דילוג לתוכן הראשי

טאטאמי. אסיאתית חיפאית עם שיק.




"יש לנו הזמנה ליפנית היום", אמרתי לחברתי שאיתה ביליתי יומיים נפלאים בחיפה.
היא, כהרגלה, מייד הגיעה לגוגל, רק כדי לבדוק מה בתפריט.
שתינו לא היינו רעבות מאד, אך אין מצב שאחת מאיתנו תוותר על ארוחת ערב במסעדה יפנית.
כשהבנו שהמסעדה במרחק של כמה דקות הליכה ממלון הבוטיק הנעים ששהינו בו, וילה כרמל, החלטנו להשאיר את הרכב במלון, ולצעוד במורד הכרמל, דרך רחוב מוריה, היישר לקניון כיכר האודיטוריום, שברחבה החיצונית שבמתחם ממוקמת מסעדת טאטאמי.

"טאטאמי" היא מילה יפנית, ומעבר למילה, היא מסורת יפנים ארוכת שנים. 
טאטאמי הן מחצלות קש קלועות המרפדות את חדר המנוחה בבתים ובעסקים היפניים המסורתיים. 
הטאטמי תחום בשני פסי בד, ואמור לתת רוגע ושלווה לשוהים בחדר.
במסורת היפנית רווחת האמונה כי לריצוף הטאטאמי ישנה היכולת להביא להצלחה בעסקים ובחיים.
לא יודעת למה, אף פעם אין לי ציפיות ממסעדות בחיפה. משהו בראש המעט מתנשא של אנשי המרכז עם דגש על סביבת תל אביב, תמיד יחשוב שהמסעדות השוות שמורות רק לנו, ואין עוד מלבדן.
הביקור בטאטאמי שוב הוכיח לי שטעיתי, וגם בצפון הקרוב יש מסעדות מעולות, עם אוכל טעים, שירות בסטייל, אדריכלות שעושה נעים, וכמובן, ניחוח יוקרה.
פתחנו עם קצת אלכוהול. 
אני, כהרגלי, פתחתי עם גוורצטרמינר ספיישל רזרב של ברקן, חברתי בחרה בליקר שרטרז ירוק (chartreuse green).
התפריט בטאטאמי מגוון, ומשלב מנות ממגוון מטבחים, כשכולן על טהרת האוכל האסייתי.
ישנן מנות ממגוון המטבחים האסיאתיים: יפני, סיני, קוריאני, תאילנדי, הודי, אינדונזי וויאטנמי. 
במסעדת 'טאטאמי' קיים מגוון של מנות טבעוניות, צמחוניות ומנות ללא גלוטן, מה שתמיד חשוב בעיניי, במיוחד לאור עליית הטרנדים של "את זה אני לא אוכל", ולא משנה אם זה בשר, גבינות, או חיטה (גלוטן).
כאחת שמשתדלת לאכול ללא גלוטן, מאד נהנתי שהוגש לי "תפריט ללא גלוטן", מה שהקל עלי בבחירת המנות. 
למנה ראשונה פתחנו עם מנה שנקראת "פישוקאטו".
קרפצ'יו פילה מוסר מושרה בוויניגרט ליים וסוכר דקלים, מוגש עם מיונז סלק, אספרגוס, פילה תפוז, סיליקורניה ואפונת ווסאבי.
מנה מעולה, הורגשה טריות הדג, הכל היה מאד רענן ומדויק, וגם הצילחות היה מקסים ומעורר תיאבון.
לעיקריות החלטנו על סושי.
בא לי משהו מעניין, כזה שאני לא אוכלת בכל יום. חזה אווז נראה לי רעיון לא רע לשבור את הקונספט.
רול נאש צ'ו סושי  
אספרגוס, בטטה טמפורה, קנפיו ומיונז יוזו עטופים באצת נורי, אורז ופרוסות דקיקות של חזה אווז בגלייז אוייסטר-סוס, בעיטור בצל ירוק.
הסושי מאד טעים, וכשיש ידיים של סושימן מוצלח בשילוב של חומרי גלם טריים, הסושי תמיד יהיה טעים. 
מנה מיוחדת וטעימה.
מחיר: 54 ש"ח
רול מא יו, פחות אקסטרים, אבל טעים לא פחות.
סלמון, אבוקדו, קנפיו, מיונז דבש יוזו, מעטפת אבוקדו בעיטור של שבבי בטטה, שומשום ורוטב טריאקי סמיך.
בעיניי, כל מה שרשום במנה, צריך להופיע בה. לא יותר ולא פחות. במקרה של הרול הזה, נראה היה שמישהו לא סיים את ההכנה, ועצר רגע לפני שהיא הושלמה. לא נצפו שבבי בטטה, ואף לא רוטב טריאקי סמיך.
אמנם את שבבי הבטטה אני עדיין מחפשת, אבל זה שהם הודרו מהסושי לא מנע ממנו להיות נעים בפה, כזה שעושה חשק לרול נוסף.
מחיר: 42 ש"ח
רגע לפני הקינוחים, החלטנו להזמין תה.
חליטת התה של טאטאמי מעניינת, ורק בשביל החוויה כדאי להזמין את הקנקן היפה הזה. 
קנקן התה מגיע כשבתוכו פקעת תה, שנפתחת לפרח מקסים.
ובערב קריר, אין כיף מכוס תה טובה, וגם יפה, בשילוב של קינוח שוקולדי טעים,
פררו רושה על בסיס דקואז אגוזי לוז, שכבת קרם שוקולד ומוס שוקולד עדין בציפוי שוקולד חלב ואגוזי לוז מסוכרים וקציפת אגוזי לוז.
אמנם לא טעמתי את המנות העיקריות של המסעדה, ועיקר הארוחה שלנו הייתה סושי, אבל אני בהחלט מתכוונת לדגום גם אותן באחד מביקוריי החיפאים העתידיים.
מה שאכלתי היה טרי מאד, וגם ההגשה הייתה מאד יפה לעין.
האוכל היה טעים, ובשורה התחתונה, מה שעושה מסעדה לכזו שרוצים לחזור אליה הם אוכל טרי, טעים ושירות חייכני מסביר פנים, ואת אלו מצאתי בטאטאמי.


שד' הנשיא 134 
כיכר האודיטוריום, חיפה
04-6436688

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)