דילוג לתוכן הראשי

ד"ר אירנה סנדלר מסבירה את ההבדל בין בוטוקס לחומצה היאלורונית. ומה הזרקתי הפעם?




שוב התייצבתי במרפאה של ד"ר אירנה סנדלר במתחם "הפנתרה" ברחוב הארבעה בתל אביב, והפעם, ד"ר אירנה סנדלר עשתה לי "שיעור בבוטוקס".
בפעם הראשונה אצל ד"ר סנדלר, הזרקנו חומצה היאלורונית, בחלק הפנים התחתון, והפעם החלטנו לטפל בחלק העליון, מהעיניים ומעלה.
הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית הם המובילים בטיפולים האסתטיים, וגם אני, רגע לפני שהתחלתי להזריק, לא באמת הבנתי את ההבדל ביניהם.

אז מה זו "חומצה היאלורונית", ומה השימושים שלה?
חומצה היאלורונית היא מולקולה גדולה של חלבון רב סוכרי, שמגיעה כחומר דמוי ג'ל הסופח מים ומצוי בגופנו באופן טבעי. כיוון שהמולקולה סופחת נוזלים היא נחשבת לבסיס מצוין בטיפולים אסתטים כמו מילוי לחיים, עיבוי שפתיים, השבת נפח שאבד עם השנים לפנים, ואף לעיצוב האף.
החומצה ההיאלורונית היא חומר מילוי נהדר להחזרת נפחים לפנים ולמילוי קמטים. מכיוון שהיא מתפרקת בגוף, היא חומר מילוי זמני, אך לא קצר טווח. חומצה היאלורונית יכולה להחזיק גם שנה.
בטיפול הקודם שעשיתי אצל ד"ר אירנה סנדלר, הזרקנו חומצה היאלורונית לקמטים שנוצרו לי בצידי השפה. הזרקנו גם טיפה חומר לצידי השפתיים, כדי להחזיר להן נפח עדין מאד.
כל הפעולות שד"ר סנדלר עושה מתבססות על המראה הטבעי, ולא על מוגזמות חסרת פורפורציה.
לחומצה ההיאלורונית יש מיעוט של תופעות לוואי, ובכל ההזרקות שעשיתי עד היום תופעת הלוואי הכי "קשה" הייתה שטף דם באזורי ההזרקה, מה שעובר די מהר, וניתן לכסות בעזרת מייק אפ.
את תוצאות החומצה ההיאלורונית ניתן לראות מיידית, והפנים אחרי ההזרקה מקבלות מראה חיוני וזוהר.

ומה זה בוטוקס?

בוטוקס הוא השם המסחרי של בוטולינום טוקסין מסוג A. הבוטוקס הוא חלבון שמקורו בחיידק, והוא משמש כחומר הזרקה "משתק" שרירים. למה צריך לשתק שרירים?
לכולנו יש קמטי הבעה, כאלו שנוצרים בגלל פעילות של שרירי הפנים העליונים (בין הגבות, בצידי העיניים ובמצח). תפקידו של הבוטוקס לעכב את התקשורת הכימית בין העצב לשריר ועל ידי כך למנוע את התכווצות השריר, כך שההתכווצות נעצרת והפנים רפויות.
נשים רבות מתבלבלות, ומבקשות להזריק בוטוקס, בעוד שהן בעצם צריכות חומצה היאלורונית.
הפעם נפגשתי עם ד"ר אירנה סנדלר כדי להזריק קצת בוטוקס, כי בסה"כ אני נהנית מהזרקות :)
בשנים האחרונות נכנס הבוטוקס גם לטיפול בהזעת יתר, וגם אנשים שסובלים מהזעת יתר בידיים יכולים להשתמש בטיפול בבוטוקס כדי להפסיק את פעילות השרירים ולמנוע הזעה.
בניגוד לחומצה ההיאלורונית, שתוצאותיה נראות מיד, לבוטוקס לוקח מספר ימים עד שרואים את התוצאה של שיתוק השרירים, וצמצום הקמטים הרלוונטיים.
ד"ר אירנה סנדלר הזריקה לי בוטוקס באזור שבו הקמטים הקטנים מעצבנים, בין הגבות ובצידי העיניים, כדי לשפר את המבט הזועף שהם עושים לי לפעמים, ו"לפתוח" מעט את העיניים.
לפני ההזרקה, ד"ר סנדלר מרחה לי חומר מאלחש, למרות שאני לא באמת מפחדת ממחטים.
מצד שני, לא כולן אוהבות להרגיש את הכאב הרגעי הזה, ולכן החומר המאלחש מקל על אי הנוחות של הדקירות.
אם תסתכלו, תוכלו לראות את הקמטוטים המעצבנים בין הגבות ובצידי העיניים(נו, בסדר, קיבלתי אותם ביושר, אבל זה לא אומר שהם מיותרים), אותם אלו שהחלטנו לטשטש.
הנקודה ה"חלשה" בבוטוקס, שעם כל יתרונותיו, הוא לא מחזיק המון זמן, כמה חודשים בודדים, ואז יש צורך לחדש.
מצד שני, עלות ההזרקה לא תגרום לכם לפשוט את הרגל, וכשמשהו מפריע, מומלץ לנסות לתקן במידת האפשר, וכמובן במסגרת תקציב השיפוצים השנתי :)
לי חשוב לבחור טוב את אלו שנוגעים לי בפנים.
אני מניחה שלכל אחת זה חשוב.
לפני שאתם בוחרות את מי שהולך להזריק לכן, תבדקו מה הרקע שלו/שלה, והאם אתם באמת סומכים עליו/עליה בעיניים עצומות.
אני מסתכלת על תעודות, לפני הכל. חייבת להיות שלמה עם כל פעולה שאני עושה בפרצוף שלי, כי אין לי אחר :)
לד"ר אירנה סנדלר יש גם תעודת רופא, וגם תעודה על סיום לימודי רפואה אסתטית, אז השארתי לה את הטיפול בי ללא חשש. ידעתי שאני בידיים טובות.

ובפעם הבאה - הפתעה! מנסה טיפול חדש שעוד לא ניסיתי.
חכו, חכו, יהיה מעניין.
בינתיים, מוזמנים גם אתם לקבוע תור, ולפעמים תיקונים קטנים משפרים פי מיליון את מצב הרוח :)
המרפאות של ד"ר אירנה סנדלר:
סניף תל אביב, הארבעה 19, מגדל תיכון, קומה 3 מתחם פנתרה. טל' לזימון תורים: 052-3991001
סניף ראשון לציון, רוטשילד 35, קומה 1, משרד 103.  טל' לזימון תורים: 03-9562832

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)