דילוג לתוכן הראשי

אמנות במושבה בפרדס חנה-כרכור 2023 - אמנות, אוכל, וסדנאות



זו השנה ה-24 שבו מתקיים יריד "אמנות במושבה" בפרדס חנה-כרכור. 
מה מחכה לכם שם? המון! 
120 אמנים מוכשרים מאד, מעל 82 אירועים שמחים, אוכל טעים, שתיה כיפית, והרבה פאן למבוגרים ולילדים!
מה הולך לקרות שם, ומה כדאי לראות? 
יהיו סדנאות אמנות ופעילויות מהנות לכל המשפחה כגון: סדנת רישום מהטבע, סדנת ציור דיוקן, סדנאות כתיבה, סדנת תיפוף, הדפסות רשת, יצירות לילדים ועוד. בנוסף, יתקיימו הופעות מוזיקה, מופעי קרקס וקוסמות, הצגת תיאטרון לילדים של אורנה פורת ועוד. 
במהלך האירוע יוצעו סיורים מרתקים אשר עוברים בין הבתים ומשולבים עם קולינריה מקומית משובחת - בהרשמה מראש.


"אמנות במושבה פרדס חנה -כרכור״ 2023 - הכניסה חופשית!
חמישי-שבת  23-25/3/23
חמישי 10:00- 20:00
שישי: 10:00– 17:00
שבת: 10:00- 20:00 
פרטים נוספים ומידע לגבי האמנים, מיקומים, שעות הפעילויות, הרשמה לסיורים ועוד באתר : pardesart.co.il

אני אתחיל עם מתחם הידית בפרדס חנה, שבו נמצאים כמה מקומות ששווה לבקר בהם, והיה נקודת המוצא שלנו לסיור בסביבה.
בעגלת הקפה שבמתחם, blooms, שתיתי את הקפה הקר שהיה אחד הטובים שטעמתי, אכלתי את מאפיי השמרים המושלמים, שתיתי בירה נפלאה ממבשלה מקומית שבט, ואכלתי צ'יז בורגר נהדר בפוד טראק של גיא בן אשר, guyburger.
ממליצה מאד על ביקור במתחם המקסים הזה, שהוא גם יפה, גם אמנותי בטירוף, ומשלב אמנים מוכשרים שחיים בסביבה, ויוצרים בה. כמות האנשים המוכשרים שראיתי ביום אחד הפתיעה גם אותי, והשאירה אותי עם חשק גדול לחזור ליריד עצמו בסופ"ש הקרוב.  
כמו תמיד, אני אתחיל עם האוכל 🤣
התחנה הראשונה במתחם: 


מאפי השמרים פשוט שווים! לא לוותר עליהם! וגם... הקפה הקר שהם מכינים, מוגש בבקבוק, ומומלץ בחום לאוהבי קפה כמוני ☕️
בעל העגלה, אסף חניה, פתח במתחם גם בית קליה קטן לקפה, וכאחת שיושבת בהרבה עגלות קפה, זו בהחלט שווה וכיפית! 







שימו לכם בווייז את מתחם הידית, ותתחילו את הביקור ביריד בקפה ועוגה, או במשקה מאצ'ה, או בקפה קר ומאפה מלוח, ותזרמו עם האנרגיות הטובות! 
תמשיכו לטייל בין החנויות ומתחמי הסטודיו של האמנים, ואני אספר לכם בקצרה על אלו שנמצאים במתחם:




נעמה מציירת ציורי פרא וציפורים יציבות ונודדות בישראל. ציוריה מצויירים על גבי דיקטים והיא משלבת בין צבעים תעשייתיים לפנדה, עיפרון, גיר ואבקת פחם. הציורים של נעמה מלאים בתנופה וצבע, משחקים בין שליטה לאיבוד שליטה ובשנה האחרונה מתמקדים בהתבוננות בטבע מקומי. ב'אמנות במושבה' תציג נעמה ציורים מקוריים חדשים, וגם הדפסים איכותיים על גבי קנבס ונייר במחירים מיוחדים לאירוע.
שיח גלריה עם האמנית יתקיים ביום שישי בשעה 09:30. 



מינדה יוצרת בקרמיקה כלים שימושיים עם נשמה, תוך שימוש רחב בפורצלן ובעיטורים של כחול ולבן בהשראת מוטיבים מעולם הטקסטיל.
ב'אמנות במושבה' מינדה תציג כלי אוכל מעוצבים, שישדרגו כל שולחן, גם את שולחן הפסח שלכם.



מאיה בן כהן, בעלת המותג MAYKO, היא מעצבת תיקים יפים ופונקציונלים לנשים וגברים, ומייצרת כחול לבן. התיקים שלה מעוצבים בקו נקי ואלגנטי עם דגש על פרקטיות ושימוש בחומרים איכותיים. למאיה שתי קולקציות – תיקי עור לנשים וקולקציה חדשה של תיקי קנבס Unisex (טבעוני).



דניה היא צלמת אוכל אבל לא רק – היא גם מתכונאית, עורכת סיורים קולינריים כותבת ומאיירת. החוט המקשר בין כל עיסוקיה היה תמיד אהבה לעולם האוכל והבישול.
דניה מאיירת בצבעי מים חומרי גלם מעולם האוכל, ומתכונים מתוך בלוג המתכונים שלה ״מתכוניישן״.
ב'אמנות במושבה' היא תציג את העבודות המקוריות שלה, מגוון הדפסים, ומארזי מתנה המשלבים מתכונים מאויירים. ההדפסים מתאימים במיוחד לעיצוב המטבח וכמתנה מושלמת לאוהבי אוכל ובישול.




שירה פרידמן, בעלת סטודיו 'שוקדת', מעצבת ומייצרת מוצרים לבית, למבוגרים ולילדים. היא מתמחה בתחום הטקסטיל – מפות שולחן בוטיק מבדים ייחודיים, מארזים לעיצוב שולחן חג, סינרים, כריות, ערכות למלאכת יד מקוריות ועוד. המוצרים מיוצרים בישראל מחומרי גלם הנבחרים בקפידה בדגש על איכות וייחודיות. 'שוקדת' הינו עסק חברתי הדוגל באחריות חברתית המשלב תרומה לקהילה, יוזם פרויקטים חברתיים, מתנות וסדנאות בתרומה לילדים ונוער. ב'אמנות במושבה' יינתנו הנחות גדולות על כל מגוון מפות השולחן וכן על שאר מוצרי הטקסטיל סינרים / כריות / תיקים.
שיח גלריה עם האמנית, יתקיים ביום שישי בשעה 09:00. 






גליה שמחאי, בעלת המותג KWALA , היא אמנית המפסלת ומעצבת מנייר פסלים, גופי תאורה, מסכות דקורטיביות ומציירת על דפי ספר ומפות ישנות. ביצירותיה משלבת גליה חומרים שונים, ומשתמשת בחפצים בשימוש חוזר. היא מוכרת את עבודותיה בארץ ובחו"ל והשתתפה במספר תערוכות. גליה מעצבת ומפסלת מהנייר פריטים ודמויות המתכתבים עם הסגנון השבטי והרומנטי, מותחת את גבולות החומר, מאתגרת אותו ומשאירה אותו מחוספס ובועט. יצירותיה עדינות, נוגות ומרגשות. בנוסף, מעבירה גליה סדנאות אצלה בסטודיו שבפרדס חנה. ב'אמנות במושבה' גליה תציג קולקציות חדשות של פסלים, ציורים וגופי תאורה. והאמת? מקסים עד מאד אצלה! המנורות, הפסלים, פשוט יפיפה! תענוג לראות. 
שיח גלריה עם האמנית, יתקיים ביום שישי בשעה 09:00. 


סטודיו העיצוב המושלם והכל כך מיוחד של לילך ינקלביץ, יוצרת- LILACH reCREATE SPACE, נוסד ב 1999 ומשמש ביומיום כחלל לפגישות עבודה, ובית מלאכה קסום לייצור וילונות ורפדות.
הספייס הוא מקום להשראה שמקנה פתרונות בוטיק יצירתיים בעולם הוילונות הטפטים והרפדות, ובכל פינה בסטודיו מתגלה עולם מופלא חדש. אי אפשר שלא להתפעל מהיופי והכשרון! מומלץ בחום! 










הגיע הזמן להפסקת צהריים, וזה הרגע להכיר את הפוד טראק של גיא בן אשר!
יש המבורגר רגיל, צ'יז בורגר, וצמחוני, וכולם נפלאים!! והצ'יפס טעים טעים. 





מומלץ להנות מבירה נהדרת שמיוצרת ממש ממול מתחם הידית, בירה שבט. 
נהנתי מכל לגימה, ואם ביריד יהיו בירות לקניה, ממליצה לקחת ארגז הביתה, אחלה בירה!

STUDIO YVES ANANE











אולי אתם זוכרים את איב ענן מהתוכנית מאסטר שף, עונה 5, שבה הוא לקח חלק, והוכיח שהוא לא רק אדריכל ואמן מעולה, אלא גם בשלן נהדר. איב הוא אמן רב תחומי העוסק באדריכלות ועיצוב, פיסול, ציור, קרמיקה ותחריט, והוא בשלן חובב מעולה. הסטודיו שלו שוכן ב"בית האמנים" בכרכור, בניין שתוכנן כסטודיו לאמנים. בהיקף חדר המדרגות של הבנין פיסל איב פסל שגובהו 12 מטר ועשוי 25 לוחות אלומיניום חתוכות לייזר. פסל המסמל עץ שצומח לעננים. איב מזמין את באי האירוע לחוויה של חושים וסיפורים מאחורי כל יצירה, חלקן של היצירות אף ניתנות לרכישה. הביקור בסטודיו של איב היה מרתק. גם עוגת התפוחים שהוא הכין לנו היתה נפלאה, והוגשה על הצלחות היפיפיות שהוא הכין. בקיצור, הביקור אצלו חובה! 

שיח גלריה עם האמן יתקיים ביום חמישי בשעה 17:00 ובימים שישי ושבת בשעה 13:00. 




נטע ליבנה, מעבר להיותה מאירת עיניים ומארחת מושלמת, היא אמנית ומעצבת תכשיטים הנמכרים בארץ ובעולם, מופיעים במגזינים נחשבים בתחום האופנה והלייף סטייל, והפכו למותג אהוב על ידי נשים רבות. נטע מאמינה שתכשיטיה מיועדים להזכיר לך את העוצמה הפנימית שלך, את החיבורים שלך למקום, לאנשים, למשפחה, לעצמך. התכשיטים כולם מכוונים למקום האחד הזה, של החיבור האישי והפנימי לעצמך באמצעות אמנות. העיצובים של נטע אינם מוגבלים לסגנון מסוים ונטע מתחברת לכל מה שיפה, לכל מה שמעניין ולכל מה שהדמיון שלה מוצא לנכון ליצור. חלק מהקולקציות מבוססות על ציורי מנדלות שנטע מציירת בעצמה. בנוסף לעיצוב תכשיטים נטע עוסקת בסטיילינג אישי ואימון נשים לחיים מאושרים ושלמים יותר. שיח גלריה עם האמנית, יתקיים ביום חמישי בשעה 18:30.

בביתה של נטע ליבנה יתארחו גם האמנים הבאים:



מיכל אברהם, תושבת כרכור, היא בוגרת "בצלאל" במגמת עיצוב תעשייתי ובעלת סטודיו לעיצוב Miku Design Studio.
מיכל היא יוצרת העוסקת לרוב בציורי דיוקנאות ורישומים סוריאליסטיים, שלא פעם מתלווה אליהם גם נקודת מבט הומוריסטית.
עבודותיה של מיכל נמכרות אונליין או לפי הזמנה מיוחדת.
ב'אמנות במושבה' תציג מיכל מגוון רחב מיצירותיה וניתן יהיה לרכוש אותן במקום.



אוּני (אורנית) אשוח, היא אמנית רב תחומית, ציירת ונגרית העוסקת גם בצילום. היא מציירת מאז הילדוּת, ופיתחה את סגנונה המיוחד בציור למותג 'אוּנצי', המשלב גם צילומים.
יחד עם בעלה, גיא ממרן, הם בנו ויסדו את הופ'עלה- מגדל הלמידה הראשון שנבנה ונמכר בישראל. יחד הם גם מעבירים בביתם סדנאות נגרות לילדים.
בשנים האחרונות אוני פיתחה אהבה מיוחדת למיחזור משטחי עץ והפיכתם לחפצי נוי שימושיים. כשהיא רואה בחלקים השחוקים והפצועים ביותר פנינים המספרות את ההיסטוריה של פיסת העץ שתחת ידיה.
בתחום הציור היא מתמקדת בצבעי מים, אקריליק, טושים, רישום או ציור דיגיטלי, ולעיתים שילוב שלהם.
ב'אמנות במושבה' תציג אוני ציורים וצילומים על מדיות שונות וחפצים שימושיים, מתלים מעץ ממוחזר ואת מגדל הלמידה הופ'עלה.



עמרי הוא סופר, עורך, קוסם וקומיקאי. בעל הוצאת דיבה – הוצאה לאור המתמחה בספרי הומור ומתנה.
עמרי הוא מחברם של כ-40 ספרי ילדים ומבוגרים ובהם להיטים רבים.
בסדרת חינוך בחיוך, עמרי מעביר תכנים שונים לילדים, באמצעות הומור וחריזה.
ספריו נמכרים בחנויות ספרים, חנויות מתנות, מוזיאונים ובירידים ברחבי הארץ.
ב'אמנות במושבה', עמרי יציג את ספריו ובמקביל, ידגים וימכור מבחר קסמים. 
מומלץ לכל המשפחה!

שרון גנדלמן – Shuzi Jewelry



שרון גנדלמן למדה צורפות ועיצוב תכשיטים בתלת מימד, בעלת המותג "שוזי". היא מעצבת תכשיטים לנשים ולגברים ובעלת סטודיו וחנות בפרדס חנה- כרכור.
את ההשראה לתכשיטיה לוקחת שרון מתרבויות אקזוטיות ואוצרות ימיים, כאשר בין החומרים הבולטים ניתן למצוא פנינים, כסף וגולדפילד.
תכשיטיה נמכרים בארץ ובחו"ל ואפילו כיכבה במגזין "ווג" כשלוש פעמים.
ב'אמנות במושבה' פותחת שרון את הסטודיו הקסום שלה ומארחת בו יוצרים מוכשרים נוספים, והיא תיתן הטבה בלעדית לעוקבים ברשתות החברתיות.
מומלץ לעקוב ולבקר!

SEVEN GENERATIONS


הגר קדמי, מעצבת אופנה מזה 24 שנים ובעלת המותג SEVEN GENERATIONS.
המעצבת מבטאת יצירתיות המחוברת למהות, ומבקשת להשפיע על שינוי צורת חשיבה, הרגלי צריכה ולעורר מודעות.
היצירות והקולקציות של המותג מורכבות מדגמים בסיסיים על זמניים שאינם מושפעים מטרנדים חולפים, מתבססות על טהרת החומרים הטבעיים, הנשמרים לאורך שנים, שימוש בחומר איכותי וגבוה, ניצול מקסימלי בכל מוצר, תוך תשומת לב לייצור לוקאלי, סחר הוגן, הפחתת פסולת ומחזור. 

בסטודיו של הגר קדמי יתארחו גם:




קסם נוביקוב מתמחה באומנות החוטים, והפיכתם לאלמנטים עיצוביים שמאירים כל חלל.
יצירותיה מתאפיינות בטביעת אצבע ייחודית – מבחירת החומרים ועד שילובם ועיבודם לכדי יצירה מקורית שאין שני לה.
ביצירותיה היא משלבת סוגי חוטים שונים ביניהם כותנה ממוחזרת, ראפיה טבעית ואלמנטים ממתכת. הענפים איתם היא עובדת נאספים, מגולפים ומטופלים על ידה.

רוקחות טבעית


טל היא בעלת סטודיו המתמחה ברקיחת מוצרי ריפוי וקוסמטיקה טבעיים על בסיס צמחי מרפא וארומתרפיה.
מזה 17 שנה רוקחת טל את מוצריה, שנולדו מתוך תהליך ארוך של חקירה, למידה והעמקה בעולמות צמחי המרפא והארומתרפיה, מתוך כוונה אמיתית להביא ריפוי, הזנה וחיות לעור ולנפש.
מוצריה נרקחים משמנים, חמאות וצמחי מרפא איכותיים ומוקפדים, ברובם אורגנים. 
ב'אמנות במושבה' ולרגל חג האביב, תימכר ערכת הקיץ (דיאודורנט, ג'ל הצלה וטלתוש) במחיר מדליק במיוחד!


רונית יוצרת יצירות אומנות אינטואיטיביות המשלבות סגנונות שונים של קוביזם, פופ ארט, סוריאליזם ועוד. כל ציור הוא השראה ייחודית המאפשרת למתבונן לפרש אותו דרך נקודת הראות שלו.



איטל, מעצבת פנים בהכשרתה ובוגרת 'הסולם' – בית ספר לאומנות במסלול קדרות, היא אמנית היוצרת קדרות שימושית באובניים – כלים שימושיים לחיים.
עבודתה נעשית מתוך משיכה למה שאינו מושלם – טבעי וקיים, דרך הוואבי סאבי. הכלים הם בגוונים טבעיים. מעטורים בחותמות מהטבע, וציורים הנוצרים בפעם אחת ללא תיקונים, בהשראת עולם הדמיון האישי שלה. כל ציור ועיטור הוא אחד במינו. הכלים מאפיינים את דרכה – החומר והרוח כאחד.
ב'אמנות במושבה' איטל תציג כלי אוכל – צלחות, קערות, קדרות, קומקומים, כוסות ועוד.
הכלים עמידים בתנור, במדיח ונוחים לשימוש.


 
*האמנים יציגו תחומי אמנות מגוונים כמו קרמיקה וקדרות, ציור, עיצוב מוצר, פיסול, תכשיטנות, אמנות שימושית וחפצי נוי, צילום, זכוכית, אופנה ואקססוריז, צורפות ורוקחות טבעית.

*העושר הקולינרי המאפיין את האזור יבוא לידי ביטוי עם פוד טראקס מיוחדים שיציעו מגוון רחב של טעמים: יפני, בייתי אותנטי, אמריקאי, בשרים מהמעשנה, פרלינים טבעוניים ועוד.

כבר הכנסתם לכם ליומן את הסופ"ש הקרוב? 



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)