דילוג לתוכן הראשי

חגיגת בשרים אצל השף מריאנו שיינקמן - דרום אמריקה בצלחת!


מריאנו שיינקמן - קייטרינג בשרים דרום אמריקאי
בשר זה עונג.
בשר שמכינים על אש גלויה זה בכלל עונג.
בשר שמכין שף דרום אמריקאי על אש גלויה זה כבר בכלל עונג ענק.
מריאנו שיינקמן - קייטרינג בשרים דרום אמריקאי
נפגשנו בחדרה בחצר ביתו של השף מריאנו שיינקמן לארוחת בשרים מטורפת, שכללה נתחים שלמים והמון סוגי בשר שכולו נצלה על אש וגחלים, כיאה לדרום אמריקאי, שמבין איך בשר צריך להיות ולהיראות.
למריאנו יש קייטרינג דרום אמריקאי, שבו הוא עושה אירועי קונספט עמוסי בשר, במיוחד לקרניבורים כמוני.
במקרה הספציפי זו היתה ארוחה אצלו בחצר, ערב קונספט בביתו, שהוא עושה מדי פעם, לצלילי גרגרנות האורחים, שרובם ככולם, איך לא, קרניבורים :)
הארוחה נמשכה כמה שעות, ואלו היו שעות של טעמים, גחלים, בשר, הומור דרום אמריקאי, ואהממ... עוד בשר. ועוד קצת. 
פתחנו עם אמפנדס משגעים, בשריים/צמחוניים.
אמפנדס בשר - כיסוני בצק ממולא בבשר טחון, עשבי תיבול, בצל מטוגן, ביצה קשה וזיתים.
אמפנדס עוף - כיסוני בצק ממולא חתיכות עוף אפוי, עם בצל צלוי ובשמל, חלב שקדים.
אמפנדס צמחוני - כיסוני בצק ממולא גרגירי תירס, קרם תירס, בצל ירוק, בצל צלוי.
באופן אישי הכי אהבתי את הטעמים של כיסוני העוף, יכולתי לחסל 10 כאלו (אולי גם באמת חיסלתי).
למנה ראשונה הונחה על השולחן צלחת ענקית של חומוס דרום אמריקאי עם גרגירי שעועית שחורה, הספיישל של השף מריאנו. 
אבל עזבו את החומוס, כי עליו הונחו נתחי בריסקט (פידלוט, יבוא היישר מארגנטינה), שהושרו 24 שעות ברוטב יין, ונצלו 12 שעות. אוי, זה היה כל כך טעים. 

ואז בא האסאדו! אין דרום אמריקה בלי אסאדו :)
מריאנו שיינקמן - קייטרינג בשרים
תנו לי רגע להסביר עוד משהו קטן:
אסאדו זו בכלל שיטת הצלייה, אבל הישראלים, כמו הישראלים, הפכו את ה"אסאדו" לשם של נתח (קשתית, או שפונדרה, או מס. 9, אם בא לכם). נו, טוב, אז שיהיה נתח אסאדו שנצלה בשיטת אסאדו :)
אסאדו פידלוט בצלייה של 12 שעות על גריל ארגנטינאי


פיג'ואדה ברזילאית - תבשיל ברזילאי על בסיס שעועית שחורה, עם נקניקיות צוריסוס בעבודת יד.
מריאנו שיינקמן - קייטרינג בשרים
כמובן שלא ויתרתי על נקניקיות הצ'וריסוס, שהיו חריפות ומעולות, בדיוק כמו שאני אוהבת.
מריאנו שיינקמן - קייטרינג בשרים
המשכנו עם פריים ריב על עצם בצליה של 4 שעות, עם צ'ימיצ'ורי ביתי נהדר, עם מנת צד של תפוחי אדמה מעוכים ואפויים יחד עם בצלים שלמים מקורמלים, בטטה ועגבניות מיובשות.



תגידו לי אתם, זה לא מטורף????
מנה רביעית – חזה אווז
חזה אווז על פלאנצ'ת ברזל שמונחת על גחלים, עם פְלָמְבֶּה של קשאסה.
מ ט ו ר ף כמה שזה היה מושלם!



אהממ, בטח חלקכם לא יודעים מה אומר המונח "פלמבה", אז אני גם אהיה יעילה ואסביר:
פְלָמְבֶּה (מצרפתית: Flambé, בעברית: שלהוב אלכוהול) היא שיטת בישול במסגרתה מוסף אלכוהול למאכל חם, דבר הגורם לאלכוהול להידלק ולבעור, ולטעמו של המזון להשתנות. 
מוזמנים לצפות ביופי הזה:

ומה זה קשאסה? זה קל. מכירים קאפיריניה? קאפיריניה (בפורטוגזית: Caipirinha) הוא קוקטייל ברזילאי המוכר רשמית על ידי איגוד הברמנים הבינלאומי המורכב מקשאסה, ליים, סוכר לבן וקרח כתוש. בברזיל, המשקה מוגש ברוב המסעדות ונחשב למשקה הלאומי של ברזיל. 
בקיצור, הקשאסה הוא המשקה הלאומי של ברזיל :)
מנת חזה האווז היתה הצגה בפני עצמה. חזה האווז נצלה על פלנצ'ת גריל מעל פחמים, ועלה באש בעזרת ויסקי. והטעם? משובח במיוחד! 
ספריבס טלה - בתלייה על מדורה, עם רוטב לימון, סלאן ושאטה


מריאנו מלהטט סביב נתחי הבשר כמשהו שנראה כמו אומנות, רק לא בצבע, אלא באש.

לא כל אחד יודע להתעסק עם בשרים בכזו מומחיות כמו שף דרום אמריקאי. בשר זה המומחיות שלהם, זו האהבה שלהם, ואלו הטעמים שעליהם הם גדלים מילדות. אפשר לראות שמריאנו שיינקמן אוהב את הבשרים שלו, לא?
לקינוח הייתי מסתפקת בשקדי עגל, למשל, אבל מריאנו לא ויתר על המתוק, והגיש לנו פלאן ארגנטינאי, שנחשב לקינוח הכי עממי בארגנטינה. הוגש עם מרנג, קרם פסיפלורה, גנאש שוקולד-ויסקי ורוטב פירות יער.


איך אני אסכם את הארוחה המדהימה הזו?
אהה, כבר סיכמתי בתחילת הכתבה.
עונג.
פשוט עונג. 
ואם בא לכם גם להנות מארוחה כזו, מוזמנים לבקר בפייסבוק של מריאנו שיינקמן, שף דרום אמריקאי, איש מקסים ומצחיק, ומומחה לבשר.
ואם יש לכם אירוע, והאורחים שלכם אוהבים בשר לפחות כמוני, מריאנו שיינקמן הוא כתובת נהדרת לכל אירוע. 


קצת על מריאנו שיינקמן:
שף מריאנו שיינקמן נשוי ואב ל-3 ילדים, עלה בשנת 2002 לארץ, עם שני תארים ביד וניסיון בתחום הפרסום. 
במרכז קליטה הכיר את אשתו ממוצא ברזילאי ונוצר קליק זוגי, כזה שמחבר בין תרבויות ומתמזג לשפה קולינרית דרום אמריקאית עשירה. מראינו סיפר שעוד מילדותו כל ארוחה משפחתית היתה הרבה מעבר לאוכל. זו היתה חוויה עמוסת אורחים ושופעת מאכלים, כשהוא לקח באירוח ובבישול חלק פעיל.
"אז עוד לא עלה בדעתי כי יום אחד תחביב חיי יהפוך למקצוע שלי", הוא סיכם.
מה שהתחיל כחגיגת בשרים פרטית בחצר ביתם לכ-100 אנשים, התגלגל מפה לאוזן והפך עד מהרה לפרנסתם. 
לאחר התמקצעות במסעדות מובילות בארץ ואירועי קונספט ביקבים במהלך כעשור, מריאנו החליט לפתוח קייטרינג בוטיק ולצאת לדרך חדשה כשף עצמאי.
הקייטרינג מופעל כיום ללקוחות פרטיים ועסקיים ברחבי הארץ, מפעיל צוותים באירועי ענק ומקים מטבחים בשטח.
באמתחתו רזומה הכנה של מעל 100 סוגי מנות דרום אמריקאיות, מתוכן ניתן לבחור ולהרכיב את התפריט בהתאמה לקונספטים המשתנים ובהתאם לצרכי הלקוחות, מארוחת שף גורמה פרטית ל-10 איש ועד לאירועי אסדו בשרים ל-500 איש, קיימת אפשרות גם לארוחות טבעוניות או ללא גלוטן.
בנוסף מקיים השף מריאנו שיינקמן סדנאות גסטרונומיה שונות מהמטבח הדרום אמריקאי.
מריאנו מתמחה בשיטת הבישול למגוון מנותיו ב-open fire, כלומר על אש גלויה וגחלים לוחשות, ללא שימוש בגז או חשמל.
ובינינו, מה יותר טעים מבשר על אש גלויה וגחלים לוחשות ובוערות?







***ורגע על ענייניי זכויות יוצרים:
כל התכנים (תמונות ותוכן מקורי) המופיעים באתר מוגנים בזכויות יוצרים ונמצאים בבעלותה של שונית וייס © 
אין להעתיק, להפיץ, לשכפל, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי כל חלק מן הנל בלא קבלת הסכמתה של המחברת בכתב ומראש. הכותבת אינה אחראית בשום מקרה ואופן לשימוש שנעשה במידע המצוי באתר, להמלצות או למקומות המדווחים באתר. הכותבת לא תהיה אחראית לשום נזק ישיר או עקיף שייגרם למבקר כתוצאה משימוש ו/או הסתמכות על המידע שמופיע באתר או באתרים המקושרים שאליהם הגיע המבקר באתר. 
יש לראות את המידע המופיע באתר כהמלצה וכמידע עזר בלבד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)