרגע בשלבי הקמה. התוכניות כבר עברו לביצוע, וכנראה שכרגע, אחרי כל ההוצאות על המטבח - על גורנייה אני רק יכולה לחלום. וכן, זה חלום, באמת.
אני אציג לכם כמה מהדברים שהדירו שינה מעיניי, ואני מקווה שיום אחד אוכל להרשות לעצמי מוצרים כאלו. 
לא, הם לא זולים, ולא מתיימרים להיות.
הם יפים, מעוצבים, מעניינים, מרגשים, ויש להם פיתוחים שאין לאחרים.
ערב ההשקה היה מרשים, בדיוק כמו כל מוצר ומוצר שעמד בתצוגה היפה באולם בהרצליה פיתוח. 
הנגנים ניגנו, האורחים שתו אלכוהול איכותי ואוכל מידיו של השף המוכשר והאהוב אייל לביא, והמנהלים סיפרו ודיברו.


ואני? הקשבתי, שתיתי, אכלתי, נהנתי - ומיששתי. החומרים, האיכויות, הצבעים - לא יכולתי שלא להתקרב, למרחק נגיעה.
 אני אתחיל עם התנור, שהצליח לעורר בי מחשבות על דברים שאני הולכת להכין בו.
תנור כזה רובכם עוד לא ראיתם. תכירו את תנור האידוי של גורנייה.
טרנד הבישול החדש של gorenje מציג תנור אידוי בשילוב תנור עם בישול חכם.
שיטת הבישול באידוי מגיעה משיטות בישול עתיקות, שהתבססו על תזונה בריאה יותר המשמרת את מירב הערכים התזונתיים במזון, ומומלצת גם לאלו המעוניינים בשמירה על המשקל. 'גורניה' אימצה את השיטה ופיתחה קו מוצרים עם טכנולוגיה מתקדמת וברמת עיצוב גבוהה המותאמת לשימוש הביתי ומאפשרת לכל אחד לאמץ את השיטה בהתאם לצרכיו.
התכונות והאופציות בתנור של Gorenje מאפשרות בישול בריא, ללא צורך בשמן, תוך שמירה על הוויטמינים והמינרלים הנמצאים במזון, לרבות הצבע, מרקם רמת הלחות המיטבית, והטעם טבעי של מוצרי המזון השונים. כמו כן, בשיטת האידוי, כמעט ואין צורך בשימוש במלחים ותבלינים ומוצרי המזון השונים יכולים להתבשל בו זמנית ללא פגיעה בטעמם הייחודי. 
תנור האידוי מגיע במידות של תנור מטבח בגודל סטנדרטי ובתוכו חבוי מיכל מים נשלף לאידוי, בנפח 1.2 ליטר מים, וכולל תכנות חכם לבדיקת סוג ואיכות המים.
הוא בעל נפח גדול של 74 ליטר ומאפשר בישול של מזון רב בו זמנית. כמו כן התנור כולל פיקוד אלקטרוני ותצוגה דיגיטלית  אינטראקטיבית, המנווטת בין אפשרויות הבחירה השונות, כולל מסך מגע ותצוגה TFT צבעוני להפעלה אינטואיטיבית, קלה ונוחה בשילוב טקסט במבחר שפות שונות כולל: אנגלית, צרפתית ורוסית. 
עכשיו אתם מבינים למה יצאתי מאוהבת מהאירוע הזה? אין ספק, זו פנטזיה בהתגלמותה.
הפונקציות השונות בתנור מתאימות לבשלנים מתחילים ולבשלנים מקצועיים וכמובן לחובבי אפייה, וכוללות בין השאר: אידוי, חימום מחדש, בישול עדין, הפשרה, חימום מראש ושמירה על חום. כמו כן, הן כוללות תכניות אוטומטיות המחשבות את הטמפרטורה והלחות הנדרשת לפי סוג המזון אותו אנו מבשלים, תצוגת טמפרטורה מומלצת וטמפרטורה עכשווית בכל רגע נתון, שעון אלקטרוני עם צלילי התראה, תאורה פנימית חזקה ועוד.
בקיצור - קניתי. 
אני רק צריכה לארגן כמה אלפי שקלים לטובת העניין, והוא יהיה שלי :)
והכיריים, אוי, הכיריים.
כמה שהן יפות!
המותג גורנייה הזמין את פיליפ סטארק לעצב ליין שלם של מוצרי חשמל הכוללים: כיריים גז וכיריים אינדוקציה, מקרר 1.20 מטר, מיקרוגל, תנור וקולט אדים שישאו את חותמו. 
מעבר לכיריים הקלאסיות, המותג גורנייה (Gorenje) מציג סדרת כיריים אינדוקציה שמבטיחים בישול מקצועי, בריא וחסכוני יותר.
כיריים אינדוקציה מהסדרה בעלת הטכנולוגיה החכמה IQ הם בחירה חכמה ויפה. 
להבדיל מדורות קודמים של כיריים חשמליות, כיריים באינדוקציה משיגות חימום מהיר פי שניים ממה שהיכרנו עד היום, מה שהופך אותן לחסכוניות ובטוחות יותר לשימוש. 
כיריים אינדוקציה החלו להופיע כבר לפני כשני עשורים, ובזמנו היוו תחליף יקר מאוד הן מבחינת עלות והן מבחינת תחזוקה, אך כיום כיריים אינדוקציה מתאימים כמעט לכל אחד, ומאפשרים את כל היתרונות שבאים איתם בעלויות תחזוקה ושימוש נמוכות ומשתלמות יותר מהטכנולוגיות המתחרות, כולל תוצאות בישול טובות יותר. 

גם למי שבכל זאת בוחר בכיריים גז, גורנייה מציעה את ה- Gas hobs, כיריים הכוללים מבערי גז חדשניים ומשופרים המיוצרים בחברות המובילות בעולם המשיגים ניצול מירבי של הלהבה, כדי לאפשר בישול מהיר יותר ויעילות מירבית של צריכת הגז. מבערי ווק המגיעים לחום גבוה במהירות והופכים את הבישול האסייתי ובישול בסירים גדולים לקל ופשוט.
ותודה גדולה לשף אייל לביא, שהדגים, ובישל, וניהל ביד רמה את הצוות המצוין שהכין אוכל מליגת העל.
בדיוק כמו שמגיע למותג מליגת העל.

אז זהו. 
בקרוב יהיה לי מטבח חדש. 
אני עדיין לא יודעת איזה מוצרי חשמל יהיו בו, 
אבל אני לפחות יודעת שיש לי על מה לחלום :)

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)