דילוג לתוכן הראשי

כספי - לא רק חומוס, ועכשיו גם בחצר השוק בכפר סבא!



את חומוס כספי גיליתי לפני המון זמן, בשנת 2012, כשלימדתי נהיגה באזור שבו גדלתי, נאות אפקה בת"א.
המרכז המסחרי של נאות אפקה ליווה אותי לאורך כל שנות ילדותי, והיה מקום הבילו העיקרי שלי מגיל 6, עד שיכולתי לנסוע לבד באוטובוסים :)
לשכונה הזו, שכונת ילדותי, יש ותמיד תהיה פינה חמה בלב.
לא מפתיע שגם בבגרותי, וגם כשלצערי אני כבר לא תושבת השכונה, נאות אפקה ב', אני אוהבת להגיע אליה, ולהסתובב סביב זכרונות הילדות הנוסטלגיים הנעימים שלי.

במהלך שיעורי הנהיגה, תמיד חיפשתי מקום לאכול בו במהירות, כי לאכול באוטו ולשים ברקסים בו זמנית זה לא באמת תענוג גדול. עזבו את הטחינה שהיתה תמיד נוזלת מהפיתה, או את הסלט שהיה עף לכל הכיוונים, ואת הביסים שהייתי יכולה לקחת רק כשהאוטו עמד ברמזור. סיוט, ומי שמלמד נהיגה, יבין על מה אני מדברת :)
באחת הפעמים שעצרתי להפסקת צהריים, ובמקום שבו בגיל 6 היתה חנות מכשירי הכתיבה של רינה(נדמה לי שזה היה שמה), פגשתי את חומוס כספי. החלטתי שחומוס דווקא מתאים לי להפסקה זריזה.
מה אני אגיד לכם, התאהבתי.
זה הפך להיות המקום האולטימטיבי עבורי להפסקות האוכל שלי. הכרובית, סלט הברזל, החומוס, ובעיקר החמשוקה אהובתי, החזירו אותי די הרבה למסעדה השכונתית הזו.
את הפוסט הזה כתבתי ב-2012, ולעולם הוא יהיה "החודש שבו גיליתי את החמשוקה" :)
-----------------------------------------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------------------------------------
לפני כשנה נפתח סניף של כספי בראש העין. כמה שהייתי מאושרת עם הידיעה שיש לי סניף בעירי, וכמובן שהלכתי לבקר במקום. בראש העין, כמו בראש העין, שום דבר לא באמת מזכיר לי את תל אביב. כספי של ראש העין הוא לא כספי של תל אביב.
מסתבר שלמיקום ובעיקר לזכיין יש חלק חשוב בהצלחת המקום, ובראש העין זה לא באמת עבד.
הסניף נסגר, וכמובן שאני גם ביקרתי בו פעם אחת, וזהו.
באחד מימי השישי האחרונים קבעתי עם חברה לבוהוריים, היא כפר סבאית, אני מראש העין, ומכיוון שכבר הבנו שבראש העין אין הרבה מה לעשות ואיפה לבלות, ברמה שיהיה טעים ונעים, קבענו בחצר השוק בכפר סבא, מתחם מקסים שבו יש לא מעט מקומות נעימים לשבת בהם.
התיישבנו בחומוס כספי(שכידוע, כספי זה לא רק חומוס), ושוב אני חוזרת לענייני הזכיינות:
הכל מתחיל ונגמר בזכיין. אם הוא טוב, זה טוב. אם הוא לא, אז חבל.
מסתבר שכספי בחצר השוק בכפר סבא זכתה בזכיין נהדר. האוכל יצא מושקע, נקי, טעים, טרי ומתוקתק.
האווירה היתה נהדרת, מוזיקה טובה וכיפית ליוותה את הארוחה, והיה בוקר שישי מושלם.
גם החברה היתה נהדרת :)
פתחתי את הארוחה בערק לימוני, שכבר עשה לי שמח, כי אתם יודעים, אלכוהול ישמח לבב אנוש. אפילו מאד.

כחובבת יוון ידועה, לא ויתרתי על הצזיקי. המחירים בכספי ידידותיים להפליא, כך שאפשר להזמין לשולחן מגוון מנות ולחלוק, שזה בדיוק מה שעשינו :)
הצזיקי היה טעים, הפיתה היתה טריה להפליא, והשילוב ביניהם היה נהדר.
הפלאפל של כספי ירוק ירוק וטעים טעים. הוא מגיע על מצע טחינה.
 מנה חדשה שלא היכרתי, ושתינו התלהבנו ממנה, היתה קרפצ'יו בטטה, עם טחינה, סילאן, קדאיף, פיסטוקים ושמנת חמוצה.
ברגע הראשון נראית כמו כנאפה, ואכן מזכירה בהחלט את הקונספט, אבל הבטטה במקום גבינה זה בהחלט רעיון מבריק, הרכות שלה עם הקראנץ' של שערות הקדאיף והפיסטוקים - כיף.
אני הייתי משנה לה את השם לכנאפה בטטה, אבל זו אני :)
בורקס. אי אפשר איתו, אי אפשר בלעדיו.
אין כמו הפחמימה המשמינה הזו כדי להנות כמו שצריך מארוחת בוקר, במיוחד כשהיא מגיעה עם חומוסינה, ביצה ועגבניות.
הפילאס מגיע בגרסת תפוחי אדמה או גבינה, לקחנו את הגבינה, היה נורא נורא טעים.
 האמת, מרוב שהיה טעים, החלטתי שבא לי להכין גם כזה בבית, אז הנה, שלשום(שבת) הכנתי  לי ארוחת בוקר, כספי סטייל :)
ואיך אפשר בלי ההמצאה הטעימה הזו, חומוס שקשוקה?
אני מטורפת על זה, באמת.
לא צריך להוסיף יותר. פשוט טעים.
לתוספת ה"מרעננת" (כי חומוס, ובורקס, וחומוס, ופלאפל... זה טעים אבל "יושב" בבטן), לקחנו סלט ברזל, שמכיל את כל הדברים הטובים: סלק, עלי בייבי תרד, עגבניות שרי, עם אגוזי מלך וגבינה בולגרית.
מתה על הסלט הזה. גם אותו אני מכינה בבית, מאז שהיכרתי אותו בשנת 2012 אצל כספי :)
 זה הרגע שלא יכולנו יותר.
לקחנו שני קנקנים, תה וקפה "בוץ", וקישקשנו חצי שעה, כדי לפנות מקום לקינוח.
הזמנו מלבי שהיה מוצלח, ובננה לוטי שאני תמיד בקונפליקט בין "אוי כמה זה טעים" לבין "לא רוצה, יש בזה טריליון קלוריות", אבל מכיוון שחלקנו 2, זה היה סביר ברמה הקלורית, וחוצמזה, מתוק זה טעים. נקודה.

לסיכום:
כספי בחצר השוק בכפר סבא היא יופי של מסעדה לאוכל רחוב, נמצאת במיקום מאד נעים, וכל מה שאכלנו - היה מעולה ומתומחר יותר מסביר.
איך אני יודעת שמקום שהייתי בו טוב?
מאד פשוט: אני יודעת שאחזור אליו שוב, ובקרוב.



וייצמן 125, חצר השוק, כפ"ס
טלפון: 09-8786828
כשר רבנות כפר סבא
שעות פתיחה:
א'-ד': 10:00-22:00
ה': 10:00-עד אחרון הלקוחות
שישי: 8:00 -עד שעתיים לפני כניסת השבת
שבת: סגור




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)