דילוג לתוכן הראשי

הצג, קייק!! בייקרי 29. מאפיית גורמה למען חיילי צה"ל









יש לנו בארץ המון קונדיטורים מצויינים, והמון מאפיות משובחות. יש לנו המון בתי קפה מעולים, והמון כריכים טעימים.
אבל מקום כמו בייקרי 29, יש רק אחד.
בייקרי 29 היא מאפייה יוקרתית, שכל רווחיה מיועדים לתרומה עבור חיילים משוחררים שאין באפשרותם לממן את דמי הלימוד עבור השכלה גבוהה.
הזמינו אותי לבייקרי 29, ואלו מסוג המקומות שאני כותבת עליהם בהתרגשות. מקום שנפתח רק לשם עשיית טוב, אין סיכוי שלא אפרגן לו, על אחת כמה וכמה כשהוא יוקרתי ומעניין:





הבייקרי 29 היא מאפייה בסטייל ניו יורקי, ברח' אחד העם 29 בת"א, שנרתמה לטובת תוכנית המלגות "אימפקט", שהוקמה ב-2002 ע"י ארגון ידידי צה"ל בארה"ב. תוכנית אימפקט מעניקה מלגות לימודים מלאות לחיילים משוחררים מהמערך הלוחם. לפעמים מצליחים להפתיע אותי. גם הפעם הצליחו. תענוג לראות מקומות שכאלו, תענוג עוד יותר גדול לאכול בהם.
המאכלים הוגשו על שולחן מעוצב וחגיגי, מינימליסטי אבל אלגנטי להפליא.
הארוחה נפתחה עם כמה סלטים מצויינים. אני אהבתי מאד את הסלט הירוק, שכלל בתוכו פירות מתוקים כמו רצועות מנגו, שזיף, גבינת תום מעל ורוטב ויניגרט מנגו. סלט מעולה.





סלט הסלק היה טוב, עם כי ויזואלית יכול היה לקבל "לוק" יפה יותר, אם את הגבינה היו מוסיפים ללא ערבוב עם הסלק, שהפך אותה לורודה, ובכל זאת, הסלט היה טעים ומעניין.








קינואה מעולם לא היתה הצד החזק שלי, אז לא טעמתי, אבל בשולחן אמרו שהשילוב של הקינואה עם הגבינה המלוחה והירקות המאד טריים היה טוב מאד.





כריכים. לא מכירה אחד שלא אוהב כריכים. לא משנה מה שמים בפנים, כשהכריך עשוי מלחם מצויין, וחומרי גלם איכותיים, כל כריך הוא חוויה. כאלו היו הכריכים בביקרי 29. יכולתי לאכול מהם עוד, ועוד, ועוד.
כריכוני פלא. ממש פלא שלא יכולתי להפסיק (-:


כריכוני סלמון:


כריכוני טונה:





כריך סלט ביצים מעולה בשלבי הכנה:













וברוסקטות מצויינות:







כריכים טובים שכאלו תמיד כיף לאכול. תמיד (-:


אכלנו גם קישים קטנים, שהיו חביבים להפליא:


והגיע החלק האהוב עלי במיוחד, החלק המתוק. מה לא היה לנו שם?
מאפים אנגלים שנקראים סקונס, בתוספת חמוציות:


בראוניז משגעים עם עוגת גבינה מעליהם, אני לא מגלה כמה כאלו אכלתי, אני רק יכולה להתחייב שהם מעולים:


בריושים נימוחים וטעימים מאד:




שבלולי שמרים-קינמון, שיכולתי לזלול מהם בלי הפסקה:


ועוד כל מיני עוגות אישיות מצויינות, כמו עוגת הגזר עם תלולית השמנת:


ועוד עוגות בחושות נפלאות, בטעמים של "ללקק ת'אצבעות":


מאפינס בננה עם עיגולי שוקולד, אותם פחות אהבתי, אני לא מחסידי עוגות הבננה (-:


ומאפי גבינה עם משמשים, הזכירו לי את הבייקרי'ז בפריז:


הגענו לנקודת התורפה שלי. שוקולד-תפוז. אין על השוקולד תפוז האלו. בכלל, שוקולד-תפוז זה מהטעמים האלו, או שאוהבים מאד, או שלא. אני אוהבת. מאד מאד. אלו היו מצויינים, לקטגוריה. גם על אלו לא ריחמתי, ואכלתי מהם כמה יחידות, לא הצלחתי לרסן את האהבה שלי לעוגות (-:


עוד אחד אחרון עם הקפה המצויין שהכינו לנו
(מוזר, לא החזרתי אותו, היה בדיוק בחוזק, בדיוק בטמפרטורה) (-:


ואם תהיתם מי נמצא מאחורי הפרוייקט המקסים הזה, אז זו האחת. נטע קורין. אשה מופלאה, אשת עסקים שעלתה מארה"ב לפני כשנתיים, שעזבה את הצלחתה בוול סטריט ואת חיי המותרות מאחור, בשביל לתרום למדינה. היא חברה בוועד של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב, ונכנסה לתוכנית אימפקט בארץ, כשבייקרי 29 היא משלבת בין שתי אהבות גדולות שלה: אפייה ותרומה לחיילים, שמבחינתה תרומה להם היא מטרה נעלה. שאפו. היה לי העונג להכיר אחת כזו. ההשפעה כמובן ניו יורקית, והמקום מתפקד בבוקר לתצוגת המאפים, ובערב נפתח לשולחן ארוחת שף לעד 24 אנשים. מדבריה של נטע קורין: "אני מעורבת בתוכנית אימפקט מאז הקמתה, ומאמינה שרווחי בייקרי 29 יעניקו לעוד חיילים רבים את ההזדמנות ללמוד ולהצליח. עשייתי במסגרת התוכנית הביאה אותי להגשים את חלומי, כשם שכל חייל משוחרר בתוכנית המופלאה הזו מקבל את ההזדמנות ללכת בעקבות חלומו. אני רואה בכך הזדמנות לתרום לכל אותם החיילים ששומרים על המדינה, כי בלעדיהם לא הייתה אחת כזו".
נו, תגידו לי אתם אם היא לא מחממת את הלב (-:
נטע הציגה לנו את המוצר החדש שהשיקה המאפייה לכבוד ט"ו באב, שנמצא תחת הקונספט של "לכל סיר יש מכסה". מדובר על סירי בצק ומכסים שעשויים מבצק שקדים פריך, במילוי טראפל שוקולד בלגי נפלא, ופירות יער טריים.
מחיר: 25 ש"ח ליחידה, וניתן להזמין את המוצר בהזמנה מראש של לפחות 24 שעות:







בייקרי 29, מקום מופלא, שכל שקל של רווח ממנו, הולך לתרומה לחיילים.
כרטיס ביקור:







Bakery 29

שעות פעילות:
א'-ה' 18:00-7:30 (עד השעה 18:00 פועל המקום כקונדיטוריה,
בשעות הערב ניתן להזמין אירועים פרטיים עד 24 איש) .
ו' 7:30- כניסת שבת. רחוב אחד העם 29, תל אביב
03-5602020
את הפוסט הזה אני אשמח אם תשתפו אצלכם. מלבד נטע קורין, גם אנחנו יכולים להכיר לחברים שלנו את המקום הנפלא הזה. אני מכירה אותו לכם, אתם יכולים להעביר אותו הלאה. בסופו של דבר, במקום כזה, שתורם את כל רווחיו, עוד לא נתקלתי. שאפו!!! 

תגובות

  1. שונית, מה אומר ומה אוסיף... פוסט שבא לנגוס בו ובאותה נשימה (או ביס ) יש חשק לחבק אותו. שאפו לנטע קורין על מיזם כל כך חשוב, מתוק ומחמם את הלב. וכמובן לך על השיתוף המאוד חשוב בפרוייקט המתוק הזה. מרגישה זכות לשתף אותו :)))(ארבל רוית )

    השבמחק
  2. אחלה פוסט, שונית. והצילומים מהממים כרגיל. גם אנחנו מתים על נטע והבייבי שלה.

    השבמחק
  3. רוית, תודה מותק!! בהחלט פוסט מגרה, ופה נכנסת המילה "צדר חברתי", אם אנחנו מתעסקים בכזה (-:
    פרוייקט מתוק ומיוחד, שאפו לעוסקים בו (-:

    השבמחק
  4. דודי, תודה רבה!! נטע והבייבי שלה מוצלחים מאד, וכל הכבוד לה על המיזם. באמת, יש אנשים נדירים. יופי של מיזם.

    השבמחק
  5. מקסים, המיזם והפוסט.
    אכן, יש עוד אנשים כאלו, ומגיע להם שכולנו נרתם לעזרה.

    השבמחק
  6. הדר, אין ספק. מקסים זו בדיוק המילה. אני, באופן אישי, בכל פעם באעבור באזור, אקפוץ לטעום מדהו, לטובת המיזם, כי מקום כזה ראוי לרווחים (-:

    השבמחק
  7. מרגש מסתבר שאפשר לשלב גם איכות וגם תרומה לקהילה על אמת, שונית התמונות והכתיבה שלך מעוררים תאבון, נהדר.

    השבמחק
  8. תודה רבה, ראובן (-: כן, בהחלט זה משתלב שם בצורה נפלאה (-: אני שמחה שהבלוג שלי מעורר תיאבון, זה הרי הרעיון הכללי מאחורי כל פוסט. לעורר תיאבון (-:

    השבמחק
  9. תודה, מרינוש!! המקום היה מקסים, המיזם מאד מרגש, והאוכל היה שווה. אין ספק, תענוג אמיתי שיש מקומות ואנשים כאלו (-:

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)