דילוג לתוכן הראשי

סכין, זה חד או חדה? קצת לשון, רק תיזהרו לא לחתוך אותה... בסכין :)




ביקור חנויות של מוצרים איכותיים למטבח שלי תמיד עושה לי אושר בלב.
יש מוצרים שאני יכולה רק לחלום עליהם, כמו הסכינים של מסמוטו, הסכינים שעד לא מזמן היה אפשר להשיג אותם בשני מקומות בעולם בלבד:
ביפן ובחנות במנהטן.
אבל בישראל, כמו בישראל, הכל יכול לקרות, ועכשיו הם גם אצלנו.
אגב, סכין זה זכר או נקבה? סכין חד, או סכין חדה? 

אז ככה:
לפי האקדמיה ללשון העברית, סכין הוא גם זכר וגם נקבה, ושתי הצורות קבילות ומאושרות שימוש.
סתם להעשרת הידע :)
אהה, והסכינים בחנות הזו של ניפון, היבואנים של קיאה ומסמוטו, היו חדים, וחדות, ומה זה משנה, העיקר שכולם מבינים :)
כל שף, טבח או בשלן ביתי יודע שמי שבאמת עושה את העבודה להרבה יותר מדוייקת וטובה, הוא קודם כל הסכין.
מותגי סכיני השף היפניים מסמוטו וקיאה (Masamoto/ Kiya) הוא סמל סטטוס בקרב השפים המובילים בעולם.
הסכינים מיוצרים בעבודת יד על בסיס המסורת היפנית עתיקת היומין, קפדנות ואיכות שאין לה פשרות.
מספיק להסתכל על הלהבים, על הידיות, על היופי- כדי להבין- יש פה איכות.
אין ספק בכלל.


 הסכינים היוקרתיים של המותג מסמוטו (Masamoto) נחשבים לנחשקים בעולם וגדולי השפים ביפן ומחוצה לה רואים בהם סמל לאיכות יוצאת דופן, ועכשיו, בזכות שני צעירים שבמקרה התחתנו עם נשים יפניות אחרי טיול ארוך של אחרי צבא, גם אנחנו בישראל זכינו שיהיו לנו כאלו. 
היבואנים בישראל הם ניפון, ובחנות היבואן קיבלנו הסברים על הסכינים, על השושלת המפוארת, ועל שימוש והבדלים בין הסדרות השונות.
סוד ייצור הסכינים של משפחת מסמוטו נשמר באדיקות כבר עשרה דורות, מאז הקים אבי השושלת מינוצוקה מאצאזאווה בית מלאכה והקדיש את כל חייו לחישול סכינים.
תהליכי הייצור של הסכינים נשמרו בקפדנות והועברו מאב לבן, ועד היום מיוצרים הסכינים בעבודת יד בתהליך ארוך ודקדקני ששם את איכות הסכין בראש הפירמידה.
חברת ניפון מביאה לישראל שלוש סדרות יוקרתיות של מסמוטו:
ליין סכיני הסושי המסורתי KK, שנחשב לעילית של סכיני השף ביפן ובעולם כולו.
הליין היפני דורש תחזוקה שוטפת ושימון על בסיס קבוע(אחרי כל שימוש), אבל שום שף יפני לא יוותר עליו.
מסורת זו מסורת. תנסו להגיד למרוקאים לוותר על המופלטה או לתימנים על הקובנה, להונגרים על רוקוט קרומפלי או להודים על קארי. לא עובד. אנחנו, הפולנים, יכולים לוותר על הכל, כי אנחנו אוהבים לשבת לבד בחושך, והאוכל שלנו גם ככה לא להיט :)
שתי סדרות מערביות:
סדרת VG המוכרת והמוערכת
סדרת AT החדשה, שכוללת סכינים באיכות הבלתי מתפשרת של מסמוטו אך במחירים נגישים יותר.
מסמוטו אמנם נודע בשל סכיני הסושי המיתולוגיות שלו מסדרת KK , אולם קו הסכינים המערביים שלו מבוקש לא פחות ושפים רבים במערב בחרו במסמוטו כסכין המועדף עליהם.

שורשיו של מותג הסכינים קיאה (Kiya) נעוצים בשושלת עתיקת יומין של אמני חרבות וחרשי ברזל יפנים, שהחלו לייצר חרבות עבור הסמוראים בשנת 1571. כל חרב נוצרה בעבודת יד בתהליך ארוך וקפדני תוך קנאות לטכניקה המסורתית. אמנות הייצור הועברה מדור לדור, תוך שימור המורשת המשפחתית של קיאה ואמנות ייצור החרבות. עם הזמן, התרחב תחום הייצור וב-1972 נפתחה חנות הסכינים הראשונה של חברת קיאה. החנות היתה מבוססת על סדרת סכיני שף איכותיים בעבודת יד. תהליך הייצור, למעט התקדמויות טכנולוגיות המסייעות בתהליכי בקרת הייצור, נשאר דומה בבסיסו לזה שהיה נהוג כ-500 שנה קודם לכן וזהו סוד קסמו של המותג. לצד הסדרות בעבודת יד, הקימה קיאה מפעל המייצר סכינים איכותיים במיוחד על פי ידע מסורתי ובשילוב טכנולוגיה מתקדמת.
חברת ניפון מביאה לישראל שש סדרות סכינים של קיאה, בהן סדרת דמסט קיאה - סדרת סכיני פלדת דמשק יוקרתית בעלת 49 שכבות שזכתה בפרס איזוטוקי, סדרת HAO - סכיני פלדת דמשק  בעבודת יד בהזמנה מיוחדת, סדרת ASIAN - סכיני סושי נדירים מפלדת אל חלד, וסדרת EV - סכינים עם ידית וגוף מפלדת אל חלד איכותית בעלי יכולת החזקת להב ועמידות ללחות גבוהות במיוחד.

אולם התצוגה שבו ביקרתי, שממוקם ברחוב טשרנחובסקי 21 בתל אביב, הוא אחד המקומות הבודדים מחוץ לגבולות יפן בו ניתן למצוא מבחר עצום של סכינים מסורתיים ומערביים באיכות הגבוהה ביותר

לצד סדרות הסכינים של המותגים מסמוטו וקיאה, ניתן למצוא במקום מגוון של סכינים ברמות מחיר שונות וכן שירותים ומוצרים נילווים כגון אבני השחזה, נדנים ותיקי נשיאה לסכינים, חריטה על הלהבים 


 ואיך אפשר בלי שירות השחזה בישראל,  וגם ביפן.
אם תסתכלו טוב, תוכלו לראות בצד ימין מגן דוד, בחריטה שעשו על סכין יפני, בעבודת יד, כמובן :)
מחירי הסכינים נעים בטווח שבין 300-2500 ש"ח.
ותזכרו- סכין טוב, או סכין טובה, הם לא מותרות.
תרשו לעצמכם :)

ניפון ישראל
יבואנית מותגי הסכינים מסמוטו וקיאה
טשרניחובסקי 21 תל אביב
טלפון: 03-5277971.
לאתר של ניפון ישראל

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)