דילוג לתוכן הראשי

קדירת בשר, פטריות, וירקות שורש. מתכון קליל שיחמם לכם את הלב.



לפעמים סתם בא לי לזרוק הכל בבוקר לסיר, ולתת לדברים לקרות.
אלו המתכונים הכי כיפיים, בישול ארוך זה אחד מהדברים שאני אוהבת, אז הפעם קבלו מתכון קליל להכנת קדירת בשר ופטריות עם ירקות שורש.
הכנתי לכם מתכון מצולם, כולל סרטון הכנה, כדי שלא תגידו שאני לא משקיעה בכם :)

הפעם השתמשתי בסיר הכפול החדש מסדרת "ארקוסטיל אדוני", שהוא בעצם סוטאז' מאד נוח, נמוך, שמגיע עם מכסה שהוא בעצם סיר נוסף, או אולי יותר מחבת פסים משודרגת. תוכלו למצוא אחלה מבצעים בפייסבוק של ארקוסטיל קיטצ'ן.
השתמשתי בשילוב הזה כבר די הרבה פעמים, ותוכלו לראות איך אני משלבת את הבישול בשני החלקים של הסיר.
מבחינת בישול, אני מעדיפה מכסה זכוכית, כדי שאוכל לראות את הבישול לאורכו, ולכן אני משתמשת במכסה שיש לי בבית בגודל המתאים.
הסיר מגיע עם חוברת מתכונים חביבה, וזה גם בונוס נעים כשפותחים אריזות סירים.
שני הסירים מתאימים לבישול על כיריים, כולל אינדוקציה, מתאימים לתנור, וכמובן למדיח.


מתכון לקדירת בשר, פטריות וירקות שורש


אז מה צריך?

1.300 ק"ג בשר כתף 5 חתוך לקוביות (או כל בשר אחר שמתאים לבישול קדירה ארוך)
בצל אחד קצוץ (אני קוצצת במאסטר סלייסר, פה השתמשתי בסלייסר הידני, אבל עכשיו יש גם חשמלי שהוא להיט, הגיע אלי כמה ימים אחרי שהכנתי את המנה הזו)
8 פטריות חתוכות (אני שמתי עירוב של שמפיניון ופורטבלו, אבל גם כל סוג בנפרד יתאים, וגם אותם קצצתי במאסטר סלייסר, אבל אפשר לחתוך כמובן ידנית, בכל גודל שאוהבים)
2 גזרים חתוכים לעיגולים
2 גבעולי סלרי חתוכים
3 כפות רסק עגבניות
4 שיני שום (השתמשתי בכותש השום החדש שלי, שמאפשר לכתוש בלי לקלף, הוא מעולה ממש,  מבית חברת Zyliss השוויצרית, שיש לה מוצרים נהדרים - להשיג ברשת דומו)
חצי פלפל צ'ילי חתוך
עלי טימין טריים
כפית כורכום
כפית גדושה פפריקה בשמן
מלח ופלפל גרוס לפי הטעם(תתחילו בכפית מלח שטוחה וחצי כפית פלפל שחור גרוס)
כף סוכר
3 פלפל אנגלי
2 עלי דפנה
שמן
ומלא אהבה :)

הוראות הכנה:


שוטפים את קוביות הבשר ומייבשים עם נייר ניגוב.
שמים שמן בשני הסירים ומחממים.
מתחילים עם צריבת הבשר. מניחים את הבשר בסוטאז' בשכבה אחת, וצורבים משני הצדדים.
בסיר הנמוך יותר (אפשר כמובן גם במחבת גדולה) שמים את הבצל הקצוץ, מטגנים עד להזהבה.
מוסיפים את הגזר והסלרי. מערבבים.
כשמתרכך, מוסיפים את הפטריות, מערבבים שוב למשך 3 דקות, מוסיפים את השום הכתוש.
מוסיפים את הכורכום, הפפריקה ומלח+פלפל.
מערבבים היטב ומחכים עד שהתערובת תיהפך אחידה ונימוחה.
אחרי שצרבנו את הבשר משני צדדיו, מוסיפים לו מים עד חצי גובה הבשר. מוסיפים את רסק העגבניות, פלפל צ'ילי, עלי דפנה, פלפל אנגלי, טימין, וסוכר.
מערבבים וסוגרים את הסיר, ומעבירים לאש קטנה-בינונית, כזו שנותנת רתיחה עדינה בבישול).
אחרי כשעה טועמים ומתקנים תיבול (בשלב הזה הוספתי את המלח הנדרש).
ממשיכים לבשל עוד כשעתיים עד שהבשר רך.
מקשטים עם עלי כוסברה או פטרוזיליה ומגישים :)


בתיאבון!!!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)

השייקר שעשה אותי מאושרת. נינג'ה אמיתי! וגם: מתכון לאייס מוקה.

כשהחגים מגיעים, יש המון אירועים שקשורים לכלי בית, סירים, ומוצרים למטבח. בולטים מוצרי החשמל הקטנים, שהופכים כל בית למסעדה קטנה. אם פעם בשביל שייק טוב היינו צריכים בלנדר מטורף ואימתני, שיכתוש את הקרח בקלות, היום כבר אפשר בקלות להכין שייק מופלא בבית. כן, כן, גם עם פירות וירקות קשים. אני פה בשביל לספר לכם כמה אני מאושרת מהיום שהחמוד הזה, נינג'ה איי קיו, אצלי בבית. ואני באמת מאושרת. הפכתי לפריקית של שייקים. כבר כמה ימים אני שותה שייקים במגוון וריאציות. חלקם בריאים יותר, חלקם פירותיים יותר, וחלקם באמצע. מה שבטוח - אני נהנית משייק מופלא בפחות מדקה הכנה. זה מה שלוקח לנינג'ה הזה.

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים.