דילוג לתוכן הראשי

ג'ירף מתחדשת. קוויקס!




ג'ירף זה כבר מוסד. מוסד אהוב, האמת.
מי לא מכיר את הקיסרית החריפה? או את המאלזית? או הפיליפינית החריפה?
כולנו מכירים :)
מאד שמחתי כשפתחו את ג'ירף בפתח תקווה, ליד מתחם יכין סנטר. האמת, בכל פעם שלא מתחשק לי לבשל - בדיוק לשם אני לוקחת את הילדים, למתחם הזה, שבשנים האחרונות חווה פריחה קולינרית עצומה.
אם פעם פתח תקווה הייתה עיר נטולת חן קולינרי, הרי שהיום, גם אם זה לא בתוך העיר, פתח תקווה כבר מעצמה קולינרית קטנה. 
כמו ברמת החייל, שם נמצאת ג'ירף במיקום נהדר, באזור עמוס עובדים, משרדים, ועסקים, כך גם בפתח תקווה. 
רחוב השחם בפתח תקווה הוא "מרכז הבילוי" של כל העובדים בסביבה, שיוצאים בהמוניהם לאכול צהריים באחת מהמסעדות הטובות שבאזור בכלל וברחוב השחם בפרט.
מצד שני, לא כל עובד יכול להרשות לעצמו לשבת בצהריים במסעדה, גם מבחינת המחיר, וגם מבחינת הזמן.
לפעמים סתם בא לקחת משהו למשרד, ולשבת לאכול בנחת בסביבת העבודה.
ג'ירף הבינו את הצורך, ויצאו בחידוש מקסים במיוחד:
מעדנייה שנקראת ג'ירף קוויקס, שממוקמת בתוך הסניף. בקוויקס מוצבים מקררים, שמהם ניתן לבחור אריזות של המנות הפופולאריות של ג'ירף: סושי, סלטים וקינוחים.
רעיון מקסים!
אפשר למצוא במקררים סלטים מיתולוגיים כמו סלט עוף ומלפפונים, סלט בריאות, סלט תאילנדי, כשלצידם סלטים חדשים כמו סלט אטריות שעועית תאילנדי, סלט אטריות סובה וטונה, או סלט עוף צלוי. 
גם חובבי הסושי ישמחו לשמוע שלצד הרולים המוכרים והאהובים של ג'ירף, אפשר למצוא במקרר הסושי גם שני מוצרים ייחודיים. הראשון: סוגים מגוונים של אוניגירי - משולשי אורז עטופים באצה, במילוי דגים או במילוי צמחוני.
האצה של האוניגירי עטופה משני צדדיה בצלופן שקוף, ובעזרת סרט משיכה, המצוי במרכז העטיפה, מסירים את הצלופן בשני שלבים, משני הצדדים. כך, האצה נשמרת פריכה וקראנצ'ית ממש עד האכילה. (ללא עטיפת הצלופן, האצה היתה באה במגע עם האורז, סופגת לחות ממנו, והופכת לסמרטוטית תוך דקות ספורות). אחרי שמסירים את הצלופן, מזלפים לתוך משולש האורז כמה טיפות סויה, ואוכלים בכיף.
צילום: דניאל לילה
השני: צ'יראשי סושי – "סושי מפוזר": קערות אורז עם סשימי טונה או סלמון, סלט אבוקדו ויוזו, מלפפון וטוביקו. 
כל מה שנשאר זה לזלף מעל רוטב סויה, ולערבב.
אני באופן אישי מעדיפה את הסושי שלי סגור ומגולגל, אבל הרעיון מדליק.
צ'יראשי סושי
גם טבעונים יוכלו ליהנות מצ'יראשי סושי משלהם, שמכיל בטטה, פטריות שיטאקה מתקתקות, אדממה, גזר ומלפפון.
צ'יראשי טבעוני
עוד על מדפי המקרר של ג'ירף קוויקס: בירות אסיאתיות, תה קר בטעמים, וקינוחים כמו הפבלובה המיתולוגית ו"עוגת שחר" – עוגת הביסקוויטים האהובה של ג'ירף, לצד קינוחים חדשים כמו מוס צ'אי מסאלה. 
מקררי הקוויקס פתוחים בין השעות 11:00-18:00.  
בין השעות  16:00-18:00 מוצעת הנחה של 50% על כל הפריטים (למעט שתייה).
אם אתם יכולים להתאפק עם הארוחה שלכם עד 16.00 - זה משתלם במיוחד :)
בג'ירף מתכוונים לפתוח בעתיד קוויקס נוספים, במסעדות קיימות וחדשות.
עוד משהו חשוב, גם אם קצת מתסכל:
בקרוב יהיו בסניף פ"ת גם משלוחים לכל תושבי בקעת אונו - פתח תקווה, קריית אונו, סביון, יהוד, אור יהודה והסביבה, שכבר מזמן מחכים שהקיסרית תגיע עד הבית.
אבל... מה עם תושבי ראש העין? אני מוחה :) (קנאית שכמותי)
אז מה הקטע של הצ'יראשי סושי?
מסתבר שביפן יש מסעדות שלמות שמבוססות רק על צ'יראשי סושי: כל המרכיבים של סושי, רק במקום מגולגל – בתוך קערה, כשעל כל קערה יש טופינג אחר. המנה מיועדת לכל מי שאוהב את טעמי הסושי, אבל גם רוצה לשבוע ממנו. זו בעצם מנה עיקרית, או מנה ראשונה גדולה.
הצ'יראשי סושי של ג'ירף מופיע ב-3 גרסאות: עם סלמון, עם טונה, או צ'יראשי טבעוני.
מדובר בקערה של אורז סושי, כשמעל לאורז מפוזרות פיסות של סשימי סלמון או טונה, סלט אבוקדו עם יוזו, מלפפונים, טוביקו, ג'ינג'ר כבוש, שומשום שחור וגזיזי אצות. 
הצ'יראשי הטבעוני מורכב מקערת אורז, טופו מטוגן, בטטה, פטריות שיטאקה מתקתקות, גזר ומלפפון.
איך אוכלים? מזלפים על הכל סויה בנדיבות, מוסיפים ווסאבי, מערבבים היטב, ונהנים מארוחה טעימה ומשביעה.
מחירים: צ'יראשי סלמון: 42 ש"ח, צ'יראשי טונה: 47 ש"ח, צ'יראשי טבעוני: 38 ש"ח.
המנה מוגשת בג'ירף פתח תקווה ובמקררי הקוויקס של המסעדה (השחם 30), ג'ירף רמת החייל, ג'ירף מונטיפיורי, ג'ירף אבן גבירול ובימים הקרובים בג'ירף הרצליה.
כשהייתי בלונדון בפסח, ראיתי שבאזורי העסקים המון אנשים קונים אוכל מוכן לצהריים במשרד, ושם גם ראיתי בפעם הראשונה את האוניגירי, רק שאז עוד לא ממש הבנתי מה זה. אחרי הביקור בג'ירף פתח תקווה, הבנתי :)
המחיר של האוניגירי שנמכר במקררי הקוויקס מפתיע: 12 ש"ח בלבד!
ואם לא בא לכם סושי, יש את התפריט הרגיל של ג'ירף, שהוא תמיד טעים וכיפי.
אלו חלק מהמנות שדגמתי בג'ירף, וכרגיל - הכל היה טרי מאד, טעים והלוואי שיכולתי לאכול כל צהריים בג'ירף :)
סלט שרימפס טמפורה
שרימפס בטמפורה עם חסה ורוטב אסיאתי פיקנטי
תפריט המרקים עשיר, והם מתובלים נפלא. משאיר תחושת חריפות עדינה, וטעם של "תנו לי עוד קערה כזו".
קלמרי מטוגן - תמיד כיף לאכול קלמרי מטוגן, והרוטב לא שיגרתי - רוטב פלפלים אדומים וקארי תאילנדי אדום

פורטובלו - לצמחונים שבינינו, אני פחות התחברתי למנה הספציפית, הבן שלי דווקא מאד אהב.
פטריית פורטובלו ממולאת במחית פטריות וכרישה ברוטב מירין מתוק
 מנות הנודלס והפאד תאי תמיד נפלאות
  בגזרת הקינוחים, טעמנו שלושה משגעים.
כשאני בג'ירף, אני תמיד מזמינה את הפבלובה לקינוח.
לא שהברולה בננות רע, ומנת הפרופיטרול (פחזניות ממולאות בגלידת וניל ברוטב שוקולד חם) היא הפייבוריטית של הבת שלי, אבל אין על הפבלובה של ג'ירף, במיוחד בגלל שהיא לא מורכבת רק ממרנג, אלא מתחתית מרנג ועליה זילוף קצפת הורס.

ואם עשיתי לכם חשק לאיזה סושי טוב, מרק מהמם, או נודלס הורס - ג'ירף.
יש תשעה סניפים, אחד בטח קרוב אליכם :)

ג'ירף פתח תקווה
שחם 30, פתח תקווה 
03-3030158



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)