דילוג לתוכן הראשי

סוסים למכירה - מי לא רוצה סוס משלו? סוסי טנסי - למבינים ויכולים :)



רכיבה על סוסים? אני? אהמממ...
אני וחיות זה לא תמיד הולך. אני מודה: אני די פחדנית מכל מה שמוגדר "חיה". אפילו מחתולים אני די מפחדת. שלא ישרטו אותי חלילה.
פעם, כשהייתי בת שש בערך, הכלב שלי נשך לי את האצבע. מאז אני נזהרת.
כשהזמינו אותי לחוות מורשת הטנסי, חוות סוסים שיעודה מכירת סוסים לאלו שיכולים להרשות לעצמם לתחזק ולהחזיק סוס שכזה, קצת פחדתי. אני? על סוס? מלחיץ.
מצד שני, הזדמנויות להרגיש "ריץ' גירל", לא מפספסים :)
הבת שלי, לעומת זאת, מאד התלהבה.
ובואו נודה, בהכי אמיתי שלכם: מי לא רוצה מדי פעם להרגיש אלפיון עליון?
נסענו לכיוון כפר נטר, מושב בשרון (לא רחוק מנתניה), כדי לחוות רכיבה על סוסי טנסי. 
כשהגעתי לחוות הסוסים המפוארת, נדהמתי מהמרחבים, מהגודל, ובמיוחד מהסוסים האצילים. 



 השולחן היה עמוס בתקרובת, כיאה למקום שבו מבקר האלפיון העליון. שתינו יין, אכלנו גבינות, כריכים ומאפים, ועוגות גם :) 



רון, בעל החווה, נתן לנו רקע ומידע על החווה, הסוסים, הטיפול בהם. 
"זו אינה חווה ללימוד רכיבה", הוא הסביר. "החווה היא בעצם בית גידול, שעוסק בטיפוח וגידול סוסים מגיל צעיר ועד לבגרות, כדי שאנשים שרוצים סוס איכותי ומטופל יוכלו לקבל אותו אחרי שגודל בתנאים הכי טובים שיש".
חוות מורשת הטנסי הנה חווה ייחודית מסוגה בארץ לגידול ולשיווק סוסים מגזע Tennessee Walking horses.
החווה הוקמה לפני כ- 10 שנים בכפר נטר באזור השרון כשהרעיון היה הקמת בית גידול בישראל לסוסי מורשת הטנסי, המהווים את השילוב האמיתי והנכון בין טיולים לבין עבודה. 
את החווה מנהלת טל קרן, שרכיבת סוסים זה עיסוקה מאז הייתה צעירה, אך בעיקר זוהי אהבתה הגדולה. 
היא יושבת בגאון על הסוס, והוא? כאילו מחכה שהיא תדבר אליו, בתנועותיה המיוחדות והכל כך אלגנטיות. 

מקורם של סוסים מיוחדים וייחודיים אלה הינם קווי דם עתיקים ונדירים אשר השתמרו בחוות פרטיות של חוואים אמריקאים המגדלים את סוסי מורשת הטנסי למעלה ממאה שנה.
סוסי מורשת הטנסי מתאפיינים באתלטיות, חוזק וסיבולת גבוהה, נוחות, יציבות ועוצמה בשילוב אופי רגוע ונעים, מגוון צעדים רחב ומראה אצילי וייצוגי במיוחד. 
הסוסים המורבעים בחווה בעלי אופי נוח ואינטליגנציה גבוהה, מפגינים נכונות ומסירות רבה לרוכב בביטחון ובבטיחות בכל המקצבים בהם נע הסוס.
בית הגידול משתרע על פני כ-30 דונם, ומנוהל ביד רמה על ידי צוות מקצועי ומהימן אשר נבחר בקפידה.
כמו כן, אנשי החווה מיומנים בהתאמה מדויקת של הסוס הנכון ביותר לצרכי הרוכב וזאת כי שההתאמה ביניהם תהיה חווייתית ומושלמת. 
הסוסים נולדים, גדלים, מטופחים ומטופלים בחווה במשך 3 שנים אינטנסיביות המצריכות השקעה מרבית בטיפול ואימון יומיומי, חיסונים ותנאים אופטימליים ביותר על מנת לגדל את הסוס/ה כחיית מחמד אשר יש לה אמון באדם ולא כחיית עדר הרואה באדם נטע זר.
בית הגידול מאפשר גם לקיים רכיבות התאמה אישיות הכוללות כ-10 מפגשים פרטניים בהם הרוכב ילווה במאמנת צמודה לאורך כל התהליך, גם במידה ואין לו ידע מקדים ברכיבה, או בעולמות התוכן של הסוסים. הגיל המינימלי בו ניתן להתחיל לרכוב הינו גיל 8 לערך. 
כיום,קיימת חשיבות רבה לביצוע אבחנה בגזע הטנסי :
מצד אחד של הסקאלה סוסי מורשת הטנסי שמקורם הינו קווי דם עתיקים, מיוחדים ונדירים המציגים צעד מובנה הגדלים בבית הגידול, מאומנים ומוצעים למכירה, ומהצד השני קווי דם מודרניים המוצגים במגרש.
בשנות ה- 60 החל תחום התצוגות biglick לתפוס תאוצה ובשל אופיו הטוב של גזע זה החלו לאמן אינטנסיבית את הסוסים לצורך אימון כסוסי ביגליק ולהפעיל עליהם כוח אגרסיבי המוביל לפציעתם המכוונת. 
סוסי התצוגה נראים שונה, מתנהגים שונה ומרביתם אינם רוכבים כלל מחוץ למגרש סגור ואינם כשירים לטיולים בשטח. 
על כן, בעת רכישת סוס מגזע טנסי חשוב להבין מאיזה קווי דם הוא מגיע, על מנת לקבל את התמורה הטובה ביותר ולא לרכוש מתוך טעות וחוסר הבנה סוס תצוגה אשר לא יוכל לטייל בשטח ולא יוכל לשמש למטרה לה הוא נרכש– רכיבה בשטח לעיתים אתגרית לעיתים מהנה אולם תמיד בטוחה!
בחוות מורשת הטנסי ניתן להתרשם מההיצע הרחב של עשרות סוסי מורשת הטנסי גזעיים-זכרים מסורסים, נקבות, סייחים וסייחות באתר האינטרנט והן בחווה, בתיאום פגישה מראש.
נחזור לרגע לרכיבה שלנו?
טל הובילה אותנו בבטיחות ובביטחון. 
הדרכה קצרה, ואנחנו על הסוס :)


לאחר סיבוב קצר בחווה עצמה, יצאנו לסיבוב במושב. רכבנו כשעה, ונהנינו מכל רגע. 
דניאל רכבה כאילו זו רכיבתה העשירית, אני הייתי פחות מוצלחת, אבל סוסי הטנסי כל כך נוחים באופיים, כך שעדיין לרגע לא ביקשתי לרדת, ושרדתי את הרכיבה בהנאה גדולה. 
הסוסים רגועים, ממושמעים מאד, וניכר שיד אוהבת מטפלת בהם, והם, מצידם, מחזירים אהבה.
כשסיימנו את הרכיבה, וישבנו להירגע ולנוח טיפה, החלה השקיעה, ומחזה מרהיב של סוסי טנסי אצילים ושקיעה מרהיבה הרחיב לי את הלב. 
שתיתי את האספרסו שלי, ונכנסתי למוד "אחלה פתיחה לסופ"ש".
נטולת כושר שכמותי, ביליתי את הערב במנוחה, וגיליתי שיש שרירים שמזמן לא הפעלתי. 
ואולי הגיע הזמן ללכת לחוג רכיבה, כי האמת? היה לי ממש "גוד טיים" בחוות מורשת הטנסי, וקצת אימון לשרירים "מתים" אף פעם לא מזיק :)
אז אם אתם קהל היעד, תנו קפיצה. אני לא קהל היעד, אבל בהחלט לא הייתי מתנגדת להיות. מצד שני, לימדו אותי לשמוח בחלקי, להנות מזה שאני קמה בבוקר, ויכולה לפתוח עיניים ולראות את סוסי הטנסי והשקיעה, ולהגיד "תודה על היכולת לראות את העולם היפה הזה".
ובחוות מורשת הטנסי, הוא באמת יפה.



חוות מורשת הטנסי

כתובת:  ההדרים 46, כפר נטר
טלפון: 072-3932454

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)