דילוג לתוכן הראשי

גליליון. מלון שווה בצפון, שוק אוכל ענק, ומתחם תיירות חדש ומשגע! galilion




כולנו אוהבים את הצפון.
באמת, נראה לי שאין מקום בארץ שהישראלים אוהבים לבלות בו יותר מצפון הארץ.
הירוק, הקירבה היחסית למרכז (חצי הדרך לאילת), והשלווה הכ"כ אחרת, שלא קרובה להמולת המרכז.
אז כן, אני אוהבת את הצפון. כביש 90 הוא כביש שבו עוברים כ-5 מיליון רכבים בשנה!! לא אני אמרתי, הלמ"ס דאג לנתונים :)
ותכל'ס, באזור אין הרבה אטרקציות. יש את אגמון החולה המשגע, במיוחד בתקופת החורף כשעשרות אלפי עגורים נודדים ונותנים חוויה כ"כ מיוחדת. 
יש קייקים, ועוד קייקים, וטרקטורונים, ואפילו סאגווי על שפת החצבאני, אבל ההיצע לא גדול ביחס לכמות המטיילים.
קבוצת ד.ק.ל בראשותו של איש העסקים חיים אוחיון אחר וקיבוץ כפר גלעדי הבינו את הצורך בפיתוח האזור, והשקיעו כ-200 מיליון ש"ח בהקמת מתחם התיירות הגדול באזור הצפון, המשתרע על פני 90 דונמים.
המתחם נמצא על כביש 90, ממש צמוד לכביש שמוביל לאגמון.
בתוכו נמצאים בית המלון "גליליון", המשלב גם מרכז קונגרסים וספא.
בצמוד אליו "אגמון מרקט", שוק אוכל ענק (שרונה מרקט סטייל), ואטרקציית כדור פורח. 
אטרקציות נהדרות שללא ספק יתרמו לתיירות באזור.
הוזמנתי לחוות את בית המלון "גליליון", ולהיות נוכחת בטקס השקת המתחם.


במלון 120 חדרים וסוויטות, ספא, ומרכז קונגרסים גדול ומרשים לאירוח כנסים ואירועים.
לדברי חיים אוחיון: "הקמת מתחם התיירות הגדול בצפון נובעת מהרצון לענות הן על צרכי תושבי האזור והן על צרכי שלושת מיליוני המטיילים שפוקדים את הגליל העליון מדי שנה, כאשר חצי מיליון מתוכם מגיעים לאגם החולה הצמוד. אין ספק שעל הגליל להפוך לאזור תיירותי בקנה מידה של טוסקנה או פרובנס, והמטרה היא להפוך למוקד התיירות המוביל בגליל, אליו יגיעו מדי יום תושבי האזור וקהל מרחבי הארץ והעולם - מטיילים, נופשים, חובבי קולינאריה ו'פודיז'. חשוב לזכור כי הגליל מושך אליו תיירים בכל חודשי השנה, גם בחורף, ואנו צופים כי מלון 'גליליון' ו'אגמון מרקט' יהפכו עבורם למוקד עלייה לרגל".
בית המלון במתחם, אשר תוכנן כאתר ריזורט, כולל 120 חדרים וסוויטות המעוצבים בסגנון גלילי, ולכל אחד מהם מרפסת המשקיפה אל נופי עמק החולה, החרמון, הגליל והגולן.
החדרים נוחים, מאובזרים, ו... חדשים :) אין כמו מלון חדש ומבריק.

היינו באגף העגורים, כשהעגורים הם בכלל מוטיב חוזר במלון, וגם על גבי קירות חדר האמבטיה.


טוב, אין עוד מקום בארץ עם כמות כזו של עגורים, ואחד מהדברים שמקווים שיקרה אחרי פתיחת המתחם כולו, הוא לתנועת צפרים מהעולם, כי האגמון הוא מקור בלתי נדלה של אושר עבורם.
מכיוון שהיינו בקיץ, שבו העגורים נודדים למקומות אחרים, יצאנו לספארי לילה באגמון. אפשר להזמין ספארי לילה, ואני מבטיחה לכם: זו חוויה מאד מאד מיוחדת!
קיבלנו משקפות, נסענו בעגלת המסתור, וצפינו בחיות הלילה השונות. ציפורים מיוחדות, תנשמת, וחתול ביצות. גם צפרדעים ראינו. מרתק, עולם הלילה באגמון.

ואני? חוזרת בחורף בשביל העגורים :)
נחזור למלון :)
הריזורט מציע בריכה מרכזית, מגוון מסעדות, מתחם ספא, חדר כושר ועוד.



מרכז הספא במתחם מכיל 8 חדרי טיפולים. הטיפול שעברתי היה מושלם. מטפלת מעולה, מתחם שקט ואיכותי.
המתקנים כוללים חמאם טורקי גדול וחדיש
סאונה יבשה
וגם מכון קוסמטיקה וחדר התרגעות שצופה אל הנוף הגלילי. זה הכי לנשמה :)
יותר מכל אני מחכה שיפתח שוק האוכל - "אגמון מרקט".
ביקרנו במתחם השוק שנמצא בשלבי בניה (ועתיד להיפתח באזור החגים).
השוק מקורה, ומשתרע על 4,000 מ"ר. הוא צפוי להכיל כ-50 מסעדות, דוכנים וחנויות. 
התמהיל הקולינארי של אגמון מרקט יורכב הן מתוצרת גלילית והן מדוכני שפים תל-אביביים מוכרים. הוא תוכנן ונבנה בהשראת שווקי אוכל מצליחים ברחבי העולם, כגון "בורו מרקט" בלונדון, שוק צ'לסי בניו-יורק ו"לה בוקריה" בברצלונה, ויהיה פתוח 7 ימים בשבוע, מהשעה 8:30 בבוקר ועד לשעה 21:00 בערב. תודו שזה תענוג צפוני חדש, שהיה מאד חסר באזור שבו ההצע הקולינרי מסתכם במסעדה אחת טובה, בערך :)
המטרות העיקריות בהשקת השוק הן מצד אחד, להציע ל-3 מיליון המטיילים את מגוון התוצרת הקולינארית של אזור הגליל, החל מגבינות, דרך יינות, תבלינים וצמחים וכלה במאפים, ומצד שני להעניק ל-85 אלף תושבי האזור, ולתושבי הצפון בכלל, את האפשרות לטעום מפרי יצירתם של השפים הגדולים בארץ, אשר פעילים בעיקר באזור תל-אביב, ע"י הקמת דוכני מזון בראשותם. 
ואם באוכל עסקינן, הרי שחשוב להזכיר את המטבח המעולה של גליליון.
מאד נהנתי מהרמה הקולינארית במלון. לזה קוראים: "ניתן לתמונות לדבר".









צוות מטבח מעולה - קונדיטורית נהדרת ושף מוצלח - הם המפתח לחדר אוכל שעושה כיף לחזור אליו. 
אני עדיין רוצה את המתכון לעוגת הגבינה מארוחת הבוקר :)


מסקנה: אם אתם יודעים שיש לכם איזה תכנון לכנס קרוב - כדאי. תמליצו על אולם הכנסים של גליליון,  יהיה לכם אחלה בילוי מלבד הבירבורים :)
במרכז הכנסים והאירועים של "גליליון" ניתן לקיים אירועים פרטיים ועסקיים, כנסים ומופעים בתצורות שונות לקהל של עד כ-600 אנשים. 
המבנה הייחודי של המרכז, המציע טכנולוגיות חדשניות של מערכות אודיו וידיאו מתקדמות ומסכי LED פנימיים וחיצוניים, מאפשר קיום של 6 אירועים בעת ובעונה אחת (!)

וכן, אני יודעת שעשיתי לכם חשק. התמחור - לא מהזולים, אבל ברגע שיפתח שוק האוכל, ואטרקציית הכדור הפורח תתנוסס ותשקיף על נופי הצפון היפים מגובה 150 מטר - המחיר יצדיק את החוויה הכללית. 
עוד כמה תמונות מהמלון, ויאללה. אתם יכולים כבר להזמין. 
זה ללא ספק מלון מעולה בגליל העליון, אולי המלון הטוב ביותר בצפון. 



גליליון ואגמון מרקט - מתחם התיירות הגדול בצפון
כביש 90 (סמוך לאגמון החולה)
טלפון להזמנות: 04-3741188

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)