דילוג לתוכן הראשי

קנסאי - אסייאתית נהדרת וכשרה הגיעה לתל אביב, והסושי? תענוג. kansai

 

בלב מרכז העסקים התל אביבי ברחוב יגאל אלון, ממוקמת מסעדת קנסאי האסיאתית.
באחד מהערבים התיישבנו במסעדה, כשהניחוחות האסייאתים עוררו את בלוטות הטעם שלנו, ונשאבנו לתוך ארוחה בסגנון שאני אוהבת: גיוזה, סלטים אסיאתיים, מוקפצים, ואיך אפשר בלי סושי, שהוא המאכל המושלם בערך.
פתחנו עם קוקטייל חביב, שישר זיהיתי שהוא אחד מהקוקטיילים של ספייסהאוס שנמצאים אצלי לפעמים בבית, במיוחד כשאני מארחת ואין לי חשק לשקשק.
לפתיח, כדי לחמם את הגרון, הוגש מרק טום יאם, שהיה טעים וחריף כראוי, רק מעט פחות מוצלח בגרסת הצלחות. בעיניי, זה לא פחות חשוב, קצת עלי כוסברה מלמעלה היו משפרים את הנראות, לפחות בעיניי. ומצד שני - שוב, הוא היה טעים.
סלט פלמינגו- אטריות שעועית, מלפפון, גזר, אצות וואקמה, עלי נענע, בוטנים מסוכרים שלמים, ברוטב וינגרט שומשום- סלט נפלא, היה לי מאד טעים. יכולתי לאכול ממנו בלי סוף.
סלט עוף יפני- רצועות עוף דקיקות, כרוב לבן, חסה, מלפפון, צנוניות, סלק, בצלי שאלוט קרספי, עלי כוסברה ונענע, שקדים קלויים ברוטב ויניגרט קארי אדום
סלט קנסאי- חסה, מלפפון, גזר, בצל סגול, סלק ונענע ברוטב טחינה יפנית ופקאן סיני.
סלט פרשי וכיפי, ואין מה לעשות, פקאן סיני זה החיים!
סלט פאפאיה ירוקה- פאפאיה, מלפפון, עגבניות שרי, צנוניות אדומות, עלי נענע, בוטנים גרוסים, ברוטב דקלים וליים פיקנטי.
סלט פאפאיה הוא אחד מהסלטים החביבים עלי. הוא תמיד נע בין מגוון טעמים שמשתלבים נפלא יחד. החריפות, החמיצות, המתיקות העדינה, הפאפאיה המעוכה והבוטנים - שילוב משגע של טעמים ומרקמים.
למנות פתיחה הוגשו ה"מטוגנים", או הבצקים הממולאים שאני כל כך אוהבת. 
גיוזה בשני טעמים - ירקות ועוף. שני הסוגים היו טובים.
והיה גם אגרול ממולא בירקות. אחחח, אגרול. אני אספר לכם סיפור נוסטלגי, מהימים שבהן האוכל האסיאתי רק הגיע לארץ, ואני הייתי נערה צעירה שהתאהבה באגרול. מדי יום בצהריים הייתי ניגשת למסעדה סינית בסביבת הקאמרי הישן בדיזינגוף, ומזמינה אגרול שהגיע עם רוטב אדום זרחני במיוחד. זהו, אין פואנטה חוץ מזה שאני מטורפת על אגרול ונהנתי מכל ביס ממנו, והוא הוגש עם רוטב צ'ילי וסאקה, שהיה מעולה, גם אם היום אני אוכלת פחות מטוגנים בשמן עמוק.


ואז הגיע הסושי.
כל הרולים שהגיעו התאפיינו בדגה טרייה, וזה בעצם הכי חשוב בסושי או בסשימי. 
אהה, וגם האורז, שהיה דביק ומתקתק במידה הנכונה.
בסופו של דבר סושי הוא אוסף אין סופי של וריאציות וטעם אישי, אבל כל אחד מהרולים שטעמנו היה טעים, טרי, ומוצלח.
*שאיזו רול- סלמון גריל, מלפפון במעטפת אבוקדו וציפ'ס סלק. 
*צ'ה רול- אבוקדו, מלפפון, שומשום שחור, תערובת של סביצ'ה סלמון ואבוקדו, מיץ לימון. 
*סטורו טונה רול- ספייסי טונה אדומה פיקנטית, בצל ירוק, אבוקדו, במעטפת אבוקדו.
*טורו רול- טונה אדומה, בס, מלפפון במעטפת סלמון ואבוקדו. 
*אוסגי רול- סלמון, בטטה, בצל ירוק, במעטפת סלמון ואבוקדו, רוטב טריאקי ושקדים קלויים.
*קאסמוי רול- סלמון, אבוקדו, בצל ירוק, במעטפת טונה אדומה, פלפל צילי ורוטב לימון. 
סשימי סלמון, סשימי טונה אדומה ,סשימי בס לבן - כיף גדול לאכול דגים טריים אז איז.
ולחשוב שלפני כמה שנים בכלל לא אהבתי סושי. היום אני מוכנה לאכול על בסיס יומי, ושוב, בתנאי שהוא עשוי טוב.






בשלב הזה כבר הייתי מפוצצת להפליא, ויצאו מנות ווק ומוקפצים, שאותן בקושי טעמתי. 
צ'יקן טמפורה קשיו
עוף בטמפורה, בצל, גמבה אדומה, זוקיני, פטריות שמפניון, כוסברה, קשיו ברוטב צ'ילי ותמר הינדי, לצד אורז חביתה ובצל ירוק
צ'זה בקר וחצילים
רצועות בקר, פטריות, בצל לבן, חצילים, עלי כוסברה, פלפל צילי אדום ברוטב תמרינדי וקרמל סויה, לצד אורז מאודה.
קאי גרין קארי עוף
(לבחירה בין טופו /עוף/בקר/סלמון בפנקו)
אטריות חיטה, בצל לבן, ג'ינג'ר ושום, שעועית ירוקה, קישואים, גמבה אדומה, עלי תרד, בוטנים גרוסים ברוטב חלב קוקוס וקארי ירוק. אני מאד אוהבת מנות קארי, אז לא התאפקתי וטעמתי גם מהמנה הנהדרת הזו. טעים טעים, ופיקנטי כמו שאני אוהבת. מנות קארי הן הפייבוריט שלי.
תאי נודלס בקר- אטריות חיטה, ג'ינג'ר ושום, בצל לבן, גזר, כרוב לבן, נבטים סיניים בוטנים גרוסים, ברוטב וואן סאן
המנה הפחות מוצלחת מהמוקפצים בעיניי היתה דווקא מנת הפאד תאי, שהיתה עמוסה בגזר, עד שלא ראו שום דבר מעבר.
כמובן שהערנו לשף על הנדיבות של הגזר, אבל נקסט טיים, הרבה פחות, וגם עדיף ג'וליאנים. מכיוון שהבת שלי מאד אוהבת פאד תאי, נחזור בהזדמנות לבדוק האם המנה שופרה, מבחינת הטעם היא היתה טובה.
בגזרת הקינוחים, אין לי הרבה מה להגיד. המסעדה כשרה, מה שאומר שהקינוחים בה פרווה.
אני וקינוחי פרווה פחות חברים, ובכיף אני מוותרת על הסוכר והקלוריות כשמדובר בפרווה, אלא אם זה סורבה שווה, או משהו שבאמת שווה להרוס בשבילו דיאטה :)
הקינוחים מגיעים בצנצנות, ולי, באופן אישי, היה חסר משהו חם לסיום הארוחה, כמו הפוך או תה טוב. 
ממליצה לקנסאי להוסיף חליטות תה תאילנדיות/אחרות, כיף לסיים ארוחה עם משקה חם, וזה לגמרי לא פוגע בכשרות, וגם לא מעמיס על המטבח, כשאין צורך בבריסטה.
קנסאי מספקים מגשי אירוח והזמנות לאירועים, ויש גם "סושי להריוניות", שזה לא פחות חשוב.
היה ערב טעים, נעים, בחברה טובה, עם אווירה טובה, ועם שף טל אלמליח, שף צעיר ומוכשר, שגם עושה אירועי "שף עד הבית". מומלץ ושווה. 


מסעדת קנסאי 

יגאל אלון 96, תל אביב
טלפון:
*6964 
03-6027707
שעות פתיחה:
א' - ה' 11:00-23:00
ו' - סגור
מוצ״ש - חצי שעה מצאת שבת - 23:00




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)