דילוג לתוכן הראשי

מלון שרתון מציג: שבוע קולינרי במסעדת אוליב ליף עם שפים מפרו. חגיגה דרום אמריקאית!



אתמול אכלתי ארוחת ערב מיוחדת.
כזו, שלא זוכים לאכול כל יום, מידיהם שך שני שפים שהגיעו מדרום אמריקה, או אם להיות מדויקת יותר - מפרו.
יש משהו מאד מרגש בלטעום מאכלים ומנות מתרבויות וממדינות אחרות.
אתמול זו הייתה פרו, שבשיתוף פעולה עם מלון שרתון ת"א מביאה את מאכליה אלינו לצלחת, כדי שכולנו נוכל לחגוג את שבוע הקולינריה הפרואנית בארץ.

ערב הפתיחה לחגיגות נערך אתמול בערב, במעמד שגריר פרו בישראל, גוסטבו אורטו.
המסעדה המארחת היא מסעדת אוליב ליף שבמלון שרתון ת"א, מסעדה שנמצאת ממש מול חוף ימה של תל אביב, ומספקת אוכל טוב, אוויר נפלא במרפסת שבחוץ, ושקיעה מופלאה.
את ארוחת הערב אתמול אכלנו באולם הפנימי והאלגנטי, שגם הוא משקיף לים התיכון.
החוויה בערב בפתיחה הייתה מקסימה במיוחד, בזכות המוזמנים, האווירה האלגנטית והיוקרתית, והאוכל המיוחד.
במסעדה יוגש בשבוע הקרוב תפריט על טהרת המטבח הפרואני, תפריט מיוחד וחגיגי , אשר נבנה ע"י שני השפים של מלון שרתון לימה שבפרו, שף פייטרו לואיס ריקסה קמפוס (שני משמאל) ושף האנס באלבין סיירה(שני מימין), שהגיעו במיוחד לישראל לחגיגות, ובנו תפריט פרואני כשר.
Chef Peitro Luis Ricse Campos and chef Hans Balvin Sierra
בתפריט מוצעות מנות מסורתיות לצד מנות מודרניות, והוא מתבסס על חומרי גלם הנפוצים במטבח הפרואני, כגון: דגים, קינואה, תירס, בשר, צ'ילי ועוד.
מה טעמנו בארוחה החגיגית אתמול?


למנה עיקרית הוגשו צלעות טלה משגעות, ולקינוח - סופגניות פרואניות כשלצידן סורבה פסיפלורה וריבת חבושים.
ספינג', מישהו? :)
חגיגות המטבח הפרואני יתקיימו בין התאריכים 15-24 לאוגוסט במסעדת הדגל של מלון שרתון תל אביב , אוליב ליף.
התפריטים הפרואנים יוגשו לצד התפריט הרגיל של המסעדה ויהיו זמינים בצהריים ובערב, בין הימים א'-ה'.
תפריט ארוחת צהריים (12:30-15:00) 

תפריט ארוחת ערב (19:00-22:30)



אוליב ליף (במלון שרתון)
הירקון 115 , תל אביב
טלפון להזמנת מקומות: 03-5219300
תודה למלון שרתון, לשפים, ולשגרירות פרו על האירוח והחוויה :)




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)