דילוג לתוכן הראשי

חאן בבית העמק, מסעדת ביילסאן בעכו. הגליל המערבי מתחדש.



בימים "ההם", כשהייתי יוצאת לטיולי אופניים בערך כל סופ"ש, היינו ישנים מדי פעם בחאן, כדי להתחיל את הטיול מוקדם בבוקר.
נדמה לי שכמעט לא היה חאן בארץ שלא עברתי דרכו.
וכן, אלו היו ימים מלאים שמחה, וחבר'ה, וחאנים כיפיים, ואווירה מהממת.
וכן, אני מתגעגעת.
ולכן, כשהוזמנתי לחאן, קפצתי משמחה.
נכון, חאן זה לא מלון 5 כוכבים.
אין בו פסיליטי'ז, אבל גם התמחור בהתאם.
ההשקה של חאן הגליל בקיבוץ בית העמק הייתה אלגנטית, אבל אלגנטית קיבוצית :)


כולם נראו מאושרים. היין נמזג, הלהקה נגנה, והשקיעה הדהימה ביופיה.


הנואמים נאמו, כל אחד בתורו, וסיפרו על המקום היפה הזה, על החזון, ההחלטה, הביצוע.
חאן הגליל הוא מתחם חדש וראשון מסוגו בגליל המערבי, ומהווה מקום חוויתי בלב הטבע למשפחות, קבוצות ופרטיים.
הוא משלב לינת שטח באוהלי רועים או לינה בחדרים נעימים, ופעילויות אתגריות.
חאן הגליל הוקם ביזמת אבנר דהן ושותפיו חיים אייכנוולד וקיבוץ בית העמק, בהשראת חאן אלעל בגולן שפועל מזה 17 שנים  על מצוק נחל אלעל .


חאן הגליל מציע חווית אירוח כפרית ופסטורלית בלב הטבע שמתאימה את עצמה לכולם.
צילום: איתי בודל
המתחם שמשתרע על שטח של 20 דונמים מחולק לשני מוקדי אירוח מרכזיים.
החאן:
צילום: איתי בודל
כולל בתוכו 4 אוהלי אירוח רועים גדולים לאירוח קבוצות ומשפחות המאפשר חווית גיבוש ייחודית, מתחם שירותים ומקלחות, לובי וחדר אוכל משותף לאורחי האוהלים והחדרים, מטבחוני אורחים המצויידים במקרר, כיריים, משטחי עבודה, וכיור לשטיפת כלים. באוהלים תאורה, והם מחופים ביריעות צמר עיזים שיובאו במיוחד מטורקיה, אשר משרות תחושת חמימות ובידוד ומתאימים לאירוח בכול ימות השנה. על רצפת האוהלים פרושים מרבדי דשא איכותיים, עם מזרנים.
(ציפות וכריות בתשלום נוסף).
מחירים: לינת לילה למבוגר 90 ₪; לינת לילה לילד 70 ₪. (ארוחת הבוקר לאורחי האוהלים בתוספת תשלום).
חדרי האירוח:
צילום: איתי בודל
32 חדרי אירוח מפנקים, המתאימים לזוג + 2 ילדים. בנוסף לכך הוקמו שש דירות אירוח מרווחות בנות 2 חדרי שינה ופינת אוכל, מתוכן שתיים נגישות לנכים. בחדרים הושקעה מחשבה רבה, העיצוב נקי ומתכתב עם האווירה הפסטורלית והנעימה של המתחם. בכול חדר מיטה זוגית, ספה נפתחת, שירותים מקלחת, מקרר וטלוויזיה עם חיבור ל-Yes .
מחירים ללילה באמצע שבוע לזוג: 480 ₪ לא כולל ארוחת בוקר; 550 ₪ כולל ארוחת בוקר. מחירים ללילה בסופ"ש לזוג: 530 ₪ לא כולל ארוחת בוקר; 600 ₪ כולל ארוחת בוקר. בקיץ הקרוב מתוכנן להיבנות חניון קמפינג ללינה עצמית. בסמוך לחאן ממוקמת בריכת הקיבוץ והיא פתוחה בעונת הקיץ ועומדת לרשות האורחים בתשלום נוסף.
ארוחת הבוקר הייתה קיבוצית בסיסית. לא יותר, לא פחות.
מלבד חווית אירוח כפרית מציע המתחם ערך מוסף, עם שלל פעילויות אתגריות בשטח כמו: סדנת Outdoor training, (פעילות אקטיבית המאפשרת פתיחות, שיתוף פעולה ועבודת צוות), סדנת טבעתרפיה (פעילות שמבוססת על אימון באמצעות הסביבה והטבע, שלו כוחות ריפוי, ומאפשר פתיחות ונגישות בין אנשים), מסלולי טיול אופניים לבודדים ולקבוצות, וגלישת מצוקים ממערת קשת. כמו כן מוצעת סדנה מיוחדת לימי היערכות למורים המופיעה בספר הסדנאות של עמותת המורים. כדי להשלים את חווית האירוח בחאן, ניתן למצוא בקיבוץ מספר מוקדי עניין תיירותיים כמו: אמן פיסול בעץ, ציירת עם הרצאה  וגלריה ביתית, מפעל משי, קונדיטוריה ובית קפה , וסדנאות שף. כמו כן האזור משופע במסלולי טיול ונחלים.
את הלילה ביליתי בחאן.
המזרונים בחדר האירוח היו מעולים, ישנתי נהדר.
טלפון להזמנות: 0747260655
אתר האינטרנט של חאן הגליל 


מסעדת ביילסאן בעכו

אחרי ארוחת הבוקר החלטנו ללכת לטייל בעכו, עיר שאף פעם לא נמאס ממנה.
בעכו יש בשנים האחרונות התעוררות קולינארית.
לא מעט מסעדות חדשות נפתחות, כשהאוכל הערבי בגרסאות מסורתיות או מודרניות מקבל מקום של כבוד.
הגענו למסעדת ביילסאן, שסביר שהתייר ה"רגיל" לא יגיע אליה במקרה תוך שיטוט בסמטאות העיר.
היא נמצאת ברח' בן עמי, על חורבותיו של בנק משנות ה-40, ששימש כבנק מלווה וחיסכון.
על פי סממני הבניין ניתן לשער כי הבית נבנה במקור עבור משפחה אמידה מערביי עכו, אשר ביקשה לגור בעיר המנדטורית מחוץ לחומות העיר. 
הבניין היפייפה  עבר שימור ע"י האדריכלית רותם זאבי ושיפוץ על ידי האדריכלית ומעצבת הפנים לואחז חמזה ששמרה על האותנטיות של המבנה והצליחה לשלב בחן וביצירתיות את הישן לצד החדש בהרמוניה מושלמת. 


המסעדה מעוצבת בסגנון ערבי ונעים מאד. פינות ישיבה, הרבה צמחיה, וגג עם מרפסת נעימה לשבת בה.
האלמנטים העיצוביים הרבים שמקשטים את פנים המסעדה כמו המשרביות (אלמנט סבכה עשוי עץ האופיני לאדריכלות האסלמית), אריחי הריצוף, הכריות בצבעוניות עזה שמעטרות את הספות, והמנורות נלקחו מהתרבות הערבית העתיקה, וצבעי הפסטל החמים מתכתבים דווקא עם העיצוב החדשני והמודרני של היום


הבעלים של ביילסאן הוא יוסף טנטורי, רק בן 23, בחור צעיר ומקסים, שהיה לנו מאד נעים לשוחח איתו על הגג.
הוא בן למשפחת טנטורי הענפה שחיה בעכו כבר 70 שנה.
באופן די טבעי, יוסף הלך אחרי אביו, עיסא טנטורי, בעל מסעדת כף החומוס הידועה ובעלת המוניטין של 27 שנים בעיר העתיקה. 
ביילסאן בערבית הוא צמח בעל פרחים לבנים שממנו מופקים קטורת ומור בשמים מקורו בחצי האי ערב, שלו יתרונות מרפא רבים והוא מרהיב עין.
בשונה ממסעדות הדגים והחומוסיות הרבות בעיר העתיקה, ביילסאן רוצה להביא טעמים חובקי עולם, שנרקחו בידי השף מהראן פארס, בוגר דן גורמה הרצליה, שלו 11 שנות ניסיון בתחום, אך עדיין להישאר נאמנים גם למסורת מבית אמא ולהציע מעת לעת ספיישלים מיוחדים מהמטבח הערבי האותנטי בהגשה מיוחדת ויוקרתית אך במחירים הוגנים.
התפריט של ביילסאן מגוון ואפשר למצוא בו ארוחות בוקר, סלטים קרים וחמים, מנות ביניים מיוחדות, פסטות בעבודת יד, ומנות עיקריות של בשרים, דגים ופירות ים.
טעמנו סלט קלמארי נהדר, עם טבעות קלמארי שהוקפצו עם עדשים שחורות ובטטה, עם בצל ירוק, בצל סגול ונענע. 
 סיגרים ממולאים 
 קישואים ממולאים בבשר וצנוברים
הדג שהזמנתי היה מעט יבש, פחות מוצלח מהמנות האחרות. 
עם זאת, הרוטב המעניין, קרם האפונה וקרם הסלק - מעניינים. 


רח' בן עמי 19, עכו
טל': 04-8550959
ניתן לערוך אירועים עד 60 איש




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)