דילוג לתוכן הראשי

פסטיבל אומקסה בשיתוף "ימה וקדמה" לחובבי האוכל האסיאתי והאלכוהול היפני, ויש גם מתכון לכדורי מיסו שהופכים למרק מיסו בדקה!



כי מי לא אוהב אוכל אסיאיתי?
שיקום! כולם יושבים :)
חברת ימה וקדמה מיבאת לארץ את מיטב חומרי הגלם לאוכל היפני של חברת Horaiya.
את המוצרים הנהדרים יצא לי להכיר במסעדת סלאס Selas של שף אור גינסברג, שם הודגם השימוש במוצרים ע"י השף, ובנוכחותה של Misaki Tanida, האחראית לפיתוח יחסי המסחר הבינלאומיים של חברת  Horaiya.
מיסאקי לימדה אותנו להכין "כדורי מיסו" miso balls, שהופכים למרק מיסו במגע עם מים רותחים.
את הכדורים ניתן לשמור במקפיא למשך חודש.

מתכון לכדורי מיסו שהופכים למרק ברגע



מה צריך
(לכדור אחד. ניתן להכפיל לפני כמות הכדורים)
אופציה 1: כדור ממיסו לבן מתוצרת הוראיה – 25 גרם מיסו לכדור
אופציה 2: כדור ממיסו אדום מתוצרת הוראיה– 33 גרם מיסו לכדור
קורט אבקת דאשי
מעט תרד קצוץ
מעט בצל ירוק קצוץ
מעט אצות וואקמה
מעט שומשום לבן
מעט שומשום שחור

הוראות הכנת כדור המיסו
לוקחים את כמות המיסו הדרושה לכדור ומערבבים עם הדאשי.
יוצרים צורה של כדור ומגלגלים בתוספות (שומשום, תרד, בצל, וואקמה).
הוראות הכנת המרק
שמים את הכדור בקערית.
שופכים 330 מ"ל מים רותחים.
מערבבים.
קלי קלות, נכון?
בתיאבון!

ואם אתם חובבי אוכל אסיאתי כמוני, פסטיבל אומקסה הוא פסטיבל ששווה לכם להכיר.
ימה וקדמה בשיתוף פעולה עם מיטב במסעדות האסיאתיות מקיימת את הפסטיבל במהלך חודש מרץ, כשכולו חגיגת טעמים אסיאתיים עם מיטב השפים בארץ, שיבשלו לכם ארוחה מעולה לצד המון אלכוהול יפני איכותי.
בין המסעדות המשתתפות בפסטיבל:
מסעדת טופולופומפו | מסעדת צפרה | מסעדת יאקימונו | מסעדת TYO | מסעדת קאמאקורה | מסעדת קווין לו | מסעדת טורי ת"א | מסעדת פריים
לכל הפרטים על הארוחות והמסעדות ועל שיתוף הפעולה המקסים הזה שמשלב אוכל, מוצרים מעולים, ואלכוהול יפני טעים.

ימה וקדמה, יבואני מוצרי מזון ומשקאות מיפן, השיקו במסעדת סלאס (Selas – קרן אור ביוונית) קו מוצרים חדש שהם מייבאים מיפן , מתוצרת HORAIYA HONTEN .

 לשולחנות הוגשו מנות המבוססות על דגים טריים בשילוב המוצרים היפנים​
השף אור גינסברג שידוע באהבתו לים ולדגים, ליהטט בין הדגים המאד טריים למוצרים המעולים, היה סופר טעים!



פילה סלמון במרינדת מיסו אדום מתקתקה, על פירה וואסבי, קרם גזר ודאשי עם קרמל מיסו
 השף אור גינסברג מצייר את המנות שלו, וזה פשוט מטריף!!


  טטאקי ים תיכוני – טונה צרובה על קרם ארטישוק ירושלמי ,קרם חציל שחור , וטריאקי ציפורן וליים מסויה קוג'י.


פילה מוסר פרא על תבשיל עדשים שחורות וקוג'י סלסה ירוקה של עשבי טיבול ויוזו קושו ,סלטון אורוגולה ובמיה הודית עם ווינגרט יוזו ושמן בזיליקום.

היתה גם עמדת סשימי וסושי ניו-סטייל פרונטלית עם טונה כחולה, טונה אלבקור, וסלמון בתוספת קוג'י סויה, מיסו חצילים, יוזו, יוזו קושו פיקנטי ופונזו הדרים.
וואו, זה היה פשוט וואו, כזה סושי וסשימי טרי עדיין לא אכלתי. הדגים, מסתבר, יצאו רק כמה שעות לפני מהים :)



  דים סאם במילוי עוף וירקות שורש, על קציפת תירס מתוק ומיסו לבן.
 כיסוני מלפפון במילוי קרם פרש בייתי עם 100% יוזו, גרידת ליים ותפוז, תבלינים ופונזו יוזו .

והיה המון אלכוהול יפני טעים במיוחד, שזרם לשולחן כמו מים :)


 ואיך אפשר בלי קינוח!!
פאני פורי ממולא קציפה משגעת שתובלה ביוזו ואבקת פרחי סיגליות.
אכלתי 3 כאלו :)

תודה לחברת "ימה וקדמה" על האירוח המקסים, ולשף אור גינסברג על הכשרון, והערב הטעים במיוחד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)

השייקר שעשה אותי מאושרת. נינג'ה אמיתי! וגם: מתכון לאייס מוקה.

כשהחגים מגיעים, יש המון אירועים שקשורים לכלי בית, סירים, ומוצרים למטבח. בולטים מוצרי החשמל הקטנים, שהופכים כל בית למסעדה קטנה. אם פעם בשביל שייק טוב היינו צריכים בלנדר מטורף ואימתני, שיכתוש את הקרח בקלות, היום כבר אפשר בקלות להכין שייק מופלא בבית. כן, כן, גם עם פירות וירקות קשים. אני פה בשביל לספר לכם כמה אני מאושרת מהיום שהחמוד הזה, נינג'ה איי קיו, אצלי בבית. ואני באמת מאושרת. הפכתי לפריקית של שייקים. כבר כמה ימים אני שותה שייקים במגוון וריאציות. חלקם בריאים יותר, חלקם פירותיים יותר, וחלקם באמצע. מה שבטוח - אני נהנית משייק מופלא בפחות מדקה הכנה. זה מה שלוקח לנינג'ה הזה.

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים.