דילוג לתוכן הראשי

איך תהפכו את הבית למעוצב ומקסים בקלות ובכל תקציב? רמליס מציגה: מלבישים את הבית.




כבר שנים שאני חולמת על דירה יפה. לא וילה, לא פנטהאוז. רק דירה נעימה, אבל מעוצבת.
הצעד הראשון בהגשמת החלום שלי קרה. עברתי לדירה חדשה, מקסימה, מרווחת ועם פוטנציאל להיות דירה מהממת ממש.
תיארתי לעצמי שבתהליך מעבר הדירה, אני אשקיע בעיצוב שלה, ואהפוך אותה לדירת החלומות שלי.
אבל, כמו שכולנו יודעים, חלומות לחוד, מציאות לחוד.

תקופה לא פשוטה, מתישה, עם המון הוצאות לא מתוכננות, והרבה עצבים.

נכון, זה כיף להתחדש, אבל הדרך לא פשוטה. איכשהו מצאתי את עצמי מוותרת על כל מיני דברים שתכננתי. קיר בצבע בטון? חדר שינה חדש? תאורה מעוצבת? אהמממ... לא קרה בינתיים. אבל יקרה! :)
בתהליך שלפני הכניסה לדירה היו לי כל כך הרבה עניינים לטפל בהם, ודברים שבלעדיהם אי אפשר להמשיך, כמו בניית קירות גבס, הזזת אינסטלציה, שינוי המטבח, בחירת שיש, הזזת נקודות חשמל, ועוד ועוד.
נושא הלבשת הבית נדחק, ובמקומו ההתעסקות הייתה בעיקר הדברים שחייבים לעשות לפני הכניסה.
אבל, החלום עוד פה. בועט מתמיד. תוך כדי ענייני הטיפול בחוזים, במכירה, בקנייה, ובעניינים המתישים, שמחתי כשמשרד יחס הציבור "לוטן תדמיות" הזמין אותי לסדנת עיצוב פנים והום סטיילניג.
כמו שאומרים: בדיוק בזמן :)
טיפים על עיצוב זה תמיד טוב, וזה היה עבורי הכי רלוונטי שיכול להיות. ובכלל, הפוגה מכל כאב הראש של התכנונים ובעלי המקצוע (המעצבנים ברובם), הרגיש לי כמו משב רוח מרענן בשלהי הקיץ.
כמובן שאישרתי, ושמחתי על ההזדמנות. האמת, אפילו לא הבנתי כמה שאצא מאושרת אחרי.
ביום הסדנא הגעתי לבית רמליס, שממוקם ברח' הרב יצחק ידידה פרנקל 44, ממש סמוך לרח' הרצל בת"א.
איך שנכנסתי לרמליס, קיבלתי אור בעיניים. כן, גם חיוך גדול. וכמו ילדה קטנה, שמגלה כמה נעים בחנות ממתקים, הסתובבתי ואמרתי "אני רוצה את זה, ואת זה, וכזה, ויוווו, איזה יופי!"
בחיי שהייתי יכולה לגור שם, בחנות המקסימה הזו.
תנו לי חדר שינה כזה, כמו ברמליס, ואני לא יוצאת מהמיטה.
בסדנה גילינו שהסוד הוא בבדים, בדים, בדים, טפטים, צבעים, ועוד קצת בדים.
מי שהעבירה את הסדנה היא רוחה תורג'מן, אשה מלאה באור, שמבחינתה, העסק המשפחתי הותיק הוא הדבר שהכי קרוב לליבה.
היא מעצבת פנים, ומלמדת עיצוב והום סטיילינג. יש לה אפילו כינוי: "מלבישת הבתים".
רוחה תורג'מן היא מעצבת פנים מובילה, מאחוריה ניסיון עשיר ורב שנים בעיצוב פנים ובהום סטיילינג. היא מרצה בתחום העיצוב בשנקר ובאוניברסיטה הפתוחה, המשמשת כמעצבת הבית של חברת Remelis, המתמחה בהלבשת בתים, עיצוב פנים והום סטיילינג. רוחה מעניקה ללקוחותיה ייעוץ והכוונה מקצועיים, ומלווה אותם יד ביד לאורך כל הפרויקט, כמעצבת מובילה הבקיאה בחידושים, בטרנדים ובאסכולות עיצוביות אותם ספגה באקדמיה כמרצה, ודרך ביקוריה התכופים בכנסים ותערוכות בארץ ובעולם.
לאורך השנים משמשת רוחה ת'ורגמן ככתובת מקצועית עבור מאות אדריכלים ומעצבי פנים הפוקדים את Remelis, להרצאות, הדרכות וסדנאות המועברות על ידה, כדי לחוות באופן מעשי את תחום ההום סטיילינג והלבשת הבית. בנוסף, מקיימת תורג'מן הרצאות והדרכות מגוונות לסטודנטים מבתי הספר לעיצוב המובילים בארץ. בימים אלו החלה לגבש סדנא נוספת לעיצוב פנים והום סטיילינג המיועדת לקהל הרחב.
כ"קהל רחב", למדתי בסדנא המון דברים מעניינים. 
הצלחתי להבין איך מתחילים לשלב בין צבעים בבית, ומאיפה מתחילים.


נשארתי פעורת פה למול עשרות הקטלוגים של בדים, טפטים, ובדי וילונות.
וכן, טפטים היום הם ממש לא מה שאנחנו זוכרים מפעם, כשהיינו ילדים, ורצינו להוריד טפט, ואיתו היה יורד גם כל הקיר :)
הטכנולוגיה היום שונה, הטפטים מדהימים, והאפשרויות? אין סוף.
הבעיה אצל אנשים כמוני, עם ADHD, שריבוי אפשרויות מכניס אותנו לפינה של "יותר מדי אפשרויות, הכי קל לא לבחור כלום".
בדיוק בשביל זה יש את רוחה ואת רמליס :)


 מעבר לזה, מרקמי הטפטים מטורפים. 
יש שעם, דמוי עץ, עם תבליטים, עם מרקמים יפיפייים וצבעים סוף.






סטיילינג של בית מתחיל בטקסטיל ותאורה. לפעמים, רק תשימו כמה כריות מעניינות, והבית יקבל סטייל אחר, מיוחד, מעניין. רוחה ובעלה הציגו לנו את האפשרויות הרבות הגלומות בכריות.








גם פריטי עיצוב פשוטים וישנים יכולים להפוך לפריט אמנותי, עם קצת יציאה מהקופסה.
ברמליס ראינו כמה כורסאות וכסאות שהייתי מוכנה לשים אצלי בבית בשמחה. 
כל אחד יותר יפה ומיוחד מהשני. 







המסקנה הייתה אחת:
Remelis הוא הרבה מעבר לחנות פריטי עיצוב, הוא מרכז שמספק ללקוחותיו ייעוץ מקיף בתחום עיצוב הפנים וההום סטיילינג,  ומציע קונספט עיצובי כולל עבור כל הבית במקום אחד. 
ברמליס תצליחו לייצר חשיבה קונספטואלית כוללת של צבעים, טקסטורות וחומרים.





הספה, הווילון, הטפט, כרית הנוי ואף צבע הקירות, צריכים להיות מותאמים זה לזה וליצור הרמוניה עיצובית המתאימה לצרכיו ולחלומו של כל לקוח.

ואני? גם לי יש חלומות. בקרוב גם אני אתאים אותם לעצמי ברמליס.






רמליס
הרב יצחק ידידיה פרנקל 44
תל אביב-יפו
‏03-6812045‏

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)