דילוג לתוכן הראשי

"קעקעתי סכין על היד, חלמתי שיהיו סכינים עם שמי". סדרת סכיני שף טום אביב של המותג ארקוסטיל ARCOSTEEL



אי שם בבניין מקסים ביפו, נפגשנו לארוחה סודית. ככה קראו לה.
רמז: היא היתה סודית, ומשובחת, שהרי שף טוב וכלים נאים מרחיבים בטנו של אדם :)


בארוחה מושקעת, חדה וטעימה להפליא, הוצגה לנו סדרת סכינים חדשה מבית ארקוסטיל, שעליה חתום השף טום אביב.
סדרת סכיני שף טום אביב של המותג ARCOSTEEL נחשפה בפנינו בארוחה מיוחדת שבישל לנו השף טום אביב, הזכור לנו ממאסטר שף, כזוכה הצעיר והמדליק, שבהחלט יודע מה הוא רוצה.
הוא רצה סכינים. שלו. עם שמו.
הוא קעקע סכין על ידו, והאמין שזה יקרה.
והנה, מסתבר שלחלום ולרצות זה נהדר, כי מישהו בסוף מגשים חלומות.
הפעם, ארקוסטיל לקחו חלק במשימה, ושף טום אביב, שמחזיק שתי מסעדות בתל אביב, "קוקו במבינו" ו"FAT COW", זכה לסדרת סכינים מדהימות ביופיין, בעיצוב יפני מסורתי, עם שמו עליהן, ובמחירים מאד ידידותיים ללקוח הפרטי.
(ואם תמהרו, עד אחרי החגים הסכינים במחירי השקה, 20% הנחה!)
הסכינים היו חלק בלתי נפרד מהארוחה, וחלק מהמנות הטעימות הוגשו על הסכין עצמה, כדי להעביר בפרזנטציה מסימה את נראותם המיוחדת של סכיני השף.
מנת הסשימי פתחה את הארוחה, ובהחלט היה נעים להסתכל על הכנת המנה, והצילחות, או שאולי צילחות פחות מתאים הפעם, סכינאות, יותר דרמטי :)





 התירס הלבן שהוגש עם שיפודי חרבות היה מושלם, וכמובן, לקחתי את סכין השף טום אביב, ו"גילפתי" לי את התירס.
התוצאה בתמונות. שלמות של חיתוכים.




כמובן שלאורך כל הארוחה רותקתי לסירים, לעבודה במטבח, כי זה בעצם הדבר שאני הכי אוהבת, לצלם, אוכל ותהליכים בהכנתו.




תהליך חיתוך הבשר הוכיח לי שהסכין מושלמת, גם לצרכיי.
החיתוך ישר, קל, ובואו נודה, זה גם הכי יפה לפרוס בשר עם סכין כל כך מיוחדת ביופיה, הצגה לאורחים.


 את הקינוח לא לווה סכין, יותר אש ותמרות עשן(או בעצם מרנג איטלקי צרוב קלות) אבל נהנתי מההכנה, וכמובן מהטעם.
גם בלי סכין, השף טום אביב יצירתי ומבשל מושלם.



טום אביב, מה אני יכולה לאחל לך?
זוכרת את הארוחה שלנו בבית שלך, במהלך צילומי מאסטר שף, שבה אירחת אותנו בביתך, וחלמת בגדול.
זה היה די מזמן, אבל כבר אז ידעתי שאתה הולך לכבוש את הסצינה המקומית. זה היה שקוף.
מאחלת לך להגיע לעולמית, וכמובן, כל חלום קולינארי שתשאף אליו, שיתגשם.
מגיע לך.
ארקוסטיל, מה עם קצת הגשמת חלומות גם עבורי? :)
אני רואה שאתם עושים שם עבודה נהדרת, בקטע הזה של החלומות.
שאפו על התכנון, הביצוע והשלמות.
קצת פרטים נוספים על הסכינים המיוחדות האלו:

להב הסכינים עשוי מפלדת אל-חלד יפנית מרוקעת ובגימור מרקם דמסקוס המדמה את תנועת הזרימה הטבעית של המים. בתחתית כל קת סכין (עקב הסכין) כתובה מילה יפנית שונה הלקוחה מה'אני מאמין' של השף טום אביב ומקועקעת על גופו, ביניהן: אהבה ((愛, חוכמה (知恵), כוח (力), תקווה (希望), אמת (純正) ועוד.
סכיני הסדרה החדשה עוברות תהליך של Ice Hardening - חישול בקרח (חישול קריוגני) - תהליך הנהוג במיטב הסכינים בעולם, שכולל השרייה של להב הסכין בחנקן נוזלי, מה שמעניק לסכינים קשיות מיטבית, ומשפר את עמידותן ואת החדות שלהן.
תהליך השחזת הלהבים נעשה בעור יפני איכותי המביא לחדות גבוהה לאורך זמן. הלהב מרוקע בסגנון יפני מסורתי ובכך מסייע בהפחתת הידבקות המזון בעת החיתוך. סכיני הסדרה בעלות ידית ארגונומית מעץ  "פקה" בעל עמידות גבוהה, לאחיזה נוחה לאורך זמן ולשימוש בטוח.
הסדרה כוללת: סכין שף 20 ס"מ, סכין לחם 20 ס"מ, סכין קצבים 17 ס"מ, סכין סנטוקו 17 ס"מ, סכין שף 15 ס"מ, סכין סנטוקו 14 ס"מ, סכין סנטוקו 12.5 ס"מ, סט 3 סכיני סנטוקו, סט סכיני סטייק וסט מעמד סכינים הכולל 7 חלקים.
הסכינים נמכרות באריזת מתנה מהודרת מעוטרת בעיטורי זהב מבריקים ובעלת סגירת מגנט אלגנטית.
טווח מחירים: 49.9-199 ₪ לסכינים בודדות
319 -799 ₪ לסטים
אחריות ל-12 שנים




תגובות

  1. הסכין מאד מתאימה ומשקפת את השף.
    נראית יוקרתית, עם הרבה פוזה וקישוטים יפים, ומאד יקרה
    בפועל סכין סינית מפלדה רכה 53 HRC בלבד, שתאבד את חודה במהירות רבה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)